Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, June 26, 2012

Sejuk Hati Ibu ^_^



Ucapan terima kasih memang sangat berharga bagi M. Sebab bila ada sesiapa yg wat sesuatu untuk M, firstly ucapan ni la yg akan kluaq dari mulut M. So kalau sesiapa yg hadiahkan ucapan ni untuk menghargai apa yg M wat kat depa, seronok dan bahagia ja hati M ni bila dengaq.

Straight to the point tentang tajuk entry kali ni k. Apa yg wat M sejuk hati? Jawapannya...Bila my Khalish cakap TERIMA KASIH IBU apabila M wat sesuatu kat dia. Contohnya, M bagi food kat dia, masukkan vitamin dalam mulut dia dan belikan sesuatu untuk dia.

Kadang2 tu Khalish peluk dan cium pipi M banyak kali sambil ucap terima kasih. Emmmmm... Bangga dan bahagia sangat masa tu. Terasa diriku begitu berharga (eh! Cam iklan la plak) Segala penat lelah dok layan kerenah dia rasa cam terbang hilang camtu saja bila terdengaq ucapan terima kasih keluaq dari mulut comel anak ibu ni.

Terima Kasih Allah kerana mengurniakan seorang anak seperti Khalish dalam hidup aku ni..

Wassalam (^_^)

p/s: Semoga Khalish menjadi anak yang soleh dan dirahmati Allah dunia dan akhirat...

20 jejari yang tajam menaip:

Nyue said...

Alhamdulilah...bagus akak, kecil2 da pandai ckp begitu..sgt2 digalakkan ajar dia dr kecil....

are_lin@yu said...

wahh beznya dengar orang yg dah ada anak..tiba2 terasa nk kahwin n ada anak sendiri jgk..hehe

لين Si Pipi Merah said...

alhamdulillah... anak permata hati.. :) moga khalish jadi anak yang soleh bila besar nanti.. anak saudara lynn belajar kat yala baru form 1..insyaallah dah nampak ciri2 sbgai seorang anak yang soleh.. baru hantar dia balik...dah rindu..huu..

Deq's Qienz said...

ermm sejuk pewut ibu mengandung kan..hehee

p/s : akak jum jawab teka2 kt blog sy :)

Wanieys said...

alhamdulillah semoga khalish menjadi anak yg soleh....amin :)

Deqla manjew said...

alhamdulillah..anak tu anugerah dari Allah.. :)

izan mama mia said...

amin.....Semoga Khalish menjadi anak yang soleh dan dirahmati Allah dunia dan akhirat...

byk kelopak bunga berguguran kat cni yer...musim bunga ker

wan nurul hezrina said...

nurul suka anak2 panggil ibu..tapi merah panggil mami sbb kak ipar panggil dia mummy kat anak2 dia...huhu

tapi perkataan terima kasih2 mmg takda tandingannya..mmg sejuk hati

~Sweet Honesty~ said...

amiinn..bijak khalish tu kan..mmg bgga jdi ibu kalo ank mcm tu kan..

LYAfrina said...

sweetnyer..busla..sjk kecik lagi dh pndai hargai ibu

cendol said...

Alhamdulillah,tahniah M dpt didik ank dgn baik . cehwahhh ayt Cendol.haha
Cendol tak tau la mak rase sejuk perot ka seram sejuk dgn Cendol.hehe

jemarisuri said...

semoga doa seorg ibu dimakbulkan olehNya...ameen..

IntaNBerliaN said...

alhamdulillah.. mmg sejuk rs kan.. moga anak2 kita semua jadi ank yg soleh n solehah.. :-)

Cinta Misteri said...

hanya ibu saja benar2 dapat merasainya....btullah M, kadangkala nak marahpun tak jadi kan...

anak CiM yg kecik tue suka sgt peluk dr belakang. pastu suka sangat cakap "sayang mama ketat2..."
tue, paksu dialah yg ngajar...

Si Matatajam said...

Tq atas doa hangpa semua pd Khalish ...
@cim: ketat2? He he macam la hai. Lawak plak M rasa.

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

insyaallah...diorang la penyejuk mata hati kita kan, M?

9n0L4 said...

ucapan terima kasih ibarat ubat hati yg paling baik. :)

kinara kinatara said...

thanks akak kina un dah berbuat sedemikian..hehe..:)

Dieyna said...

Bagus,,, sejuk perut ibu kan...

Yana Libra said...

bagusnya khalish..pandai akak didik anak akak~ :)