Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, September 18, 2012

Haiwan Apa Ni?



Armadillo girdled lizard 

The Golden Armadillo Lizard (Cordylus cataphractus) is a lizard endemic to desert areas 

of southern Africa

Gambar ni diambil oleh seorang jurugambar bernama  
Trevor Hardaker..



Subhanallah!!! Uniknya Ciptaan Allah




Kredit : I Can't Believe It

36 jejari yang tajam menaip:

Sue PeLik said...

apa tuh??? mak aiiii lawa betoi gerun pun ada! huhuhu

Everything's Everythings said...

SubhanAllah cantiknya ;O
ni versi mutation dari ular dgn armadillo agaknya xD

Mrs Velentine said...

apa 2??

boni kacak said...

uish.. rasa macam nak bela je la..hehehe

fieda said...

mmg ctk tp ngeri la pulok..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tkt pulak tgk haiwan tu...

Fiza Suhaimi said...

Subhanallah..memang unik..tengok macam adik beradik tenggiling..tapi macam ular..tapi jugak kepala dia macam biawak..Subha

IntaNBerliaN said...

1st time tgk binatang ni..

ieedaz @ mama_isha said...

unik!

wan nurul hezrina said...

takotlak tgk haiwan2..kalu nurul mesti tak berani nak dekat tgkpun dah takut..nurul balas dah email k m

\\ Izzah // said...

SUBHANALLAH ! :D

Ain Dzaya said...

macam raksasa pula rupanya =p

Tips Untuk Menjadi Muslimah Solehah Cara Ain

dyabunga said...

mcm dragon..first time tgk haiwan ni

Tihara said...

muka mcm angry bird..badan macam tenggiling..cute, Allahuakbar !

Chic Na said...

menakutkan. ingatkan tenggiling. huhu..

ye kak. cik na masuk kelas coklat tahun lepas. :)

Che Rosliza Che mat said...

Dekat Malaysia tak ada binatang nie...cicak apa tah namanya...kalau chanel geografi ada jugak tengok...

Cikgu Ma said...

ingat tenggiling...

Zie said...

setiap inci ciptaannya amat menakjubkan... subhanallah

eita said...

takutnyer nengok..
ingat tenggiling tadi....

Arina Shamsul said...

adoii..saya kalau jumpa menatang ni dear,sampai hujung kampung saya lari,garang betul mukanya..tehehehe.

C'Jai said...

subhanallah..memang unik kan M...

Wilma said...

Uniknya...Macam raksasa pun ada bah...

QasehnyaRania said...

lawa tapi geli r..
singgah mlm..click2

Fatin Zaini said...

subhanallah, peliknyaaa binatang nie..

fatin zaini is here ! thanks for visit my blog.. :)

LYAfrina said...

XPernah tgk...
unik...

Solehah Shamsuddin said...

kepala macam naga, badan mcm tenggiling.pelik btl ni

Cik Aini said...

ni pestime ai nengok tau M..
kalo jumpa kat msia ni xtau la kan...

-meeSUPERGIRL- said...

pelik sgt name .. neh mesti pokemon .. kihkihkih

Myra Jay said...

Tajam tak bulu dia - macam Landak tak?

Memang unik

Deqla manjew said...

peliknye...geli pun ada tgk corak kat bdn menatang ni...

Masz Sidek said...

kulit dia nampak tajam dan keras...

Mia Liana said...

baru nampak ni... cute pula bila tengok lama2..

9n0L4 said...

mcm tenggiling pun ade ehhh. spesis cicak ape la ni. ;)

Cik Nur said...

ape tu..? mcm takut je..

Anonymous said...

Excellent post. I was checking cοnstantly this blog and I аm imрressed!
Very helpful іnfo ѕρecially thе last part :
) І cаre for such іnfοrmation a lot.
I waѕ looking for this сеrtain info for a long time.

Thanκ you anԁ best οf luck.
Also visit my weblog - Loans for Bad Credit

Anonymous said...

Excellent post. ӏ was checking cоntinuouslу this blοg
and I'm impressed! Very useful info specifically the last part :) I care for such information much. I was looking for this certain information for a long time. Thank you and best of luck.

Take a look at my blog post ... quick cash loans