Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Wednesday, May 23, 2012

Hari Gotong Royong Sedunia...

Assalamualaikum kengkawan semua^_^

Mai M nak cerita rutin M ari ni skit. Skit je la tak banyak sangat pun, he he... Dah lama gak M tunggu ari ni sebab dah lama M ngan Encik hubby tak 'turun padang' bersihkan rumah dan kawasan sekitar laman rumah kami ni. Asyik bz ngan keja lain ja. Sampai rumah dah jadi hutan simpan junior...ha ha cam pelik ja, apa la M dok merapu ni???

Hari ni masak simple2 ja. Sambal ayam ngan bergedil ayam.. Selera pulak encik Hubby makan... Sebenaqnya ni la 1st time M wat bergedil...nasib baik jadi, kalau tak menjadi alamatnya tong sampah la yang makan. Hu hu...

So, start petang tadi kami hubby n wifey pun pakat selinsing lengan la dok cakaq sampah, potong pokok bunga dan potong ranting2 pokok yang dah melebaq merata. M lebih dok tumpu semai pokok bunga kertas ngan pokok 'Ong'. Sampai la dengaq azan Maghrib, encik hubby pun ajak masuk rumah.Kalau ikutkan M memang nak semai pokok bunga lagi tapi sebagai isteri mithali( perasan la pulak), kena la dengaq cakap suami kan...

Ha! Lapang la skit hati M ni bila tengok laman rumah dah kemas skit kan... Kalau dak,nak habaq mai kat hangpa kan,semak perut sungguh M dok rasa.. Tq Uppa coz tolong M hari ni...

Disebabkan siang tadi tak sempat nak BW member blogger semua, so mlm ni bleh la M ziarah blog hangpa na.


Wassalam ^_^

22 jejari yang tajam menaip:

~Sweet Honesty~ said...

cik sweety penah buat begedil, tpi lembik..huhuhu

Aine Ainun said...

erm...bagus2=)

apa yg penting...
kerjasama..=))

lelamaisara said...

Tak pernah wat begedel...huu..pemalas..
Bagus2...seronok sekali sekala bgotong royong ni...

Cik Nur said...

bila dah kemaih tu rasa lapang je kan M..!

Chic Na said...

walaupun penat tapi sejuk mata memandang kan? hehe.. xpenah wat bergedil jgk. :)

Arina Shamsul said...

bila rumah kemas dan bersih ati pun terasa senang je kan dear :)

Arina Shamsul said...

dear..blog kamu ni mmg sengaja ke lebar camni templet nye?

kalau nak ubah boleh saya tolong ajarkan :)

Camy Alya said...

pokok ong? pokok apa ek? ^^

Si Matatajam said...

@sweet honesty: campur tpg gandum skit tak lembik sgt la

Si Matatajam said...

@Aine Ainun: betul3
@lelamaisara: bkn pemalas, cuma krg rajin
@cik Nur: betoi tu
@ chic na: cuba try test....

Si Matatajam said...
This comment has been removed by the author.
Si Matatajam said...

@camy: nanti M cuba upload kat blog M yek.

Si Matatajam said...

@Arina: m tak tau la plak blog M ni lebaq. Coz dlm iPad. Ok ja. Awat dlm laptop @ pc nampak lebaq ka? Help2

Cik Aini Lavender's said...

wah...ni dh kira laman umh M tu bersih la no..cnfirm trs hilang rs penat td kan,sbb tu lah lapang dada =p

ainnoraini said...

Begedel tu..anak2 mmg suka...
Bagusnyavada gotong royong mcm tuu..

Karukord Jagau's said...

nak tau gak....pokok ong tu pokok apa ye :)

Yana Libra said...

wah..rajinnya~~ :)


p/s:pokok Ong??

9n0L4 said...

begedil, fevret tu. resepi takde eh? hee.

Wanieys said...

rumah kalu tak terurus mmg serabut nengoknya...hehee

@ deqla manjew said...

bagusnyeeeee....rajin sungguh!! :)

Fariz Reza [FR] said...

http://www.farizreza.com/2012/05/follower-bertuah-i-am-number-5.html

Mata tajam (^_^) kamu follower bertuah....... baca tau

Si Matatajam said...

Tq FR ^____^. Ha tu dia lebaqnya M senyum