Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, November 27, 2012

Dari Pantai Ke Air Terjun

Assalamualaikum & Salam Ukhuwah ^_^

Hari ni M nak sambung cerita entry yg lepas..Sesapa yang tak baca lagi bleh belek SINI dulu hokaaayy..

Masa kami santai2 kat pantai ari tu, lepas mandi laut Khalish ngamuk kata gatai pedih kulit dia..bila M check badan Khalish ada ruam patutlah dia rasa pedih bila mandi ayaq laut..hmm sian Khalish..So, my hubby pun ajak pi mandi kat Air Terjun Temurun plak supaya Khalish rasa sejuk dan selesa..


Ni la rupa Air Terjun Temurun tu..Yang kat atas tu tempat paling tinggi dan rupa sebenaq ayaq terjun tu..tapi M ngan my hubby x larat nak panjat naik tangga yang sangat tinggi tu, kami pilih port yang kat bawah ni ja la..asal ada tempat Khalish nak main2 ayaq..



Tengok la ayaq jernih ja..Sejuk tau..Kalau time hujan lagi best sebab ayaq banyak
Khalish pun happy sangat main ayaq kat situ..
Buktinya...Tengok pict bawah ni
v
v



Siap main basuh2 baju lagi..hi hi..lepas basuh letak atas kepala plak..tu yang buat M nak tergelak sangat tengok gelagat dia.. Aikkk, terselit plak pict Ibu Khalish...hak hak hak..

Lepas Khalish dah tak tahan sejuk, Abah Khalish pun ajak kami semua balik..Kesian tengok Khalish dah ketaq kot..Tangan pun dah kecut.. Tapi memang best sangat santai2 ari tu..
Ntah bila nak bleh pi lagi.hmmm...

Wassalam


44 jejari yang tajam menaip:

intanfirdaus247 said...

amboeh syok aih tgkk.dengki pon ada neh..da lama x pi ayaq tejun! hehehe

Lelaki Ini said...

dia nk sejukkan kepala plak..
pndai betul.

Nisah Idham said...

Salam M..

tak pernah lagi nisah sampai ke sini, biasa dengar jer orang Langkawi bercerita pasal Temurun ni.

Jom kite berpiknik :)

Deq's Qienz said...

Kat lngkwi ada air terjun ke.xtau pon..hahaa

izan mama mia said...

bestnyer depa g mandi ayaq terjun...

Chic Na said...

lama sgt dh tak g air terjun. jernih je airnya kak.

boni kacak said...

wah..memang jernih gila air tu... macam saya pun, saya lagi suka mandi kat air terjun sebab sejuk.kalau kat laut panas..kulit saya cepat melecet

etuza said...

wah! banyak hikmah/ kebaikan tu M, dapat sedut udara segar, anak belajar bahasa alam, dapat mandi air yang bersih...pasti oksigen dalam badan power...bagus sangat aktiviti menyihatkan ya...

myfirdz said...

syoknya tgk ayaq terjun... teringat lata celak, lata bukit hijau, lata sedim dan sgala lata kat kg.. huhu..
#lama tak mndi lata..

adyna said...

bestnya mandi manda :)

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

besnyer mandi aitejun,comelnye due2 tu,hehehe

in shaa Allah nnt ade mase akk g lah lagi ye,heheh manelah twu bnde tak drncang kan =)

Dayana Bahar said...

Lama dah tak pi air terjun.. huhu

baby comel said...

Best la kak M mandi air terjun ni.. mesti sejuk sungguh air dia kan.

Solehah Shamsuddin said...

wah pegi ke sini lak ye.bestnya

miz ruha said...

bestnya dapat gi air terjun...

windows untuk kak M.. =)

Azwar Syuhada said...

Wah , mandi manda ye..jealous azwa.. Kak M tak pakai cbox ye?? baru nak tanya nuffnang...hehe.. =p

Cik Nur said...

seronoknya khalishh..!
smpai kecut tgn dia ye..hihihi

zOeY zAu YaH said...

tgk air tu x thn..mesti best mandi ni.

MAZLIZA ABD RAZAK said...

bestnye..
hari tu pi langkawai mandi air terjun telaga 7, tapi tingkat 1 ja
hee...hee...tak larat nak naik

TiranaAduka said...
This comment has been removed by the author.
TiranaAduka said...

salam....
Ada air terjun rupanya kt langkawi......

TiranaAduka said...
This comment has been removed by the author.
TiranaAduka said...

naik triumph bawak satu disini....

penyuluh perikanan said...

wah kalau tengok air terjun macam ini sepertinya asyik juga, apalagi sempat mandi bisa tengok ikan..hehe..

Tempat yang best,
terima kasih atas share entry yang best,Thank you my friend.

hainom OKje said...

Wah seronoknya mandi ayaq terjun...he...he...

Deqla manjew said...

jernih cam ni yg syok mndi..bersih je nmpk...

ahsfantasy24 said...

kita suka sangat air terjun n pantai,
tempat istirehat yang nyaman :D

Mrs Velentine said...

bestnya..MV pernah pergi air terjun masa sekolah jer

izan mama mia said...

dtg lg sekali...tgk gambar..dl tak keluar gambar..ehe..bestnyer mandi sungai..

Cik Aini said...

bestnya Khalish...
ai pnh jg g temurun ni.sejuk sgt ayaq dia.besalah p org2 muda kena lah pnjat2 mandi kat ats kan.mana mau mandi2 kat bwh ni.hehehe
kalo bkelah bw mknan bgai lg best kan kak :)

syiela said...

lama tak mandi ayaq terjun ni.. jeles ngan khalish

Remy hazza said...

air terjun temurun best nyer..... dulu masa remy dok kat langkawi...setiap minggu pi... air terjun tu kalau hujan memang cantik.... tapi kalau tak hujan...air meleleh jer.....

IntaNBerliaN said...

alahaiiii nampak sejuk je air tu...

nohas said...

Akak lebih suka air terjun dari tepi pantai..lebih sejuk dan airnya segar..hmm..seronoknya outing with family..

aizu's life said...

air terjun mmg best.. cejuk je.. kemaen lg khalish basuh bj yer.. hehehe

Che Rosliza Che mat said...

seronoknya pi air terjun...mesti khalish seronok..

Mimie said...

bestnye......

Kesuma Angsana said...

seronok ni

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

bestnyer kak...wani dh lama x p air terjun..sejuk jer nampak air tu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

done digi n hotlink

Nora Karim said...

bestnya... lama tak main air terjun...

Myra Jay said...

Bestnyer...

Dah lama tak mandi air terjun, nak rasai kesejukan yang mendamaikan :D

dya bunga said...

lma xmndi kt tempt air terjun..kt langkawi ke ni

9n0L4 said...

nmpk cntik la tmpt ni m. esklusif je. :)