Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, September 24, 2012

"Ibu Tak Sayang Khalish"


Mesti hangpa dah tengok tajuk kat atas tu kan...Dialog tu la yang my Khalish kata kat M tadi masa M tinggikan suara masa tegoq dia wat salah.. Amboi sentap sungguh anak ibu la ni.. Bukannya marah teruk pun apatah lagi nak nak pukul dia.. Tapi heran sungguh M sejak dua menjak ni, sensitif sungguh putera M yang sorang ni. Tak bleh M tinggikan suara skit..

Dua tiga kali jugak la Khalish dok ulang ayat " Ibu tak sayang Khalish " tu.. Siap lari sembunyi belakang sofa bed tu sambil dok gheyau (nangis).. Hadoiii la cayang..Jenuh gak la M nak pujuk dia dan terangkan kat dia pasai apa M wat camtu..At last dia faham dan janji tak buat lagi...Hmmm....makin besaq makin emotional rupanya bebudak ni yek.

*Wassalam*



19 jejari yang tajam menaip:

-meeSUPERGIRL- said...

alololo .. manjenyee .. budak smakin mmbesar mgkin mmg mcm tu kot .. hehe

Everything's Everythings said...

Alahai kesiannya khalish.. ;D

Chic Na said...

cian la pulak kat khalish tu. akak jarang tinggikan suara kot, tu yg dia tersentap. huhu..

Fiza Suhaimi said...

besa la sis M.. sementara nak meningkat besar kan.. alololo Khalish ni.. meh akak pujuk meh.. akak bagi lollipop nak.. *gaya macam Khalish ada depan saya plak.. heheh :D

LYAfrina said...

teringat kat asya..
bila lya marah, dia akn kata " mama x cyg adik"... asyik duk ulang ayat tu.. agaknyer, bila kt mrh..dia rasa kt ni dh x sygkan diakan.. maybe dia kecil..x faham lagi..marah tu tndanya kt syg..

Tihara said...

mmm ibu khalish garang ey, meh dok ngan anti meh..hehe..tp kalu berlembut sgt pn ssah jugak kan M

~Cik Sweety~ said...

bebudak ne makin besar makin mnta perhatian..sabar jela yea..hihi

IntaNBerliaN said...

ololooo siannya khalish..

nasib baik paham lps M xplain kan..

dya bunga said...

alo..manjanya..

Myra Jay said...

Ala siannya...
bila kena marah merajuk kata tak sayang ye...

Memang sensitip tu :D

Wilma said...

Kesiannya Khalish...
Tapi, biasalah tu...
Kadang2 budak2 nie bila kita jarang tinggikan suara or marahkan dorang...
Sekali kita marah, confirm merajuk punya :-)

Masz Sidek said...

sedihnye....

Cinta Misteri said...

Tkpe, M habaq kt dia, marah tu tndanya syg. Syian khalish. Sentap btul dia

Cik Nur said...

kikiki..biasalah budak2.. :)
tak sabar pula nak jumpa khalish.. :)
mak dia lagi la tak sabaq... :)

Che Rosliza Che mat said...

Biasalah budak2 M...lagi besar lagi sensitif...

wan nurul hezrina said...

sedihnya..minggu lepas nurul g kursus pembentukan keluarga bahagia..sebelum nie selalugak lah tinggikan volume suara ala2 tarzan kat merah tapi prof/ustaz tuh ceramah diakata 1kali kita jerit kat anak2 1juta nutron otak anak terbakar..fuhhh banyak dah yang terbakarnya..so pas kursus dah 2 minggu mmg tak pernah marah.kalau nak marah g cepat2 jauh tempat yang takda anak2.huhu..

Cik Aini said...

adeh sian khalish dh sentap..meh sni kat anti meh..anti bw khalish g jenjln nak:)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

bdk2 kebanyakan mmg sensitip ka..tp xper khalish dh fhm lps kak xplain :)

9n0L4 said...

hehe. mcm kite jugak kan. makin tue, makin cpt kecik hati. ;)