Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, May 07, 2012

Alahai Mertua :-(

Assalamualaikum to my beloved bloggers,

Mesti ada yg pernah baca entry ni rasa heran coz lain plak ceritanya. Nak gitau ni tadi masa dok edit new entry tadi tetiba my safari got problem plak. Habis 3 entry hilang. Huwaaaaa... Dok gelabah sorang2. Bukan apa M rasa sayang sangat coz ada member2 yg tinggal jejak kat kotak komen situ dah hilang...Susah la nak jejak sapa2 yg tak klik follow.

Apa2 pun M nak cerita kat sini pasai apa M tak sempat nak blogging semalam.
Sebenaqnya M p ziarah bapak mentua M yg terlantaq sakit. Kesian sangat M tgk dia. Dari badan sasa tinggal kurus melidi.
Apa taknya, selera pun dah kurang. Dah tu menanggung sakit sebab rawatan kemo. Plak tu rawatan tu bukan dekat, letih la dia dok ulang alik dr Langkawi ke aloq staq. Mau nya tak teruk kan!

Tapi bila M ziarah dia M takkan tunjuk muka sedih tapi M akan sembang n cuba wat lawak. Sebab kalau orang sakit tu happy, kesakitan tu bleh la kurang. Jadi sapa2 yg keja nurse tu terutamanya kat spital kerajaan, tolong la senyum kat pesakit anda. Lagipun senyum tu kan sedekah. Sekurang-kurangnya anda akan mendapat ganjaran dari Allah swt. Tapi bergantung pada keihklasan anda la kan!

Jadi,M harap semua yang baca entry ni, pakat2 tolong mendoakan kesejahteraan bapak mentua M dan diampunkan dosa2nya yg lalu. Amin...


Wassalam....

8 jejari yang tajam menaip:

IntaNBerliaN said...

MG FIL awk cpt sembuh.. nenek sy pun.. maybe start bln dpn buat kimo kot.. nenek sy tu dah la kurus.. makin kuruslah agaknya pasni.. sian tgk..

Si Matatajam said...

@intanberlian: Tq ye. Alahai kesian kat depa yg wat kemo ni. Badan jadi lemah, muntah2 n kurang selera mkn. Mmg kurus la jawabnya..

Nora Karim said...

M... kenapa your FIL kena buat kemo? Kanser apa? Moga segera sembuh... betul... org yg sakit ni bila tgk kita senyum dan layan dia mcm biasa... dorang akan lebih bersemangat...

Koding said...

Moga beliau cepat semboh...

Woofer Storm said...

semoga beliau baik2 saja,dan cepat sembuh..amin3

#permudahkanlah segala urusan kami dimuka bumi ini..amin3

Si Matatajam said...

@nora karim: dia kena kanser usus skang dah merebak ke hati.

Si Matatajam said...

@koding: Tq yek. M harap doa semua dimakbulkan Allah

Si Matatajam said...

@woofer storm: amin...

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers