Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, August 02, 2013

Hari- hari Terakhir Ramadhan


Salam Ramadhan to all my friends & readers

Sat ja rasa masa ni berlalu, kita dah berada di penghujung bulan Ramadhan.. Rasa macam tak cukup ja amalan yang dilakukan sepanjang Ramadhan ni kan. Belum tentu lagi nak bertemu Ramadhan yang seterusnya..


Jadi, sama2 la kita pulun sakan untuk meningkatkan amalan kita di hari2 terakhir ni.. 
Semoga Allah menerima segala amalan yg kita lakukan...
Aaminnn

Wassalam

P/s: pesanan untuk diri sendiri yang selalu leka -.-'





18 jejari yang tajam menaip:

Aisy Nasiha said...

Semoga dipanjangkan umo kita semua utk bertemu ramadan lagi...selamat hari raya

eita said...

pesanan untuk ita jugak ni

alia lia said...

Selamat Hari Raya kak M.. ^_^

alia lia said...

Selamat Hari Raya kak M.. ^_^

Jemarisuri said...

semoga apa yg dilakukan itu wp sedikit insyaallah diterima olehNya..ameen

izan mama mia said...

tq mengingatkan


p/s
m sorry mmg dah tak sempat nak pos lepas raya lah yaa
boleh masak untuk open hause

Cik Nur™ said...

sekejap je kan masa berlalu...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Assalamualaikum kak M

Dh penghujumg ramadhan kita kan..

Salam ramadhan & Selamat hari rayer maaf zahir batin yer

the malay male said...

masih ada masa lagi untuk pulun buat amalan.

Yumida Huda said...

nice sharing sis mai
moga ibadah kita makin diperbanyakkn
salam ramadhan n salam lebaran

Mas Zull said...

assalamualaikum M...inshaAllah peringatan yg baik...:)

Deqla Manjew said...

pesanan utk deqla jugak ni M.. hurm..kenapa la ramadhan bkn 2 bln, atau 3 bln kan.. rasa sedih plak dah nak habis.. hukhuk

Riedaffya ibrahim said...

tinggal bape ari je lagi kan...sedih plak...bulan yg berbeza dari bulan2 lain..

Cik Aini said...

thanks akak
pesanan tuk Ai juga yg selalu leka...

selamat ari raya kak M..
maaf zahir batin kak

9n0L4 said...

kejap je blalu. rsnye mcm baru je pose.

LYAfrina said...

moga bertemu lg ramadhan akan datang

Chic Na said...

rindu bulan Ramadhan. rasanya hari2 dalam bulan ramadhan lebih teratur berbanding hari2 biasa. semoga dpt jumpa lagi tahun depan..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.M

alhamdulillah..telah pun berlalu ramadhan & syawal utk tahun ni.. cma rasa ralat sbb tak byk kutip pahala bulan ramadhan lepas.. huhu.... :(

semoga kita diberi kesempatan utk bertemu ramadhan yg akan datang..