Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Sunday, April 15, 2012

Shah Rukh Khan Ditahan

Shah Rukh Khan


M ada dengar cerita pasai Shah Rukh Khan di tahan pihak berkuasa Amerika Syarikat di lapangan terbang New York kelmarin. Shah Rukh Khan pi sana sebab nak hadiri satu majlis kat Universiti Yale. Kiranya ni kali kedua la SRK kena tahan selepas 3 tahun yang lepaih tp yang tu kat New Jersey. Kata Shah Rukh Khan, pihak terbabit tahan dia sebab nama Islam.. Heran M sat.... Betoi ka? Tak kan la sebab nama 2 kali kena tahan? Ntah tak tau la M.

Tapi menurut pihak berkuasa tersebut, tu hanya sekadar soal siasat saja. So, nak jernihkan keadaan pihak kedutaan Amerika yang dok kat India minta maaf la kat SRK bebanyak kalau depa dah menganggu urusan SRK. Memang la dah kacau orang ada keja nak buat, mesti la terganggu ye dak? Dah tu baru kalut nak mintak mahap bagai... Kan dah gempaq satu dunia.. Hangpa rasa2 pasai apa dia kena tahan na???

Cuba tekan kotak komen tu.. Cuba2 bagi jawapan sket walaupun tak dapat 100 markah dalam exam.

10 jejari yang tajam menaip:

xila riston said...

nama je isla.....haihhh

لين Si Pipi Merah said...

ahaa ..err tak tahulah...apadia..apadia...heheheh

azalia hjsalleh said...

kesian SRK

kiera'sakura said...

errr saya tak tahu pulak pasal tue...

mselim3 said...

sebenarnya negara2 barat nie dah lama benci dengan islam....salah satu cara menyekat kemasukkan orang islam masuk ke negara diaorang...mcm2 cara lah orang dah benci,,,,

Wassalam,,,,

Teenager Housemaid said...

tak tahu nak komen apa pasal srk ni..hehehe..

erk, nama m juga eh? eh...samalah nickname kita hehehehehe

Si Matatajam said...
This comment has been removed by the author.
Si Matatajam said...

Teenager Housemaid , nick je sama tp status lain kan...

Salwati Sapei said...

sye komen sbb SRK adalah pujaan hatiku..hahaha.Biaselah org fofular , mesty der org jeles..heheh(komen yg menyedapkan ati)

Si Matatajam said...

@ salwati sapei: peminat rupanya... Ha ha takpe takpe.. Br2 ni M baca dia kena saman sb hisap rokok kat Rajahkstan masa IPL. Kat situ dilarang merokok, so tak pasal2 kena saman...