Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Saturday, July 20, 2013

Cara-cara Si Matatajam Redakan Rasa Marah

Assalamualaikum & Salam Ramadhan

Masa dok belek2 pict dalam henpon M ni, terdetik plak nak kumpulkan gelagat Khalish waktu tidoq..  M ni memang suka amik gambaq Khalish waktu dia tidoq...sebab hati M rasa lebih tenang dan 'cool' bila tengok wajah Khalish time dia tidoq ni. Kalau rasa marah dan geram bila dia buat hal tu, ni la antara cara terbaik M nak redakan rasa marah..hi hi...

Selain tu, Istighfar bebanyak dan amik wudhu pun turut dipraktikkan...kalau tak reda jugak elok la solat sunat dua rakaat betoi tak!

Jom tengok aksi tidoq my Khalish...


Dan lagi


Memang terhibur la hati ni bila tengok semua picts kat atas ni... Yang tak menahan tu tidoq siap pakai spek mata..satu lagi, sambil duduk pun bleh tertidoq..ha ha ha...

Pastinya kaum Ibu yang lain pun suka tengok aksi anak2 kalian waktu depa tidoq kan!

Wassalam

33 jejari yang tajam menaip:

ainnoraini said...

Alaaaa comeynya..tak tahan tuu nengok tido pakai spek mata itam..

Nk tau td buat oreo,tak buat pun berlapis2, kak ain buat mcm awak punya tuu...kasi campur semua...nk senangkann...

Chic Na said...

hahaha.. macam2 posing ada.. tak tahan siap tido pakai spek tu.. silau ke khalish? hehehe.. budak2 kalau tido memang tenang muka diorang kan..

Cik Nur™ said...

cayalah khalish..tidoq pun pakai cermin mata tu..hehehe

Si Matatajam said...

@ainnoraini: senang tapi tetap sedapkan akak..hi hi

Si Matatajam said...

@Chic Na: Memula dia pakai tu sebab silau la Chic Na..last2 tertidoq sampai akak pun tak perasan memula tu..hi hi..then bila x bergerak, akak pun tengok sebalik spec tu baru tau Khalish dah terlena dah pun..

Si Matatajam said...

@Cik Nur™: bergaya sampai terlena tu kak Nur..

eita said...

dah macam model tilam ni..hehehhe

Riedaffya ibrahim said...

hihi..tiido pon bergaya kan..sy pon suka tgk gelagat anak2 time depa tido..

jaakechik said...

mcm gaya dia tido. time rock pkai spek. time jadik ustaz pakai kopiah. hihi... but sume muka baby @ anaj time tido tenang jer kan??

the malay male said...

ada air liur basi tak? huhu

dear xila said...

khlish mangsa amabq huhu dia dh tgok ke gambar dia mcm ni hee

MystoryPic said...

hehehe... comel je.

Lime Dotmy said...

tido pon bleh posing lg....

My recent post : Khasiat Halia - Infografik

Nora Karim said...

betul la M... selalu kalau tengok anak2 tidur mmg rasa tenang je... bila teringat yg kita ada marah dia.. mesti rasa sebak je....

Solehah Shamsuddin said...

Khalish boleh tdo duduk ye.haha sama mcm solehah. solehah leh tdo dlm keadaan mcm2 pn. hehe

Cik Aini said...

hamboiii
kemain ank teruna sorang ni no.tdoq mcm2 aksi.hehehe
tp betoi lah marah mcm mn pun bila tgk ms depa tdoq ngan mkn sian sgt kan..aduihhh x smp ati wooo :)

Deqla Manjew said...

ada pic yg dia mcm buat2 tdo kan..tgk berkerut je muka.. ada yg tenang sgt, rasa kita pun mengantok sama.. yg tak menahan tu tdo dgn spek mata hitam.. hahaha..

mama3heroo said...

selamat pg&salam ramadhan # 13
bebudak mmg macam2 gaya tidur..hehe

Kesuma Angsana said...

betul tu tgk pic anak2 mmg cukup mendamaikan !

IntaNBerliaN said...

a'aa gaya tido ank2 saya pun sk tgk :)

Si Matatajam said...

@jaakechik: ha'ah Tenang ja rasa sbg Ibu ni

Si Matatajam said...

@the malay male: kekadang tu meleleh gak Kalau dah lena lama2 sangat.. Ha ha ha

Si Matatajam said...

@Deqla Manjew: semua pict yg M amik ni dia mmg dah lena Deqla.. Cuma yg satu tu lena dalam kesakitan sebab tu berkerut ja...

Mas Zull said...

assalamualaikum M...mcm2 gaya tidur ni hehehee...;)

Bieaz said...

bgaya sakan tito dgn spek hitam hihi...
comelnya :)

boni kacak said...

ala tomey2.. heehehe.. rasanya memang boleh hilangkan rasa marah sesiapa saja :)

E'in said...

comelnye... :)

m a r i s s a said...

diyana pun suke perhatikan anak diyana tidur, mase tu rase syukur tak terhigga pade Allah atas pemberianNYA dan rase tenang je hati kite ni kan??

nak jgk la buat entry pasal gaya tidur anak diyana... hehehe...

jom follow blog diyana www.diyanamarissa.com

Nisah Idham said...

alorrr Nisah pon suke tgk bebudak tido.. tetiba masa tu timbul satu perasaan yg tak mampu nak ucap. heheh kat kampung tgk anak sedar lah. kat umah tgk anak jejebons lah.. miahahhaa

Masha Meisters said...

alalolololo....tomeynyer...banyak pulak action,skill dye tido....
hobby mcm masha juga suka snap org tido...hehehe

aTieYusof Family said...

Hahaha..comel2 semua...
sama lah kekadang sy suka snap picture Pa'e time tido..mmg tenang tgk depa tido...:)

Ibu Lala said...

mcm mcm aksi khalish tido. tgk muka time anak2 tido mmg sgt tenang dan sayu. cuba tgk klw time dorang x tido. nak jd singa kita dibuatnya.

M, kite pun tgh cr petua cam mana nak kurangkan sifat marah tu. kesian kat anak anak. kdg2 tu termarah secara x sengaja. bagusnya kalau dilahirkan tanpa sifat marah kan..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah mcm2 style khalish tidoq....wani kdg2 klu tgk qalief tidoq sayu jer rasa hati hihi