Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Thursday, June 28, 2012

Nenek Potong Tangan Cucu Umoq 8 Bulan



Apa habaq hari ni? Mai M nak crita skit pasai nenek yang memotong tangan cucu iaitu bayi yg baru berumur 8 bulan. Memang tersentak M bila terbaca tajuk berita ni kat harian metro online. Motif nenek ni wat camtu kat cucu dia memang tidak dapat dikenal pasti sebab suspek berada dalam keadaan koma kerana cuba membunuh diri lepas dia potong tangan cucu dia tu.
pict kredit to Harian Metro Online
Kejadian ni berlaku kat wilayah Shandong, China. Nenek tu wat masa dok jaga cucu dia bila mak bapak budak tu p keja. Kesian baby tu kan, mesti saat2 kena potong tangan tu seksa sangat. Mesti dia teriak teruk punya. Awat la yang nenek tu sanggup wat kat cucu sendiri camtu..

Kalau hangpa nak baca lebih lanjut pasai cerita ni bleh la sua jari tu klik kat >>>SINI


Sekian berita untuk hari ni..he he tetiba nak jadi penyampai berita la pulak M ni..
Wassalam ^_^

p/s: Ada yang tertanya-tanya pasai cabutan Bertuah yg M dah wat untuk GSF bleh baca kat SINI

31 jejari yang tajam menaip:

mselim3 said...

Sedihnya...cerit, mcm mana lah nenek budak tu sampai sangup potong tangan cucu...kesian kan....

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

alahai...siannyer bb tue...mesti nenek tu tertekan...nk kte meroyan, mustahil, huhuhu

Wanieys said...

sedih kak baca.....manusia skang ni dh hilang nilai sifat kemanusiaan dan kasih sayang

masyiFadz said...

agknya nenek dak tu xwaras...huuu

N.Aima K said...

mst nenek tu dah nyanyuk huhuhuhu

wan nurul hezrina said...

dr dulu yang pelik2 semua kat china..huhu..nenek2 ada mslh otak kali

are_lin@yu said...

terkejut ayu,ingatkan kat malaysia..hehe

cendol said...

gila punya nenek . ade masalah mental kot tu.

Miss BaNu said...

nenek oo nenek knp jd gitu..sedih baca huhu..

lelamaisara said...

agaknye nenek tu tak waras tak...kalu waras tak kan la tergamak..isk...

Kesuma Angsana said...

kat luar negara ni mmg mcm2 citer lah seram!

Arina Shamsul said...

subhanallah.nenek tu dah nyanyok kot...emmm..takut dengan beri sekarang ni dear.makin hari makin banyak kes bunuh..nauzubilahiminzalik...

Masha Meisters said...

eeh...apelah nenek ni xprofesional lagsung...hampeh! kalau ye pun marah,marah je udah ler....haish!

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sekarang ni macam2. semalam tengok berita, ayah tolak 2 anak dari tingkat 21.

izan mama mia said...

ganah betui dia kan..heehhe..tak sanggup nak baca cerita tu..ngeri..

sHiMi sHinHae~ said...

adoi ,sakit nye T_T

لين Si Pipi Merah said...

terima kasih sis m :). moga allah memelihara akal dan fikiran kita... moga ta tercampak jauh.... aminn..

LYAfrina said...

aduyai..manusia skarang hdup dlm tekanan.. sbb tu..mcm2 hal x dijangka berlaku.. ksiannya baby tu

Deq's Qienz said...

ya allah ciannya..

pssstt..tekaan akak mgena d blog sy..jum terjahh..tlg sent alamat yerr..hihii tahniahh..

Deq's Qienz said...

ya allah ciannya..

pssstt..tekaan akak mgena d blog sy..jum terjahh..tlg sent alamat yerr..hihii tahniahh..

Chic Na said...

ni nenek kebayan kot. hihi.. sanggup dia kan.

Yana Libra said...

nyanyuk kot nenek tu..

Misya Mialen said...

Smpi hatinya nenek tu..

jemarisuri said...

agaknya nenek tu stress kot jaga cucu dia...

Cinta Misteri said...

China macam-macam...

mesti ada jer kes2 pelik lah kat China nie. sais btul, yg lagi pelik, nenek dah potong trus jatuh koma.
(kemuyskilan disitu)

Zie said...

Kesian bby tu... Tak pasal jdi mangsa
Singgh n follow

Cik Nur said...

masalah ingatan kot nenek tu..!
ishh...ksian btul baby tu..!

~Sweet Honesty~ said...

aduhhh..terasa ngilu pula..

Yumida said...

sian pd baby...
myb nenek tu terlampo sress...macam2 kann..gerun dgr

dyabunga said...

sian baby tu..sekarang setiap hari mesti ada berita pelik2 dari china..

9n0L4 said...

mcm mcm lah org cina ni. mcm trend pulak buat bende dasat gini.