Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, April 19, 2013

Haduii la Khalish


Suatu malam yang sunyi..Sedang Khalish asyik makan Honey Star...

Khalish: Abah...ada semut dalam mangkuk Honey Star ni..
 
Si Abah pun tengok kat dalam mangkuk yg dimaksudkan...
Tapi takda pun makhluk Allah yang bergelar semut tu...

Abah: Takdak pun Khalish..Mana ada semut...

Khalish pun tengok semula dalam mangkuk tu

Khalish: Tadi ada..Sekarang dah takda pulak...Hmmmmm mungkin semut tu HALIMUNAN kot..

Muahahahahaha...gelak besaq Si Ibu yang dok tengok telatah Khalish & Abahnya tu...
Haduiii la Khalish...pandai sungguh dia menjawab tu ^_^

Wassalam

p/s: Masa taip entry ni pun M dok senyum sorang2 lagi tau..

27 jejari yang tajam menaip:

mama3heroo said...

hee..ank m3h pun suka mkn honey star

Deqla Manjew said...

kohkohkohkoh... aduiiii khalish oitt... ada ka semut halimunan??? terer ar semut tu...hahahhaa...

MAZLIZA ABD RAZAK said...

ha...ha... semut pon ada halimunan

umi alya said...

hahahahaha..

Mrs Velentine said...

MV yang baca pun turut tersenyum...

Ratu Hatiku said...

hihihi....semut halimunan blh plak si khalish nmpk.. :D

Ena's Palace said...

hehehe..kalish buat lawak tau!

Remy hazza said...

he3...khalish nie.... semut pun boleh halimunan ye.... tak2 dah dia telan semut tu...he3

Ibu Lala said...

pandai menjawap ek...

Myra Jay said...

Hheeee, apa yg dipaham Khalish pasal halimunan ni

Zee Suhaini said...

wah..tau lak semut tu halimunan..
salam kenal kembali..

Z ie said...

emm kaletah anak2 best..

Chic Na said...

errr speechless dengar. kihkihkih.. tau pulak dia semut tu halimunan.

wan nurul hezrina abd halim said...

Mcm manalah dia tau halimunan?hehe

Tihara said...

faham pulak khalish halimunan tu..hehe, bijak.. :)

ieda immi said...

ahhahaha khalish2 ... ;)

Sally Yatiey said...

Hahaha! Ada pulak semut halimunan.. ;D

BaNu Syah said...

semut halimunan hehehe mmg kreatif

Kesuma Angsana said...

hehehe ..

Cik Nur™ said...

hahaha..halimunan..?
sabiii je la khlish.. ;)

AyueJean AJ said...

Hahhahha...
Tengah duk imagine semut halimunan... =D

Cik Aini said...

hahaha pndai dia terpikir pasal halimunan.hahaha Khalish..Khalish

Riedaffya ibrahim said...

sy bc pon tergelak M...hihihi

intanfirdaus247 said...

hahah...naughty cute la khalish nih..kak intan baca pon duk gelak sorang2...sebab duk imagine keletah khalish

Hatimi Tahirruddin said...

hehehe jawapan yg bijak tu khalish.... :D

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

hahah bijaknya khalish ni ye

9n0L4 said...

hahaha. dr mane pulak die dpt word tu kak. ;)