Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, June 10, 2013

Al Fatihah Buat Arwah...


Pejam celik..pejam celik dah setahun arwah pak mentua M pulang ke Rahmatullah..tak sedaq masa yang berlalu..Hari Jumaat yang lepas, keluarga mertua M ada buat skit kenduri arwah...sebagai menantu mithali lagi solehah ni -.- M kena la menghulurkan pertolongan kan..

Kali ni tak sibuk sangat la sebab my SIL (Mak Ngah Khalish) yang masak dan ipar duai yang lain termasuk M cuma tolong sediakan bahan2, bantu2 skit dan packing dalam bekas polestrin ja...lepas tu antaq kat masjid untuk insan2 yang selesai tunaikan solat Jumaat...Tak jemput sedara ramai2 cam sebelum ni pun..ala kadar dan mudah skit cara ni..

Suami Isteri yang gigih dok kacau rendang tok yang digandingkan dengan nasi hujan panas
(Masing2 wat gaya ja lebih..my hubby interframe tangan ja sebab seksi tak berbaju...muahaha)


Alhamdulillah..moga diberkati Allah swt..doakan arwah my FIL tenang disana dan ditempatkan bersama roh2 orang yang beriman..

Al Fatihah...Aaaminnn..

Wassalam

27 jejari yang tajam menaip:

ct@m@n@qieem said...

salam takziah....nice blog...salam perkenalan.....=)
jmpotlh jngah kmbali....tq

ctamanaqim.blogspot.com

Deq's Qienz said...

smg rohnya ditempatkan d kalangan org y beriman dan beramal soleh :)

umi alya said...

al fatihah

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Hai blogger semua, nak coklat tak? jom join GA ni..

http://www.nabilabiela.com/2013/06/giveaway-i-love-u-chocolate.html

Good luck ya!

ieda immi said...

aminnn semoga arwah tenang disana ..

Riedaffya ibrahim said...

semoga rohnye tenang di sana,,,

Cik Nur™ said...

Al-fatihah....

sedap nampak rendang tu.. :)

Mama Adam said...

al fatihah

Deqla Manjew said...

mesti sedap air tgn menantu solehah tu kan.. hihi.. Al-fatihah buat arwah...

Mohd Selim Zainal said...

Assalammualikum...Si M,

kat kedah kalau buat kenduri masak nasik apa? nasik warna-warni (tanya aje) nasik minyak ker nie....

mselim3

pls: kalau kat johor nasik putih berlauk...

Jemarisuri said...

salam takziah dr js...

hazwan hairy said...

al fatihah....

E'in said...

alfatihah utk arwah...

Cikda said...

alfatihah buat FIL M. Moga dia tenang di sana.
wahh.. meriahnya..dalagi ada nasi hujan panas dan rendang tok.. emmmm... :)

nohas said...

Al-Fatihah utk your FIL..

Wah, masak rendang tok, susah tu nak buat tapi memang sedap dan tahan lama...

Yumida Huda said...

al fatihah

sedap tengok lauk tu sis

Dayana Bahar said...

Alfatihah....

Xperlh xtlg bnyk pun yg pnting ada...

Sutera Syifa said...

al-fatihah..semoga tenang rohnya di sana..

eita said...

al fatihah

wan nurul hezrina abd halim said...

al-fatihah buat FIL m..n al-fatihah juga buat arwah abah kesayangn nurul..semoga mereka mendapat rahmat Allah di alam sana

Fiza Rahman said...

Al-fatihah.

Nisah Idham said...

Al Fatihah buat arwah, semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...

are_lin@yu said...

alhamdulillah moga arwah tenang di sana

Chic Na said...

Al-Fatihah.. semoga arwah tenang disana.

QasehnyaRania said...

al-fatuhah

sronok kan buat gotong royong.
arwah adik su pon dah genapp setahun

Eca Dwinky Asha said...

al fatihah...

wah,nasi hujan panas tu.eca pena makan sekali...raya haji ntah tahun bila tu kat ruma sepupu...anak buah sibuk cakap dgn eca,"anty makan nasi kaler2.."hahha

Cik Aini said...

al-fatihah
lapar ns myk kan kak :)