Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Wednesday, May 09, 2012

Keistimewaan Solat Sunat Tahajud

Assalamualaikum my beloved bloggers friends ^_^

Apa habaq na hari ni. M harap hangpa semua sihat walafiat.. Hari ni M nak kongsi skit apa yg M baca dalam fb Ustazah Siti Norbahyah tentang kelebihan solat sunat tahajud. Mai lekaih nak cerita ni..

Saidina Umar berkata:Sesiapa yg mengerjakan solat mlm (tahajjud,qiyamulail) dgn khusyuk,nescaya dianugerahkan Allah 9 perkara.5 di dunia, 4 di akhirat.

LIMA KEISTIMEWAAN DI DUNIA:

1.Jauh daripada segala penyakit.
2.Lahir kesan taqwa pd wajahnya (ada nur di wajah).
3.Dikasihi sekelian mukmin & seluruh manusia.
4.Percakapannya mengandungi hikmah.
5.Dikurniakan kekuatan & diberi rezeki dlm agama (halal lagi berkat).

EMPAT KEISTIMEWAAN DI AKHIRAT.

1.Dibangkitkan dari kubur dgn wajah berseri-serii.
2.Dipermudahkan hisab.
3.Cepat melalui titian sirat spt kilat.
4.Mendapat buku amalan pd hari akhirat melalui tangan kanan.

MasyaAllah sahabatku sekelian.Besar sekali kemuliaan yg Allah berikan.Jadi janganlah kita semua lepaskan peluang ini.Sesungguhnya hati & jiwa kita akan menjadi sangat tenang & bahagia setiap kali kita sujud kpdNya..lebih2 lagi di waktu tgh mlm...

Sumber: http://www.facebook.com/pages/Ustazah-Siti-Nor-Bahyah-Mahamood/

(Gambar ehsan Google)

p/s: Pesan buat diri sendiri dan untuk semua, jom kita pakat2 laksanakan solat sunat tahajud na. Sharing is caring..

12 jejari yang tajam menaip:

Yumida said...

alhamdulillah..perkongsian yg bgs ni sis...sy sgt2 minat kat ustazah siti nor bahyah tu

Wanieys said...

perkongsian yg baik :)

rahel said...

Thanks sudi singgah n follow dapur Rahel...dah follow gak

Norzie hany said...

Salam M
Saya suka entry ni.Tq berkongsi.

Hotz Mumma said...

salam..nice sharing entri ni..amat berguna sgt2..tambah pengetahuan

www.azrulin.blogspot.com

Si Matatajam said...

Tq ye pada sapa yg sudi baca ntry ni.

Woofer Storm said...

terima kasih kak..sy ni malas sungguh buat solat sunat,,semoga slepas ni sy punya kekuataan untuk mengerjakan..amin3

slmt mlm kak..

Si Matatajam said...

@woofer storm: sesama dik. Sama2 kita perbaiki amalan kita yek.

hazfee said...

banyak keistimewaan solat sunat tahajud ni :)

Si Matatajam said...

@hazfee: betul tu dik ^_^

Shahriah Abdullah Novelis said...

SAlam terima kasih kerana berkongsi...:)) sering juga lakukan sunat Tahajud... Bonda sering ingatkan... TQ so much.. suka masuk blogs sini.. best!

mselim3 said...

Bagus info nie,,,,,terbaik....

wassalam....