Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Sunday, May 05, 2013

Selamat Mengundi Rakyat Malaysia


5 Mei 2013, hari yang ditunggu-tunggu oleh semua rakyat Malaysia dah tiba...
Berdebaq-debaq ja M rasa nak mengundi hari ni...
Rasanya M nak undi parti.......opppsss undi adalah rahsia ;p..
Harap2 semuanya bakal berjalan dengan lancar..
Janganlah ada rusuhan atau apa2 halangan yang melintang ketika proses mengundi tu nanti..

Kepada petugas2 di pusat-pusat mengundi, laksanakan tanggung jawab anda dengan jujur, telus dan penuh amanah..Kerana Allah SWT Maha Mengetahui setiap perilaku anda semua...

Semoga pilihan yang M & kengkawan semua buat nanti adalah satu keputusan yang bijak dan terbaik untuk agama, bangsa dan negara kita.. Tak mau la negara kita porak peranda akibat segelintir pihak yang ter 'over' taksub menyokong parti pilihan depa tu...tak mau la ada yang mencaci sesama umat Islam akibat terlalu fanatik membela parti yang disokong tu...

KITA SEMUA KENA BERSATU!

Ingat tu!

Kalau kita saling bergaduh dan pecah belah, bangsa kita akan semakin goyah..
Jangan la kita jadi hamba di negara sendiri..
Tak mau..tak mau..tak mau...tak mau macam tu tau..

Akhir kata dari Si Matatajam, 

SELAMAT MENGUNDI KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA(pada yg layak la)
undilah dengan penuh berhemah & buatlah pilihan yang bijak.

(Tetiba rasa macam wakil rakyat plak..-.-')



Wassalam


P/s: Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan, Ini Kalilah ^_^v

10 jejari yang tajam menaip:

tenku butang said...

selamat mengundi yea!

Yumida Huda said...

selamat mengundi sis
sure dah de inai di jari ni..hehe

Halimaton Saadiah said...

jom join http://blog-threeinone.blogspot.com/2013/05/1st-biggest-gieaway-by-osm.html

Myra Jay said...

Selamat mengundi :)

MJ pun dah selesai ngundi :D

Cik Nur™ said...

Nur sudahh.. :)

Che Rosliza Che Mat said...

selamat mengundi untuk m dan semua..

Deqla Manjew said...

mengundi sudah.. keputusan pun kite dah tau kan..selesai sudah... ;)

jaakechik said...

segala dah berlalu..... alhamdulillah...

wan nurul hezrina abd halim said...

seronok kan suasana menggundi lebih pd raya!

deq's qienz said...

dah tau keputusan la kak..ketinggalan sy nk komen blog akk..hehee