Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, August 06, 2012

Salam Nuzul Al Quran


Pict: JomIslam

SALAM NUZUL AL QURAN BUAT SEMUA UMAT ISLAM SEDUNIA

p/s: Marilah kita sama2 menghayati hari bersejarah ini..Semoga rasa cinta kita kepada Al Quran akan makin bertambah dan menjadi penunjuk arah dalam kehidupan kita di bumi Allah...

30 jejari yang tajam menaip:

Chic Na said...

Salam Nuzul Quran 1433H.

ok noted. tungguuu.. :)

Zie said...

Salam nuzul alQuran

Sri Ayu said...

Salam Nuzul Al-Quran..

trah zain said...

Salam NUzul Quran jugak ^^

izan mama mia said...

selamat menyambut nuzul al-quran..

mselim3 said...

Assalammualaikum....ziarah sini..insaallah kita sama2 jadi Al-Quran sebagai panduan hidup..utk bahagia hidup di dunia dan akhirat./// insaallah k

mselim3 said...

Assalammualaikum....ziarah sini..insaallah kita sama2 jadi Al-Quran sebagai panduan hidup..utk bahagia hidup di dunia dan akhirat./// insaallah k

mselim3 said...

Assalammualaikum....insaallah sama2 kita jadikan Al-Quran sebagai panduan hidup kita untuk kebahagian hidup di dunia dan akhirat k...amin.

Nyue said...

yup...thanks share de info...
semoga kita terus mendpat keberkatannya.. :)

lelamaisara said...

Amin...
salam Nuzul Quran..:)

~Sweet Honesty~ said...

Salam Nuzul Al-Quran juga..

Cik Aini said...

salam nuzul quran tuk M jugak :)

btw dah dpt kad raya dr M..
suka sgt :)
tima kasih byk2 tau :)
M dtg kulim nti ai bg upah tau =p

kayyana said...

Salam Nuzul Al-Quran... =)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

salam nuzul quran juga.

nur adila said...

Salam Nuzul Quran . Btw,saya follow sini,kalau tak keberatan follow lah saya balik ye :)

wan nurul hezrina said...

salam nuzul quran M

Masz Sidek said...

Salam Nuzul Al-Quran M... :D

Cik Nur said...

salam nuzur quran juga buat M..

Edy Fee said...

selmat cuti nuzul quran jugak :) peace

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Salam Nuzul qur'an...Jum! kita sama2 sayangggg pada al-qura'n.:)

Nadia Elena said...

salam nuzul quran kak.. ^_^

IntaNBerliaN said...

salam nuzul quran gak utk M :-)

Masha Meisters said...

salam nuzul Quran kak M dan seluruh umat islam sedunia :)

~Sweet Honesty~ said...

kak M, essence tu selalunya dijual d guardian ataupun watson..tpi ada juga guardian or watson yg tak jual ne.. kak M try2 la carik yea..

N.Aima K said...

sedih jg sbb hari nuzul quran *bff datang.. :(

Mishter Izwän said...

Salam Nuzul Al-Quran pada owner BLOG

لين Si Pipi Merah said...

alhamdulillah...salam Nuzul Quran juga buat sis..
Never ever let the spirit dies. Lillahi. Lillahi faqadt.
Amiin ya mujibasiilin...

jemarisuri said...

salam nuzul quran...

Wanieys said...

walaupun dh lepas marin nk ucap gak salam nuzul quran kat kak :)

9n0L4 said...

sudah tertinggal 3 juzuk ni. huhu.