Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, May 18, 2012

Rita dan Aidil Tak Jadi Bercerai

Rita dan Aidil ngan hero2 depa..Bahagia kan! (pict by google)


Assalamualaikum (^_^)

Lega rasanya bila M dapat info yang Rita Rudaini ngan Aidil Zafuan tak jadi nak bercerai. Alhamdulillah, selamat sebuah masjid yg hampir roboh.

M bukan la nak amik tau sangat pasai rumahtangga depa, tp M tumpang bahagia Kalau depa bleh kembali berdamai terutmanya Demi anak2 yg masih kecik lagi. Sememangnya keputusan Aidil nak tarik balik permohonan cerai sehari sebelum sebutan kes tu kat mahkamah memang tersangat la baguih. Tu semua sebab Adil kata dia sayang lagi kat Rita. Elok la tu dik oi... Perkahwinan ni bukan perkara yg kita bleh suka2 n wat memain ja. Tanggungjawab tu berat sangat terutamanya untuk kaum Adam yg nak bergelar suami.

Jadi, M harap keputusan ni takkan berubah pada masa akan datang. Semoga Allah sentiasa bagi kebahagiaan dunia dan akhirat pada depa sekeluarga..Amin^_^


p/s: hidup kita akan bahagia sekiranya kita sentiasa mendoakan kebahagiaan org lain..

12 jejari yang tajam menaip:

Cik Adieb said...

Alhamdulillah,baguslah kalo tak jadi bercerai..moga jodoh berpanjangan,sentiasa dirahmati Allah.Amiiin :)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Alhamdulillah...:D btw, thanks a lot sis, bagitau YM tersenarai dlm top 50 Digi, kalo tak smpi bila2 pn YM tak tahu.huhu...YM saje je join nak kenalkan blog YM, tu je...yelah, blog yg tak seberapa...huhu...

mselim3 said...

Doakan moga diaorang BERBAHAGIA k...

wassalam...

Udinz.com said...

alhamdulillah...
tapi mereka mesti dlam ksusahan..semua org dah tak suka mreka kot...

Ahmoy Si Merah said...

hyee ^^ . saya tag awak dalam GA Iena Eliena , mari turut jadi yang tersenarai ^^ .

http://ahmoysimerah.blogspot.com/2012/05/1st-giveaway-by-iena-eliena.html

thanks awak . nanti dah join bgtahu ziela ya ^^

hazfee said...

semoga mereka berbahagia. amin

tirahzairi said...

semoga kekal....aminnn

Mak Wardah said...

Semoga rumahtangga mereka di berkati...

Norzie hany said...

Alhamdulillah...kesian tgk anak2 kalau bercerai berai ni.moga jodoh mereka berkekalan.

aRa ❤ aFiq™ said...

alhamdulillah.. doakan kebahagiaan mereka :))

Cinta PolkaDot said...

kesian rita kan?xpelah.hope rumatangga mereka sentiasa diberkati oleh Allah.. done follow ur blog:)

9n0L4 said...

moge lps ni buat keputusan yang matang. cerai bukan mainan.