Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Saturday, May 19, 2012

Pramugari VS Ulama

Assalamualaikum semua member bloggers n readers(^_^)


Masa M dok belek2 my fb ada la satu entry yg betoi2 wat M teringin sangat nak share ngan hangpa semua.. Mai dekat2 skit na, M nak cerita ni...camni kisah dia....

Seorang ulamak sedang berada di dalam sebuah kapal terbang untuk ke sebuah negeri.

Apabila tiba waktu solat, dia pun ke tandas untuk berwudhuk.

Oleh kerana tandas di dalam kapalterbang terlalu kecil, maka beliau terpaksa membuka pintu tandas itu ketika berwudhu.

Tatkala beliau mengangkat salah satu dari kakinya ke tangki (washing basin), seorang pramugari telah ternampak perbuatan ulamak itu dan menegurnya.

Pramugari: (dengan suara dikeraskan..) Tuan tidak boleh memasukkan kaki ke dalam tangki tu, sebab ia akan mengotorkan tangki.

Ulamak: (dengan suara lembut dan penuh rendah diri…) Berapa kali saudari mencuci muka saudari dalam satu hari?

Pramugari: (dengan sifat angkuh…) Kebiasaannya sekali atau dua kali dalam sehari.

Ulamak: (dengan sifat bersahaja….) Saya mencuci kaki saya lima kali dalam sehari, bererti kaki saya lebih bersih dari muka saudari.


Sumber:http://www.facebook.com/JomIslam




p/s: Amek kau! Berlagak sangat kan... Lain kali cakap atau tegoq la baik2 (^____*)

6 jejari yang tajam menaip:

sissyira said...

salam..

pramugari tu x solat kot..hehe


jemput joint contest syira :

http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html

~Sweet Honesty~ said...

hehe..padan mukoo..

Dah follow awk blek dear..(^_^)

Ayuni said...

buat sye terfikir.....

9n0L4 said...

haha. betul la tu. sempoi je ustaz tu jwb. ;)

mselim3 said...

hehhheh...tulah jgn angkuh sangat kan...kerana sifat angkuh ini adalah sifat iblis@ syaitan...hehh muhasabah diri ini....

Amin....

mselim3 said...

hehhheh...tulah jgn angkuh sangat kan...kerana sifat angkuh ini adalah sifat iblis@ syaitan...hehh muhasabah diri ini....

Amin....