Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Thursday, April 19, 2012

Renungan Buat Kita Semua


Hari ni M nak kongsi satu cerita yang sangat menyentuh hati nurani M hu hu hu... Baca jangan tak baca ye buat pedoman kita semua.

Seorang pemuda tentera yg berkerja sebagai tentera di sebuah negara asing sering dihina kerana dia mempercayai adanya ALLAH. Seorang Kapten yg berkepercayaan atheist mahu menguji beliau dlm usaha memalukan beliau kpd kalangan tentera yg lain. Kapten tersebut memanggil beliau utk mengambil kunci Jeep askar untuk dialihkan kedudukan Jeep tersebut ke tempat yang disediakan.

Jawab pemuda itu : saya tidak boleh memandu kapten kerana beliau tidak mempunyai kemahiran dlm memandu Jeep yg canggih tersebut..
Kapten tersebut berkata : kamu mintalah pada tuhan kamu dan tunjukkan bahawa tuhan kamu itu berkuasa atau tidak.

Lalu pemuda itu mengambil kunci tersebut dan berdoa kepada ALLAH s.w.t, ketika beliau sedang berjalan menghampiri Jeep tersebut.Dengan penuh berhati-hati beliau mengerakkan JEEP tersebut ke tempat asalnya,lalu beliau mematikan enjin Jeep tersebut.Pemuda itu keluar dari Jeep tersebut degnan perasaan teruja kerana pertama kali beliau memandu Jeep secanggih itu walaupun hanya beberapa meter sahaja pergerakan yg dilakukan.

Keluar sahaja dari Jeep tersebut, kelihatan Kapten dan tentera yang lain menangis kesemuanya...lalu mereka semua berkata "KAMI MAHU BERIBADAH KPD TUHAN KAMU!!" kata tentera2 yg lain.Pemuda tersebut berasa hairan,lalu Kapten yg menyuruh pemuda itu mengalihkan Jeep tersebut membuka hud Jeep tersebut dan menunjukkan kepada pemuda itu bahawa Jeep tersebut tidak mempunyai enjin.

MAHA SUCI ALLAH YANG MAHA ESA LAGI BERKUASA
Melutut pemuda tersebut bersama tentera yg lain bersujud kepada ALLAH S.W.T.
PEMUDA ITU BERKATA : Tuhan yang memberikan kehidupan kepada apa yang tidak wujud.

Anda mungkin fikir ada perkara yang masih mustahil, namun sekiranya Allah mengkehendakinya apa sahaja boleh terjadi.. Jangan lupa untuk SHARE link ni sebagai saham kita di akhirat nanti. Wallahualam..


6 jejari yang tajam menaip:

nur fadhilah said...

entry yg bagussss^^

Lin Maa said...

salam perkenalan..singgah menyinggah..

done folow m
www.azrulin.blogspot.com

Izyan Yan Cinnamon said...

nice entri=)

mselim3 said...

kun fayakun...
"terjadi maka terjadilah"
dan sesungguh kekuasaan Allah adalah apa yang ada di langit dan bumi....

pls: Cerita nie bagus....dapat mana nie...cuba cerita? BAGUS I LIKES...

Si Matatajam said...

@mselim3: Ada member fb yg share then suruh hebahkan

apdm said...

salam

perkongsian yang bagus.

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers