Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Sunday, April 22, 2012

Jom Terjah Blog Masak-memasak

Assalamualaikum semua yang bijak2 belaka...he he kalau tak bijak camana nak bukak blog ni kan! Ari ni M nak cerita pasai masak memasak sket. Akhir-akhir ni M dah jatuh cinta kat blog masakan pulak. Dok gian masak resepi2 yang di entrykan oleh otai2 blog masakan. Dari lauk pauk sampai la bakaq membakaq ni. He he bakaq kek la. Bukan bakaq benda lain.

Antara blog yang M suka terjah resepi depa ni blog annaqawina ( M cuba resepi kek oren blended), blog Hasue ( M wat resepi puding karamel ) blog kongsiresepi ( M wat kek coklat ). Lepaih ni M nak cuba resepi dari blog kak CT Delima pulak ( otai ni jangan memain tau ) dan blog Hana ( nak try wat puding roti pelangi ). Tak tahan la asyik tengok saja. Tu pasai la kena cuba try test..ha ha lingkup bahasa buleh kat M.

Pada blogger2 yang teringin nak memasak @ teringin tengok ja masakan yang best2 pakat2 la terjah blog depa ni. Tambah2 yang ketandusan idea nak masak apa kat family lagi la peluang baik....punya... Try jangan tak try. M dah cuba buat cuma ada yang M tak ambik gambaq. So tak dapat la nk post kat blog ni. Tapi yang pastinya memang sodap lah kalau ikut step yang betoi.

SELAMAT MENCUBA NA......


Kek  Oren



Kek  Cekelat



Puding Karamel yang tak berapa cantik

4 jejari yang tajam menaip:

Salwati Sapei said...

like cooking tueee..:D

mummyrinazone beauty said...

bleh take note blog2 masakan nie.kemain cumil lagi puding2 tuh,nyum nyum

Unknown said...

saya sk tgk baca,..nnt leh bgtau hubby srh dia masak sbb dia mmg terer masak dr saya..hihih

QasehnyaRania said...

try jgn tak try..memasak adalah satu kepuasan kan ;D

nway,
singgah sini ada sesuatu utk kamu
http://lobaksusue.blogspot.com/2012/11/i-love-u-ols.html

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers