Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Saturday, March 30, 2013

Pernah Makan Tak?

Assalamualaikum & Salam Ukhuwah ^_^


Cer teka pisang apa ni? Peneka terpantas dan tepat jawapannya akan dapat cenderahati dari Langkawi

23 jejari yang tajam menaip:

umi alya said...

Pisang Mentalun.. betul tak?

Cenderahati from Langkawi, bulih pilih tak? (tahap ngada2 dah ni...)

umi alya said...

penambahan..pisang udang bersamaan pisang mentalun

Eny Abdullah said...

pisang rebus kot... mcm pernah tengok hehehe

Jemarisuri said...

alamak lupa plak nama pisang ni...pernah mkn time pisang ni direbus...nama apa ekk...

pisang rastali kot...kua3

Ahsfantasy Ryu said...

Pisang apa ni kak?
gemuk semacam.. Huhu

N.Aima K said...

tak tahu lah huhuhuhuhuhu

NoEn said...

erk...xpernah tengok la pisang macam gini rupanya

Cik Que said...

pisang tanduk..? kalo tak pun pisang emas..? btul tak kak M? hihihi..=P

Nastyna said...

Uishh pisang apa ni? Rupa dah macam terung pun ada. Pisang terung kot? hahaha

Hatimi Tahirruddin said...

alamak mmg tak pernah nampak pisang ni....

izan mama mia said...

pisang hutan ker

Cinta Misteri said...

pisang raja udang

Mrs Velentine said...

tahniah pada pemenang..MV tak teka sebab tak pernah makan & tak tau namanya

Deqla Manjew said...

owhh ni dia teka tekinya... uwaaaaaaa.....

Che Rosliza Che Mat said...

Tak sempat nak teka hihihi

Chic Na said...

first time tgk. konfemla tak tau. huhu..

Myra Jay said...

1st time tengok pisang ni :D

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

besawww pisang tuh

Cik Nur™ said...

uikss..besarnya...
NI la pisang udang tu ye...
pertama kali tgk ni...

nanieybarnieylurviey said...

Besaunye..

jaakechik said...

alahai x sempat lak jaa nak join teka-teka ni. org kelate pun panggil pisang udang ni.. hehe...

Cik Aini said...

oh..ni la yg teka td tu eh..knpom ai jwb x betul pnya lah.hahaha

9n0L4 said...

pisang tanduk ke? huhuhuhu.