Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, March 19, 2013

Kenali & Jauhi Nusyuz



Nauzubillahiminzalik..
Pesanan untuk diri sendiri dan semua muslimah bergelar isteri...Para suami pun kena alert gak tau.


sumber: FB

23 jejari yang tajam menaip:

Sue-Rya Qistina said...

moga dijauhkan la dari sifat ini...

Kuazue Mohd said...

hohoho...tq atas ingatan...
Sebenarnya utk istri2 yg kuar bekerja..klu kuar rehat p lunch...berapa ramai yg minta izin utk kuar lunch ke mana n dgn siapa terlebeh dahulu dari si suami? adakah izin yg diminta dipagi hari termasuk dgn izin kuar makan or kuar g others? jom pikir2...

Cho Zila said...

moga dijauhkan kita yerk.. akakni kalau dah gembira sesangat kurang sedar sikit... harap ingat2 sll..

Arina Shamsul said...

nauzubilahi minzalik..

moga kita tergolong dikalangan isteri2 solehah dear.amin.

Mrs Velentine said...

tq kak share...semuanya mesti dengan izin suami

Tihara said...

moga kita jadi isteri yang solehah..

aReLaN said...

pesanan untuk diri sendiri gak kan.time kasih...

Riedaffya ibrahim said...

pesanan untuk sy jugak..thanks M

Kesuma Angsana said...

gd info tq share with us yer

intanfirdaus247 said...

Salam M..rindunyaaa....maaf lama x datang ...jarang2 on9 blog..hehe..m sihat...?
minta kita dijauhkan la dari perkara n

umi alya said...

ingatan untuk akak jugak

nik ros said...

thanks share dan saling mengingati. moga kita tak tergolang dalam isteri yg begitu

Shida Radzuan said...

tq sharing kak M :)

TiranaAduka said...

tq si matatajam sudi kogsikan

Chic Na said...

InshaAllah panduan utk masa depan. :)

Hatimi Tahirruddin said...

perkongsian yg baik...:)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

minta jauh dr kita para isteri

Cik Nur™ said...

mohon jauhlah seandainya suatu hari nanti nur bergelar isteri....

Cik Aini said...

minta dijauhkan.amin

Deqla Manjew said...

nice sharing.. x nk la nusyuz2 ni.. x bau syurga nnti...kalo bab kuar umah mmg penting utk deqla bgtau hubby... dah terbiasa dulu2 selalu report kat dia..kehkeh... tp alhamdulillah la kan, kiranya belajar dari dulu.. =)

N.Aima K said...

minta dijauhkan dari kita..sekecil2 aktiviti mcm puasa pun kalau x minta kebenaran dah jd dosa wuwuwuwu

lelamaisara said...

ya Allah mintak jauh la hai...

9n0L4 said...

nusyuz suami mcm mane pulak? hee.