Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, August 10, 2012

Carilah Lailatul Qadar...



Salam Ramadhan kengkawan semua.. Kita kini telah pun masuk 10 malam terakhir di bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ni.. Seperti yg kita semua sedia maklum, pada 10 malam terakhir ni la tersembunyinya Malam Lailatul Qadar..Pahala yang Allah kurniakan pada malam ini bersamaan 1000 bulan....ALLAHUAKBAR ...besaqnya ganjaran dari Allah...

Antara tanda2 Malam Lailatul Qadar ni:

*Pada waktu siang cahaya matahari warnanya pucat dari biasa

*Malamnya tenang, tidak panas dan juga tidak dingin

*Pada malam itu juga, bulan kelihatan separuh bulatan
*Malaikat Jibril juga akan menyalami orang2 yang tekun beribadat kepada Allah SWT dan hati orang itu tiba2 akan menjadi sayu dan hiba...

Wallahualam....

Semoga kita sama2 mengambil peluang dan detik2 berakhirnya Ramadhan ini dengan melipatgandakan amal ibadat kita ikhlas kerana Allah Taala...Carilah Lailatul Qadar....Mohonlah keampunan daripada Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Pengampun..


*Wassalam*

22 jejari yang tajam menaip:

Cik Rongoks said...

insyaallah ^^

izan mama mia said...

insyaallah...

Aine Ainun said...

Bila agaknya ya...
semoga tahun ni berkeempatan nak melalui malam Lailatul qadar..=)

Chic Na said...

semoga kita dapat bertemu malam al-qadar ni. Insyaallah.

*kak, kad raya dah dapat. nnti nak review. time kaceh. ;)

Ez-1 said...

Jom sama2 meningkatkan ibadah kepadaNya di 10 malam terkahir Ramadhan.. :)

Deqla manjew said...

sama2 kita merebut peluang ni...tapi bila sebut mlm lailatul qadar, ingtn mmg kuat la kat arwah ayh sbb arwah meninggal pada mlm lailatulqadar..

p/s : dah dpt kad raya..hihi.. thanks dear!

dyabunga said...

sama2lah kita cari lailatul qadar

Shahrul Hairy Shaharuddin said...

Salam kunjungan...

terima kasih atas infonya. Sama2 kita memburu malam seribu bulan ini =)

www.shahrulhairy.com

Leeza dayasari [santai leeza] said...

saja singgah sini lagi...

lelamaisara said...

Allahuakbar..besarnye ganjaran Allah...

Cik Nur said...

sekejap je masa berlalukan..
sudah sepuluh malam terakhir..
malam yg penuh pahala dariNYA...
malam yg di nanti2..

-meeSUPERGIRL- said...

setiap umat islam menunggu kehadiran lailatul qadar ..

wan nurul hezrina said...

sedihnya ramadhan dah nak berakhir..adakah berpeluang lagi untuk merasa ramadhan tahun hadapan..moga Allah beri peluang lagikan?amin

Nadia Elena said...

salam lailatul qadar sis.. =)

etuza said...

syukran dah hampir menuju kemenangan tapi dapatkah kita lailatulqadar ?

Karukord Jagau's said...

Mlm yg penuh keberkatan ...

Cendol said...

inshaAllah,moga kite bertemu dgn lailatul Qdr ^_^ nice entry M.
klik2 jgk :D

C'Jai said...

Pecutan di 10 malam terakhir...

Tihara said...

insya Allah berharap sangat...kita umat manusia yang bertuah...moga kita diredhai Allah :)

Wanieys said...

bertuahnya kita klu dpt berjumpa malam lailatulqadar

wan nurul hezrina said...

insyaallah=)

9n0L4 said...

dikatekan mlm ke 23 baru ni. wallahualam. ramalan manusia mungkin tersilap juge kan. masih ade baki 5 mlm. ;)