Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, April 01, 2013

Jalan-jalan, makan-makan

Assalamualaikum & Salam Ukhuwah ^_^

Walaupun cerita ni minggu lepas punya, tapi M still nak cerita gak kat my Blog ni... Lepas balik ja dari tengok LIMA 2013  ari tu, kami bertiga singgah kat warung Hafiz Rojak di pantai Kok... Kalau hangpa nak tau, warung kepunyaan Abg Hafiz & Kak Hijrah ni memang tiptop makanan yg depa sediakan. Ada laksa, rojak, mee rebus, nasi lemak dan paling M suka pasemboq dia..perghhh memang mabeles kuah dia...

Tapi warung depa ni kejap ada kejap takda cam chipsmore sebab warung depa ni lori bergerak... Kalau depa tak berniaga, sekali warung pun takda la kat situ..so sesapa yang pi situ tengok takda warung kat situ, kiranya depa tak berniaga la bukan sebab warung tu tak wujud yek..hi hi..


Pemandangan yang mendamaikan..keluaq saja dari kereta..terasa nyaman ja ditiup angin sepoi2 bahasa


First layan rojak sengkuang....My hubby ngan Khalish layan nasi lemak.


Lepas tu M layan pasemboq plak..ha ha makan tak hengat lemak dah banyak bertepek kat badan ni -.-


Khalish layan laksa plak lepas tu...yang mengejutkan M dan my hubby..lepas layan laksa, Khalish layan balik nasi lemak lagi sebungkus tau..berselera betoi dia ari tu..


Tenang ja bila makan dan lepak2 kat pantai Kok ni...pemandangan cantik sangat..SUBHANALLAH..



Sesapa yang mai Langkawi, sila2 la jejalan kat Pantai Kok ni..best tau kat sini...

Wassalam

30 jejari yang tajam menaip:

Myra Jay said...

Pergghhh M, memang terliur abes ni..
pasemboq la rojak la, tetiba ngidam..heheee :D

AyueJean AJ said...

Bestnya kak...
Sedap betul tu kalau bersambung2 makannya tu...

Aina Areen said...

hmmm , sedapnyaa >.<

combi said...

sedapnye rojaaaaakkk

p/s combi puase heh heh

Ummiarissa Mahdi said...

pantai Kok langkawi ye...bolehlah g jenjalan sana nanti

Acik Erna said...

assalam M..acik nak pi cari jugak nanti he he.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

pasembor tu buat wani teringin betoi la hihi

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kak m tiap kali masuk sini mmg wani klik nuff tau tp wani xgtau kak m pn :-)

umi alya said...

lama tak jln2 ditepian laut

Chic Na said...

sedap nampak rojak. berselera sungguh khalish. ;)

Mrs Velentine said...

oh my english..hehehe..sedapnya rojak tue..done white

Tihara said...

haih tak penah merasa lagi ni nak gi langkawi..

Deqla Manjew said...

syoknyee mkn kat tepi pantai camni..menu pun nmpk menyelerakan sungguh la..

Mia Kassim said...

Bestnya makan tepi pantai...tu yang berselera tul tu....:D

wan nurul hezrina abd halim said...

fav tuh 2,2 makanan tuh..nyum nyum..sib baru lepas makan laksa penang=)

Kesuma Angsana said...

rojak sengkuang paling best lah !

Etuza Ezawarna said...

bila ada anak ni, macam tulah cara kita perlihatkan dia dunia luar...baru dia tak bosan di rumah ja...tahniah, sedap ja nasi lemak...

eita said...

sedap nyer rojak....

P#eoniX said...

lame x layan rojak sengkuang...macam best jer...pantai kok?baru dengar kali neh...n'way tempat yang patut disinggah neh!!!huhuhuhh!!!

Etuza Ezawarna said...

terbaik ...demi kasih sayang sebuah keluarga...

Cik Nur™ said...

wahh..nampak sedaplah rojak tu...
nanti nur pi sana akak bawa kat sini eh...

mkn sambil mnikmati pemandangan tepi laut.. :)

IntaNBerliaN said...

alahaiii sedapnya...

Aine Ainun said...

kat belah2 sane mmg byk org berniga guna lori kan..tapi..mmg best walopun nampak sempoi je..=)

Hatimi Tahirruddin said...

waaahhhh best tu....dalam gambar pon dah terliur dah ni....

Che Rosliza Che Mat said...

indahnya emandangan m...bilalah akak nak ke langkawi...

nanieybarnieylurviey said...

Sedapnye.. Lama x gie laut!!!

jaakechik said...

wah bestnya makan-makan.. semuanya nampak sgt menyelerakan!

Cik Aini said...

aritu x smp la akak nk ke pantai kok..aktivities full sgt.haha in shaa Allah next time..

QasehnyaRania said...

nasi lemak bungkuus ;)

9n0L4 said...

tak pernah pun mkn pasemboq tu. huhu. ape ye bhn bhn kat dlm tu.