Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, January 21, 2013

Cerita Khalish Di Sekolah


Assalamualaikum & Salam Ukhuwah ^_^

Kali ni M nak cerita kat hangpa semua pasai perkembangan Khalish kat sekolah dia..Ekceli masa Memula Khalish masuk sekolah, dia nangis2 gak tau sebab tak biasa berenggang ngan Ibu dia ni..

Tapi Alhamdulillah skang ni dah ok..Bila M tinggal dia kat sekolah pun dia kata dia nangis skit ja.. Muahaahaa..So M pun kata skit takpa jangan nangis banyak2 tau..Ya jawab Khalish..Biasa la bebudak yg terlalu rapat ngan Ibu dia camni la jadinya..

Masa M tunggu Khalish masuk kelas sempat la snap2 pict wat kenangan kat blog ni..

Beratur dulu sebelum masuk ke kelas..cer cari yang mana satu Khalish..
FYI, sekolah Khalish ni dalam proses renovation untuk tumbesaran..hu hu..Jadi nampak messy la skit susun atur dalam kelas dia.. Banyak alat perabot baru belum masuk lagi..Takpa, janji belajaq elok2 dah la..


Ni la kengkawan semeja yang agak rapat ngan Khalish kat dalam kelas tu. Sempat senyum tu.Buat sementara belum dapat uniform rasmi, terpaksa la Khalish pakai baju Melayu yg biasa dan 'uniform' yang Ibu dia create sehari-hari ni dulu..ha ha...Tak sabaq nak tengok Khalish pakai uniform sekolah dia.. Kalau dapat nanti, M hapdet kat my blog..

Lega rasa bila tengok perkembangan Khalish skang ni..Yang menghappykan M sesangat bila dia dah mula praktik solat dan baca doa2 amalan dalam kehidupan seharian ni..Alhamdulillah Syukur pada Allah.. Ya Allah, terangkan lah hati anakku dan permudahkan la dia menerima ilmu pengetahuan agar dia cemerlang dalam pelajarannya..Semoga Khalish menjadi anak yang pintar dan berjaya di dunia dan akhirat..Aaaminnn Ya Rabbal A'lamin...

Wassalam


Entry Auto Publish lagiiii...

37 jejari yang tajam menaip:

intanfirdaus247 said...

comeinya Khalish pakai songkok..belajar baik2 tau Khalish..jadi anak yg baik dan berjaya.. Ameen..! sayang khalish!

are_lin@yu said...

beznya khalish dh mmasuk sekolah..doa ibu tu senjata..byk2 berdoa k.m..hehe

Nyue said...

wahhh...khalish suka dh p sekolah yea..hehehehe....

Shida Radzuan said...

alahai hehee :)
comel je dia..nangis x tu?? hehee

Cik Nur said...

aminnn..Ya Rabbal Alamin..!

Mudah2kan Allah pimpin khalish...

Comei dia naa..sekrang dah ramai kawan la dia.. :)

rindu aduii dia tau..!

Mimi Azirah said...

seronok tgk anak skola kan?

wan nurul hezrina abd halim said...

alah tomei2...belajar baik2 k khalish=)

lelamaisara said...

seronok la khalish kat sekolah ye kak M.
tak pe pelan2..lama2 die tak ngis lagi la...

Acik Erna said...

amiin ya rabbal alamin..semoga khalis berjaya dunia akhirat

Mia Kassim said...

Dia suka tu sebab kat sekolah ramai kawan...hehe

Deqla manjew said...

yg mana 1 khalish? dah tentu yg tgh2 tersenyum manis tu.. opkos la dia yg tersweet kat situ kan. hihi..blajaq rajin2 eh khalish..xmo aduii2 time balajaq tau.. haha :p

Mrs Velentine said...

alhamdulillah ramai kawan khalish...semangat lah dia nak ke sekolah

syiela said...

Khalish budak yg bijak

nanieybarnieylurviey said...

Aameen.. Biasa la mula2.. :)

Hatimi Tahirruddin said...

semoga khalish terus tekun belajar...nanti lepas dapat uniform mesti lebih smgt...hehe

aNiss :):) said...

yang pakai baju biru tuu eh khalish ?? comel :DD

Riedaffya ibrahim said...

rajin2 sekolah ye khalish..besar harapan ibu tu..

Nisah Idham said...

seronok akak ye.. lihat perkembangan khalish..

>> keadaan tu tak berapa penting sgt kak.. asalkan anan selesa & dapat menerima pelajaran yang cepat & mudah.

InsyaAllah dengan berkat doa Ibu, Babah dan orang sekeliling.. pasti Khalish menjadi anak yang berjaya dunia & akhirat.. (^_^) aaaminn....

Fieda Rafli said...

makin lama dia dah semakin serasi dan seronok kan M..

Fieda Rafli said...

takder iklan la M..

Cik Aini said...

ensem la Khalish ni..haish wat muka innocent lak tu.hahahaha
qendu kat aduii aduii aduihh dia tu :)

kis salam sayang tau kat Khalish..cakap kak Ai qendu..muahahaha trs bajet jd muda gitew :)

the malay male said...

Blaja rajin rajin ye

Cinta Misteri said...

Seronok bila ank2 dh mula mendewasakan diri kan. Moga khalish jd ank yg soleh. InsyaAllah....

boni kacak said...

bagus..perkembangan yang baik untuk khalish :)

Mama Adam said...

alhamdulilah...

sama ngan adam. anak2 ni terang hati. ajar diorang, insya allah ingat dan amalkan =)

Deq's Qienz said...

alahaii kiut miut diorg smua nihh.

aTieYusof Family said...

Semoga Khalish jadi anak yg pintar dan soleh..amin! :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sementara nk sesuai diri tu nangis dulu lepas ni dh biasa ok la tu kan kak hehe

Mimie Najib said...

biasalah tu sis..memula masuk sekolah kan..kalau tak biasa tu mmng gitu..lama2 dia blh jadi ketua nti..hehe

Tihara said...

comey baju hijau

Shida Radzuan said...

belajar rajin2 ye khalish :)

Dayana Bahar said...

Amin... semoga diterangkan hati anak anak kita yer

Chic Na said...

khalish kan good boy. semoga jadi orang yg berjaya.

Remy hazza said...

comel khalish dgn baju biru tu......

shuhadaothman said...

mesti seronok khalish dpt ramai kawan. hehe. tu yg x nangis dah tu kak. ^^

Arina Shamsul said...

alololo..comey..

belajar elok2 ye khalish sayang..

9n0L4 said...

olo lo lo. comei nyaaaa die. lame tak jenguk khalish kat sini. ;)