Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Wednesday, September 18, 2013

WW: Gerakan Si Daun Bawang

Assalamualaikum & Salam Ukhuwah



Tengok pergerakan mengikut urutan nombor... Itu la pergerakan daun bawang dahku dari pagi ke malam hari. Ha ha gigih tau M dok perati daun tu dok berubah-ubah..


SUBHANALLAH 

30 jejari yang tajam menaip:

Aisy Nasiha said...

betulla..kagumla..subhanallah....

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

hehe besar kuasa tuhankan..:)

Norhaizan hakim said...

Wah..memang gigih M snap gambo bawang tu dari pagi sampai ke malam, macan National Geoghafic pulak.

aTieYusof Family said...

uiks... kagum tegk perubahan pergerakan daun bawang ni...:)

Deqla Manjew said...

yelah.. meliuk lintuk .. dari kiri ke kanan pulak.. subhanallah.. gigih ye M perhati..

are_lin@yu said...

dalam 1 hari ja?mmg npk berubah kak..

Masha Meisters said...

betul eh ni kak M? amazing!
pe kate pi tanam...ke mane lak daun dye nak g...hehe

Tihara said...

dia cari cahaya tu M..
macam kita manusia sentiasa cari cahaya dari Allah..
Allahuakbar

eB said...

daun tuh ikut cahaya yer? :)
ps: u sht dear? (",)

lelamaisara said...

wah rajinnye kak M dok perati pergerakan daun bawang tu...bagus2...good job kak..:)

Cik Aini said...

ghajinnya ahkak daku ni dok perati..dh mcm nk wat experimen lak.hihihi

Chic Na said...

ehh.. tetiba je naik ke atas.. nanti leh masuk pasu ni kak.. hehe..

eima said...

ikut cahaya matahari ke cahaya lampu ni ....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kak m gigihnya amik gambar daun bwg tu hihihi tp ohsem klu tgk peringkat by peringkat

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

jentik save22

jaakechik said...

lah daun bawang tu bergerak mcm tu sekali sepanjang hari... haha.. magik sungguh kuasa Allah. gigih M snap pic yer. bagus2. kalo x konfem x tahu kan.

p/s : maaf lama x bw, mood asyik ler kelautttt, skang baru nk pupuk mood blogging semula.... so i'm back! hihi...

www.jaakechik.com

Yumida Huda said...

bawang ni hidup camtu je ke sis

x letak dlm bekas erk? sedap daun bwg ni buat cucur

Cik Nur™ said...

akak ni buat nur teringat dekat cerita katun chibi maruko chan..hehehe...

bape hari dah akak perhatikan ni..??

Rosmiza Ali said...

Subhanallah.. Bukti kekuasaan Allah SWT kan? Memang gigih sungguh M duk perati ke daun bawang tu.. Hehe..
ZON PERMAISURI CHOMEL

Aine Ainun said...

kalo dapat record lg bestkan...
Magic, subhanallah...
pasni nak buatlah...=))))
ehehehe...

nanieybarnieylurviey said...

SubhanAllah.. :)

ummiross said...

Waa menarik sangat gambar ni M, daun bawang yang paling panjang tu, ketara pergerakannya, bila malam bergerak ke arah bertentangan. Kalau tak rakam gambar, memang kita tak perasan pergerakanya kan M..

syue wana said...

Subhanallah...

www.freevitamin.my

EMYR ASHRAFF said...

Subhanallah!
Tekun jugak ye menunggu memerhati :))

IntaNBerliaN said...

daun bawang gerak ikut arah cahaya matahari ke ek.. x ingat dsah ms belajar dulu2.. hihii

hazwan hairy said...

subhanallah unik...

N.Aima K said...

dia nak cari matahari tuuu

fieda said...

siap eksperimen lagi...seronok tgk kan M

Cinta Misteri said...

macam ikut putaran jam jer...

Yana Libra said...

gigih betul amik gambar..tp mmg cantik sgt~ :)