Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, August 07, 2012

Mohonlah Keredhaan Suami

Klik pict untuk besarkan


Salam Ramadhan semua umat Islam sedunia...Apa plan para isteri di luaq sana untuk iftar hari ni.. Mesti dah berkira-kira kat dalam kepala tu nak masak apa kan untuk santapan sekeluarga.. Yang bukan bergelar isteri tu pun mesti masuk gak cerok dapoq tolong2 mak masak kan..

Berbalik pada tajuk entry kali ni, M nak berkongsi cerita ngan hangpa khususnya kengkawan M yang dah bergelar isteri dan bakal menjadi isteri orang...Dalam rumah tangga ni biasa la kan mesti ada salah faham di antara suami dengan isteri. Tapi yang M nak tekankan kat sini, wahai para isteri mohonlah redha dari suami dari setiap perbuatan anda dan seandainya ada salah tutur dan kata sehingga terguris perasaan sang suami sama ada sengaja ataupun tak sengaja, cepat2 la mohon ampun dan maaf darinya...Biasalah pompuan ni memang sinonim ngan tabiat berleter dan merungut..Kita ni insan lemah yang sentiasa berbuat salah...tak perlu kita nak tunggu hari raya baru nak mintak maaf dari suami kita...Sebaik-baiknya tiap2 malam sebelum tidoq kita minta maaf dan memaafkannya.

Semoga rumahtangga kita kekal bahagia ke hujung nyawa seandainya kita saling bermaafan-maafan dan sentiasa melihat kebaikan bukan keburukan yang di lakukan..

*Wassalam*

p/s:Sekadar luahan pendapat dari seorang isteri dan renungan bersama...

20 jejari yang tajam menaip:

Mrs Velentine said...

betul 2 biasanya sebelum tidur kita minta maaf ngan suami

~Sweet Honesty~ said...

peringatan dan renungan tuk sweety juga ne..

Mooniqueen said...

Thanks for sharing... MQ pun selalu ingat benda yg sama mcm ni... Apa2 ade buat salah or tak, sentiasa memohon maaf pada suami... Jangan ego n keras hati... Brtolak ansur dalam semua perkara...

Chic Na said...

panduan utk masa depan. ;)

ros_reeza said...

tq untuk peringatn ni..
cuba jadi yg terbaik untuk suami :)

wan nurul hezrina said...

heheh aah mmg betui tuh M..setujulah sangat..kalau tak dapat keredaan suami nnt masuk neraka=)

TiranaAduka said...

Assalamaualikum wbth...

thanks perkongsian yang bermakna...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

sharing is caring.... like.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

sharing is caring.... like.

Cik Aini said...

betul2..
setuju sgt..siapa yg dah kawin tu penting tu tau..
yg belum kawin xpe,pelan2 kan M kan.hehehe

Masha Meisters said...

hehe...ingatan coming soon...heee :)

Wanieys said...

betul tu kak setuju sangat.....keredhaan dr suami ni penting sangat2..jgn dok ambik ringan ingat remeh jer benda tu....syurga kita terletak kat suami :)

Edy Fee said...

dapat laki yang sensetif penat la nak mintak maaf .hahaha

jaakechik said...

alam rumah tangga ni, mmg byk pancaroba kan? x gaduh x sah, tapi betul tu, keredhaan suami sgt penting untuk kita sbg seorg isteri,

Rohani Hashim said...

stuju...btol tuh sebg seorg isteri kena mintak maaf dgn suami kan...

Cik Nur said...

bagus ni, bgus untuk org dah kawin, dan yg belum kawin boleh jadikan panduan.. sebab semua org nak kawinkan..

terima kaseh m.. :)

Cendol said...

saya nak jadi isteri solehah!!erk!!ops!!
haha gataii pulok.oke tak saje je.nice share,M.tak sangka smpe mcm tu sekali ye.Nabi pn tak nk sembhyangkn ye org yg buat laki dia kecik hati.oh takotnye.naseb baik single minglee.hehehe
M tenkiu taw selalu kelik2!syg M bnyk2!
cendol kelik sini jugak! ^_^

Karukord Jagau's said...

Kena simpan entry ni tuk bakal isteri ku hekhekhek

Sue-Rya Qistina said...

thanks for sharing. tips yg sgt berguna :)

9n0L4 said...

lelaki pun kene la jadi pemaaf. rumahtangga ni bukan sebelah pihak je kne jage. jika baik suami, baik lah isterinya. :)