Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Thursday, August 09, 2012

Sembahyanglah Anda Sebelum Anda Disembahyangkan


Jangan Lupa Solat Tau

Sembahyanglah Anda Sebelum Anda Disembahyangkan 



26 jejari yang tajam menaip:

aNiss :):) said...

solatlah dibelakang imam sebelum kamu solat dedepan imam :DD

Chic Na said...

tq atas peringatan. ;)

Yana Libra said...

:)

Mrs Velentine said...

tq atas ingatan

are_lin@yu said...

sembahyang sebelum terlambat..salam 20 ramadhan dear ;-)

afzalsukasuki said...

solat di tepi imam hukumnya tak sah

*org lain ada, ko pon nak jugak!

p/s : si Arra dah mintak no acc?

Deqla manjew said...

@aNiss :):)
lain mcm sikit bunyi tu.. sebnrnya gini, solatlah kamu di belakang imam, sebelum kamu DISOLATKAN di dpn iman.. :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

nice sharing...

mselim3 said...

Insaallah...terima kasih kerana mengingatkan....mselim3

lelamaisara said...

betul la..sembahyang lah kamu sebelum disembahyangkan....

Masz Sidek said...

yup... :)

Cinta Misteri said...

Insaf bila brjemaah d masjid tetiba bilal buat pengumuman ada solat jenazah. Baru2 ni mengalaminya..

Si Matatajam said...

@Deqla manjew: betoi tu Deqla...

Si Matatajam said...

@aNiss :):): silap tu dik... Sebelum kamu disolatkan didepan imam...macam kata Deqla tu..

Si Matatajam said...

@afzalsukasuki: dah PM Arra semalam..

Cendol said...

yup.solat tiang agama.huh dulu cendol malas solat.haha jahat kannn

izz iizza said...

InsyaAllah akan sentiasa ingat untuk bersoat..:)

Cik Nur said...

alhamdulillah... sentiasa jaga.. :)

Kesuma Angsana said...

tq mengingatkan sesama kita ye

Nurul Husna Mohd Hassan said...

solat tu tiang agama =)

saya dah pos kad raya untuk akak pagi tadi =)

Nadia Elena said...

moga sama2 dpt manfaat.. =)

N.Aima K said...

solat di dpn imam..? kekeke..

apa pun thx kerana mengingatkan ;)

wan nurul hezrina said...

solat itu tiang agama=)

Karukord Jagau's said...

:)

9n0L4 said...

solat adalah perkara pertama dihisab nanti. ;)

Wanieys said...

solat tiang agama...dan perkara pertama yang akan dihisab nanti