Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, March 12, 2013

Berjimba Di Sunway Lagoon : Part 1



M nak sambung cerita pasai cuti2 minggu lepas.. Harap takda yg termuntah pelangi dok baca cerita M ni yek. Lepas selesai ja urusan guaman tu dan masing2 dah isi perut penuh2, kami semua terus terjah Taman Tema Sunway Lagoon kat Bandar Sunway..Sebenaqnya kami plan nak pi Cameron Highland pada awal perancangan tapi my MIL tak setuju sebab keadaan dia yang agak uzur.. Faham2 ja la keadaan jalan nak ke Cameron Highland tu camna kan.. Mau letih badan dia tu... So my SIL pun suggest Sunway Lagoon.. So kami ikutkan ja la.. Khalish la yang paling happy bila nak pi tempat camtu..

Sunway Lagoon memang best! Tapi sayang tak dapat jelajah semua tempat sebab kekangan masa

Sebelum masuk pastikan beli tiket dulu tau., kalau tak, memang tak bleh masuk la kan.. Cer tengok harga tiket tu... Mau pikir pat blas ratus kali masa kami nak bayaq tu... Disebabkan dah janji ngan Khalish, pasrah ja la...Muahahaha..

Snap2 pixca wat kenangan..

Abah, Ibu & Khalish..tengok la Khalish tu lepas penat main2 wajib pekena eskrem... Dua kali dia 'balun' eskrem kat situ.. Kalau M tak halang mau diangkut ngan tong eskrem tu sekali rasanya..ha ha.

Best sangat sebab Khalish dapat tengok haiwan yang selama ni dia cuma tengok kat TV ja.. M teruja tengok monyet warna putih tu,selalunya dok tengok monyet kat Langkawi ni warna hitam @ coklat..tetiba kejakunan melanda dahku:p

Pak belang pun hadooo..memang besaq rimau ni.. Ada dua ekoq.. Yang sekoq tu betina dok ralit tidoq ja. So yang ni rimau jantan..rajin dok berkawal..nak snap pict pun susah sebab asyik berjalan ja..

Sori na, M terpaksa sambung ke next entry..Wassalam..

31 jejari yang tajam menaip:

Cik Nur™ said...

nanti bw khalis jalan2 zoo taiping pulak tau.. :)

Acik Erna said...

Assalam M acik pun belum pernah masuk sunway lagoon tu.beruntung khalish kecik lagi dah dapat masuk

Yumida Huda said...

sronoknye..pi mkn angin sekeluarga

umi alya said...

sayang rasanya nak laburkan byk2 RM kt sana

eita said...

tak pernah pun jejak kaki kat sini

Jemarisuri said...

js pun dh lama tak ke sana..rupanya dh ada mcm2 ekk...hehe..

Mas Zull said...

assalamualaikum M...wah bestnya pi sana...:)

nini said...

amoi....seronoknya jalan2 dengan family

nini said...

amoi....seronoknya jalan2 dengan family

Cik Aini said...

mahal kan akak..

eh yg rimau betina tu tgh dok bunting kot tu lah dok kj tdoq ja.hahahaha pandai x ai?

Cinta Misteri said...

gilerrrr kalau kata sunway lagoon tak seronok!!! mesti khalish senyum jerrr, happy smpai tknak balik

Deqla manjew said...

bestnye khalish ke sunway lagoon...aunty deqla ni tak penah masok lagi tauu... hahah

Chic Na said...

khalish tak mandi manda ke kat sana? seronok tau. ;)

Sue-Rya Qistina said...

berbelas tahun dah x jejak kaki ke sunway lagoon. huhuhu. sbb mikirkan harga tix nya mahal giler

Myra Jay said...

Tak pernah lagi jejak Sunway Lagoon :D

Si Matatajam said...

@Cik Nur™: In Shaa Allah Nur ^_^ Ibu Khalish dah pi Zoo Taiping.. Anak dia ja belum lagi

Si Matatajam said...

@Cik Aini: Ai ni mmg selalu pandai.. Ha ha!

Si Matatajam said...

@Chic Na: yang tu Chic na kena baca entry petang ni yek ^_^

Si Matatajam said...

@Sue-Rya Qistina: betoi tu Sue., tak menahan betoi harganya tu

Si Matatajam said...

@Cinta Misteri: memang gelak ja manjang CIM

Si Matatajam said...

@Acik Erna:Alhamdulillah..rezeki dia tu Acik.. Ibu Ngan Abah dia ni umoq 30 lebih baru berpeluang masuk sana..

Nisah Idham said...

mahal jugak ye kak harga tiket (err nisah tak pernah sampai pun, tu yg jakun sikit tgk harga) hehhe

ingatkan puluh2 je, hahha dh sampai ratus ye.. huwaaaa kalo nisah pun pikir beribu riban kali... hehehe

Mrs Velentine said...

bestnya..MV nak jug abawa anak2...insyaallah kalau ada rezeki smpi lah tahun ni

Hatimi Tahirruddin said...

hehehe mmg kena pikir 40kali bila tgk harga tiket tu...

Che Rosliza Che Mat said...

jauh makan angin m...sampai ke sunway lagoon

wan nurul hezrina abd halim said...

nurulkn belum pernah bawak anak2 g theme park.sbb sofia alahan kulit payah ke tempat2 cam2

nanieybarnieylurviey said...

Wah sakan betul.. Aishhh makan ais krim time panas mmg syok la

Shida Radzuan said...

bestnya kak M ^_^

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ada rezeki nk juga bawa qalief g sana

9n0L4 said...

bestnyeeeeeee. last gi sini mase blaja dulu. :)

Humaira Homestay Tambun said...

Yg dah kesana boleh cuba ke Sunway lost world tambun ipoh pulak..harga x mahal sgt..