Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Thursday, June 14, 2012

Khalish Demam Ibu :(

Assalamualaikum kengkawan semua, bagi yang baru kenal blog ni salam perkenalan na.Pagi ni bekfes ( sarapan ) apa? M makan roti ngan secawan kopi epal hijau Nurshifa.

Mai M nak cerita pasai Khalish lagi. Awal pagi tadi dalam kul 4am lebih2 camtu, M dengaq Khalish dok mengerang pelan..M pun mangkit (bangun) dari tidoq pastu rasa badan Khalish, Ya Allah Khalish demam panas pulak. Teruih M check suhu badan dia, mak ai tingginya sampai 39. Pastu M gerak (kejutkan) my Hubby. Dia mangkit teruih p amik ubat kat dalam peti sejuk letak kat atas meja bagi hilang dulu sejuk tu...

M pulak amik tuala kecik, basahkan dan letak kat dahi Khalish sebab Kool Fever dah abih. Lepas setengah jam, kami bagi Khalish makan ubat Panadol Syrup kat Khalish. Panadol Syrup ni memang serasi ngan Khalish berbanding ubat yang kami amik dari klinik. Lepas makan ubat Khalish sambung tdoq balik. M macam biasa la, susah nak lelap mata bila Khalish demam sebab risau kot jadi apa2.. Tapi... Kul brapa mata ni terlelap gak tak tau la. Sedaq2 dah cerah dan my hubby pun dah p keja. M rasa badan Khalish, Alhamdulillah dah kurang panas badan dia.

Pastu, M bagi Khalish bekfes ngan Koko Krunch.. Nasib baik la dah tak muntah macam semalam....Harap2 demam Khalish tak berulang malam ni. Bukan apa, yg M risau sangat Khalish ni bila demam selalu ja berulang terutamanya demam malam... Siang ok pastu malam demam balik... Sampai sini saja M nak cerita pasai Khalish untuk entry ni sebab Khalish dah minta nak makan nasi..

Wassalam...

30 jejari yang tajam menaip:

are_lin@yu said...

sian khalish moga cepat sembuh ya...

Si Matatajam said...

Tq dik

lelamaisara said...

kalu ikut mak mertua saye,kalu deman on off on off tu demam terkehel..

Nyue said...

demam skng menakutakan..better bw p klinik cpt..demam denggi dah ramai skg..

Deqla manjew said...

gundah gulana hati si ibu memikirkan anak yg x sht kan.,moga khalish kembali bertenaga dan sht sepnhnya! :)

Wanieys said...

kesian khalish...semoga cpt sembuh...klu anak2 sakit kita mmg susah ati sgt2 kak kak

wani tag kak

http://wanieysqaliefsuka-ga-contest.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-by-purple-mommy.html

Yumida said...

alhamdulillah...demamnya makin berkurang..sdh ada selera mkn..moga cepat baik sepenuhnye ye khalish

~Sweet Honesty~ said...

moga khalish cpt sembuh la yea.. kesian khalish..

~Sweet Honesty~ said...

moga khalish cpt sembuh la yea.. kesian khalish..

Deq's Qienz said...

cian khalish muga cepat sembuh ya..

mrs puex said...

salam kenal n singgah sini..

done folo u n feel free to visit me back yee..:D

http://mrspuex.blogspot.com/
regards,
mrspuex

Cik Nur said...

moga khalish cepat sembuh, mmg sekarang ni ramai org demam la.. nur pun xsihat sepenuhnya lagi..huhuhuh

fieda said...

sama mcm maira ni..tp demam mlm jer...

IntaNBerliaN said...

siannya khalish.. alisha baru je baik demam...

moga khalish cepat sembuh :-)

Syafiqah Azmi said...

kalau budak-budak kena demam panas, itu sangat membimbangkan..semoga cepat sembuh..=')

mselim3 said...

moga khalish cepat sembuh...

ieedaz @ mama_isha said...

salam kenal..moga cepat sembuh khalish..

Masha Meisters said...

dah pergi check up...?

sekarang demam bukan macam dulu...

nyamuk dah mutant...

semoga khalish cepat sembuh ye syg~

Chic Na said...

demam pulak ye. siannya. nasib baik dia nak makan. kalo xnak mkn lg risau. moga cepat sembuh khalish.

Yana Libra said...

moga khalish cepat sembuh ye.. :)

hazfee said...

semoga khalish cepat sembuh. bagi mandi kasi hilang panas tu

Bitt (doubleIS) said...

hi u...
i paling risau kalau anak demam malm2 kadang bukan ada clinic buka 24jam kena standby ubat siap2 kat rumahkan..
cuba u kasi dia bubur dengan sramble egg..tapi of course dia akan makan 3-4 sudu jek jgn paksa dia makan banyak nanti muntah balik :)

izan mama mia said...

musim demam...mg cpt kebah

Dieyna said...

kesiannya.. demam.. huhu sangat risau kalau anak demam...

lelamaisara said...

Hai..saya tag join segmen...kalu senang join la...

Cik Penguin_Solehah said...

Em,alah kesian nya. Semoga dia cpt sembuh.. #haha,tq,mana femes -..-'

Norzie hany said...

Siannya Khalish....moga cepat sembuh ye.

9n0L4 said...

mmg demam skrg ni kene beri perhatian. mcm mcm boleh jadi. moge cepat sembuh. ;)

dyabunga said...

semoga khalish cpt sembuh ye

LYAfrina said...

kesiannya khalish..alhamdulillah..dh beransur smbuh..dh muntah2..moga cpt2 sembuh sepenuhnya