Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, July 09, 2013

Marhaban Ya Ramadhan

Esok bermula la tanggungjawab umat Islam menunaikan ibadah puasa..Sempena kehadiran bulan Ramadhan yang mulia ni, M nak mohon ampun dan maaf andai ada terkasar bahasa dan mengguris hati pembaca my blog ni.. Moga segala amalan kita di bulan Ibadah  kali ni akan diberkati Allah swt.
 
Ya la kan, kalau kita pulun2 beribadah pada Allah tapi selama ni ada insan yang terguris rasa dengan kita dan tersimpan di hati tu memang tak guna la jugak kan...biarlah kita menjaga hubungan baik dengan yang Maha Kuasa serta hubungan baik sesama insan.. terutamanya hubungan dengan ibu bapa tu yek...baru lah barakah....
 

Ada yang terlupa niat puasa @ niat masa nak berbuka tu bleh la rujuk kat bawah ni yek.
Almaklum la bulan Ramadhan setahun sekali kan...Mesti ada yg terlupa tu kan.. Ha ha cepat ngaku ;p



Selamat berpuasa buat semua pembaca my blog yang beragama Islam.. Tingkatkan ibadah dan jagalah lidah...

Wassalam


Pict: FB & FB

10 jejari yang tajam menaip:

lelamaisara said...

selama menyabut ramdhan kak M..kak ade letak pic ye..tak leh nampak plak...

Masha Meisters said...

insyaallah...
selamat berpuasa sis MM and family :-)

Deqla Manjew said...

salam ramadhan M.. selmt berpuasa.. mohon ampun maaf juga.. 0-0 ye.. ;)

Norhazlina Mohd. Zaki said...

Selamat Berpuasa...
Selamat mengutaqakan pmbaca blog dgn loghat utara... :)

Cik Aini said...

selamat berpuasa akak..
moga ramadhan kali ni penuh keberkatan tuk kita.amin

pohon ampun maaf ye akak kalo ada silap dan salah Ai dgn akak :)

Cik Nur™ said...

selamat berpuasa kak M.. :)

Topik said...

Selamat puasa....

9n0L4 said...

slmt pose kak. sori lame tak jenguk sini. :)

QasehnyaRania said...

salam ramadhan dari su juga buat m :)

selamat bersahur

Chic Na said...

semoga Ramadhan kali ni lebih baik dari sebelumnya..