Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Wednesday, August 01, 2012

Karangan Sekolah Rendah

HOBI SAYA
Semua orang mempunyai hobi. Saya juga mempunyai hobi. Saya mempunyai dua jenis hobi. Hobi saya yang pertama adalah membaca. Saya suka membaca buku cerita dan juga surat khabar. Buku cerita kegemaran saya adalah buku cerita dongeng dan cerita hantu...Saya suka membaca buku itu di perpustakaan sekolah saya. Di perpustakaan sekolah saya sangat banyak buku cerita dan surat khabar yang boleh saya baca. Saya rasa sungguh seronok dapat membaca buku di waktu lapang..

Hobi saya yang kedua ialah menyanyi..Saya sangat suka menyanyi. Saya selalu menyanyi di bilik air bila saya mandi. Emak saya sangat marah bila saya suka menyanyi di bilik air kerana emak saya kata anak dara tidak elok menyanyi di bilik air kerana tidak sopan. Saya juga suka menyanyi bila ayah saya bawa saya naik motorsikal pergi ke kedai . Saya rasa sungguh gembira kerana dapat menyanyi di atas motorsikal dan bersiar-siar di waktu petang bersama ayah saya.

Sekian saja karangan mengenai hobi saya. Karangan ini adalah untuk Contest anjuran Abang Ensem dan Zarul Umbrella dan disponsor oleh Azri [dot]My.

25 jejari yang tajam menaip:

Zarul Umbrella said...

terima kasih kerana sudi join..oooh suka menyanyi atas motosikal..mcm saya dulu2 jugak heheh
p/s mungkin awak terlepas pandang untuk meletakkan nama sponsor contest iaitu Azri dot my

etuza said...

terjah lepas subuh...baca karangan

Cik Nur said...

hihihi..dah betul2 mcm kerangan budak sekolah haa..hihihihi

Yumida said...

gdluck ye sis
baca ayat sis tringat sy masa skolah rendah dulu

Chic Na said...

budak sekolah mana ni? hehe.. jadi lah kak. good luck. :)

abang ensem said...

TQ babe sebab sudi join. Hobi saya pun suka menyanyi sebab tu saya ensem..*tetibe*

maszull said...

assalamualaikum M...samalah kita join contest yg sama...selamat berjaya yer...:)

Deqla manjew said...

alolo..comelnye karangan..teringat zaman sekolah rendah dulu.. :)

Mrs Velentine said...

ble join ke ni..

lelamaisara said...

oh contest upanya...Good luck..

Bg A untuk karangan ni..hehe

Misya Mialen said...

Hahahah.cikgu bagi A yea.hihihu.;)

Nyue said...

gudluck M, Karangan itu cnfrm dpt A++..ehhehehe

nyue singgah dr lama myepi..eeheheh

kayyana said...

baca karangan di pagi hari

dyabunga said...

sebiji mcm karangan budak sklh rendah

Marya Yusof said...

As salam simatatajam,

Wow! nama pena yg unik! :))

Semoga berjaya! :))

Azee Hana said...

sekarang ni,,bile dah lame x sekolah,,dah lupe nak tulis karangan macam mane..hee

ieedaz @ mama_isha said...

hehe..goodluck M!!

are_lin@yu said...

wahh nampak muka epy masa menyanyi..hehe..salam 12 ramadhan dear ;-)

Che Rosliza Che mat said...

Best baca karangan budak sekolah...follow sini...

IntaNBerliaN said...

good luck..

oo menyanyi di bilik mandi yer.. :-)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

gd luck! :)

karangan ni cikgu bagi 99 markah. hehe

wan nurul hezrina said...

bila baca karangan M tuh kan..terus automaik kuar suare budak sekolah..hikhik..kira pass lah2..gud luck naa

Cendol said...

ohh segmen kee..gud luck M..comel je karangan nye..jgn naynyi dlm bilik air eh..hehe
rajin M join segmen eh

Miss BaNu said...

hehehe comel n sweet je karangan gitu tau hehe

Afasz said...

good luck.