Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Wednesday, June 13, 2012

Awat Pulak Khalish Ni?

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada semua yang baca entry ni.

M doakan hangpa semua sihat2 la na...Mulakan hari hangpa ngan Istighfar sebanyak seratus kali sebagai zikir harian untuk setiap hari Rabu. Mai M nak cerita sikit pasai Khalish anak M yang sorang ni. Dalam jam 7 pagi tadi M tak tau la pasai apa pulak tetiba dia terjaga dari tdoq pastu batuk2 muntah. Dah tu jam 8 tadi jadi balik hal yang sama. Bila M rasa suhu badan dia, rasanya tak demam. Pada member2 yang bergelaq ibu ni hangpa rasa awat na? Ada yg pernah alami.

Masa M dok taip entry ni selepas abih perenggan pertama tadi, Khalish mangkit pastu muntah lagi sekali. Ala kesian anak ibu ni. Bila M tanya Khalish,awat Khalish tak sihat ka? Hmmmmm... Jawab Khalish,pendek ja. M tanya lagi..Awat asyik dok muntah ja ni? Ada cacing kat dalam perut Khalish ka?( saja usik Khalish )... Hmmmm... Ada cacing dok makan perut Khalish..Jawab Khalish lagi. Ish2 nak tergelak pulak M dengaq jawapan si Khalish ni. Budak umoq 4 tahun la katakan. Jawapan ikut imaginasi sendiri ja la kan. My hubby pun risau dok tanya pasai Khalish kat tempat qeja. Dua tiga kali jugak la M dok wat laporan kat dia.

Harap2 Khalish tak dak masalah yang teruk... Mungkin ni ujian Allah untuk M agaknya. Alhamdulillah Ya Allah.. Moga ada hikmah di sebaliknya..Wassalam..

23 jejari yang tajam menaip:

Yana Libra said...

kak, kalau dia muntah2 lagi, baik bawak g klinik nanti..risau lak kalau berterusan camtu~

Deqla manjew said...

pandai dia jwb..ada cacing dok makan perut..haha..jgn lupa bwk ke klinik k..moga khalish cpt sembuh.

~Sweet Honesty~ said...

bek cpt2 bwa g klinik..baru tau dia sakit apa..risau gak kalo asik muntah je..

Si Matatajam said...

M dok pikiaq camtu gak. Nak bawak p klinik pas ni..

Yumida said...

moga khalish cepat sembuh..

Wanieys said...

kak khalis maybe cacing kot...semoga cpt sembuh khalish sayang :))

Adylia Qarissa said...

awat jadi macam tu?? kesian..

Si Matatajam said...

Wanieys: kalau kita memang ikut jadual bagi ubat cacing pun still ada maslh cacing gak ka?

Masz Sidek said...

baik akak bawa khalish ke klinik...
semoga khalish cepat sembuh...

Nyue said...

cacing mayb tu akak...better g klinik check ..

Deq's Qienz said...

mayb cacing kot..ank sy pon slalu gak jadi cmtuh..try mandi air daun tgk..tp jgn jurus kepala..juz dr leher ke bawah jew..hehee petua owg kampung :)

are_lin@yu said...

napa erk..try gi cek sis..kot2 sakit kt mn2..huhu

Cinta Misteri said...

harap Khalish ok2 je. Myb ada bnda yg dia alah tu gknye.

Cik Nur said...

mungkin panas dalam kot...

nanti jgn lupa bawa pergi klinik ye...

mselim3 said...

TerBAIK nya ....bawak gi klinik...
takut apa2..lagi susah, sbbnya kita bukan arif sangat pasal budak2 kan...

Akh Joko said...

jika datang ujian... fokus pada solusi...

لين Si Pipi Merah said...

assalammualaikum kak m....
dah hantar khalish ke klinik..? moga cpat sembuh...ye :)

lelamaisara said...

Sabar...
Mungkin perut Khalish masuk hangin..
Alesya pernah jadi macam tu...siap masuk air kat Wad..
Cepat2 la bawak g klinik takut die akan kekurangan air plak kalu asyik muntah aje...

Arina Shamsul said...

hehehe..nak tergelak juga dengan jawapan khalish tu..hehe..

moga semuanya baik2 saya ..amin~

Dieyna said...

harap khalish tak apa2.. sakit tu muntah.. tarik urat perut.. nanti perut kosong, muntah lagi sakit

Chic Na said...

ada salah makan ape2 tak? baik bwk g klinik cepat2. kesian khalish. moga cepat sembuh. :)

9n0L4 said...

yg besor ni muntah puh tak terdaya, ni kan pulak budak 4 tahun.

QasehnyaRania said...

as-salam. M..

tenet tak ok lagi ke?
sunyi je bila datang umh M ;)

semoga cepat baik ye