Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, July 09, 2013

Khalish Si Penggemar Laksa


Mai M nak cerita ngan hangpa semua.. Khalish ni memang suka sangat makan laksa tau.. Kalau bleh hari2 dia nak makan laksa... Lepas ja abih sekolah terus ja ajak M pi pekena laksa kat Padang Matsirat yang tak jauh dari sekolah dia tu.. Memang kena ngan taste Khalish kot laksa yang dijual kat situ.. Lepas makan kat situ, siap bungkus bawak balik umah plak... 

Ibu Khalish pun memang 'hantu laksa' sebenaqnya...muahahaa...so, memang tak heran la Si Anak tu pun addicted ngan laksa kannn... Tak makan nasi pun takpa... Asyik melantak laksa ja....

Layan baikkkk punya ^_^


Wassalam


24 jejari yang tajam menaip:

Kesuma Angsana said...

KA pun peminat laksa hehehe neway nak wish selamat menjalani ibadah puasa dan mudah2an amalan kita diterima Allah swt hendaknyer !

Acik Erna said...

betul la tu M..ikut jejak langkah ibu khalish ni suka makan laksa

Rosmiza Ali said...

Uiii, sedapnya laksa.. Esok janga post gambar2 laksa pulak.. Terliur pulak kang.. Kekekek.. Btw, salam Ramadhan Mai! ^_~

syuk shusuke said...

salam ramadhan :d

syuk shusuke said...

salam ramadhan :d

Mas Zull said...

assalamualaikum M...sedapnya tengok khalish makan laksa...

Yumida Huda said...

wah..sedapnye
kecur air liur yumida tengok
nyum nyum

Cik Aini said...

Khalish2..
len kali letak kicap tau..perghhh sedapppp.hehehe

Che Rosliza Che Mat said...

Khalish suka masam ya...jarang budak suka laksa..

Lynn si pipi merah said...

samalaaa..hantu laksa gak ni! :P

Cik Nur™ said...

tapi khalish tak letak kicap mcm anty ai..hehehe

Jemarisuri said...

laksa mmg sedap..
selamat berpuasa M...

Deqla Manjew said...

tgk khalish mkn terliur pulak.. tp naseb baik pagi lagi ni.. kalo ptg tgk khalish mkn ni kompem tergoda iman.. kohkohkoh..selmt berpuase M.. ;)

eima said...

ni buat achik tatahan... dah lamsmlm org ramai sgt kat pasar mlm sampai meluat nk pi meronda cr laksa .... boleh kawan ngan achik la ... pg sampai mlm mkn laksa tak dak hal lah

lelamaisara said...

pehhh sedap nye khalish makan laksa tu..nampak menyelerakan je...

are_lin@yu said...

sdapnya tgk khalish mkn..trgin aih..hehe

BUNDA a.k.a KN said...

berselera sangat...alhamdulillahhh..Salam Ramadhan..

kayyana said...

bgusnye khalish...hihih..yana tak boleh makan laksa... confirm angin satu badan.. aritu makan laksa pastu yana muntahmuntah teruk terus fobia nak makan laksa da.

Sayangku Zie said...

pandainya dia makan laksa... sedap tu..

Kenari Putih said...

laksa memang best terutama buat orang2 utara.. tiap2 minggu mesti pekena laksa ;D

nanieybarnieylurviey said...

Sedap nampak khalish makan. Time posa lak tgk ni..

9n0L4 said...

mkn laksa bagus ape. kuah byk ikan kan. :)

QasehnyaRania said...

sedap kan makan laksa khalish :)

nak2 kalau kena kuah lemak :)

Chic Na said...

tak pedas ke khalish? ;)