Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, November 30, 2012

Khalish Jadi MacGyver

Assalamualaikum & Salam Jumaat

Apa habaq hari ni? Hope semua sihat la na..
Hari ni M nak cerita pasal Khalish yang sibuk ngalahkan Abah dia masa nak tukaq tombol pintu umah kami semalam..

Masa Abah dia kata nak tukaq tombol pintu, dia pun sibuk la ambik peralatan nak tolong Abah..hi hi..
Anak lelaki la katakan..Apa abah nak buat dia pun nak buat..hi hi..Kalau tak bagi tolong mau dia meraung sampai Abah tak bleh buat keja tu..Ha! Lebih baik bagi.. Lagipun Abah kata, kena belajaq2 tolong Abah...

Cer tengok kat bawah ni, punya la semangat nak buat..

Tu diaaa! Skill baeekk punya..Muka bersungguh-sungguh tu. Ha ha..


Eleh! Suka la tu..

Alhamdulillah akhirnya siap jugak tombol tu dipasang..Yang paling seronok, Khalish la sebab dapat jadi MacGyver..hi hi.. MacGyver la sangat..

Wassalam

56 jejari yang tajam menaip:

CikZaniff said...

besaq-besaq ni mmg suka la kn bab-bab tu..:)

TiranaAduka said...

salam sis
Naik triumph cari pomen dpt 1.bwak balik.

TiranaAduka said...

boleh la tolog repairkan umah ta ni..

Mimie said...

wah macgyver msia nih

Mimie said...

done nespray

MAZLIZA ABD RAZAK said...

x pa la, lepas ni kalau rosak boleh khalish tolong tukaq pulak (",)

Nyue said...

wahhhh..rajinnya khalish nk buat keje.....

Cho Zila said...

kalau dah boytu gituler ... okler tu nanti dah besar senang ler sikit...

Cik Nur said...

hehehehe..bagus2..!
macam tu lah baru betul..tolong ayag dan ibu selalu ye..hihihi

Riedaffya ibrahim said...

pandai ke tidak tuh?heee

aTieYusof Family said...

hehe...comel nya Khalish...
sama je dgn Pa'e ..apa babah dia buat semua dia nk ikut..hehe..geng Babah katakan...hehe:)

nanieybarnieylurviey said...

assistant setia tu kak M :) kn da siap Khalish tolong tu

mselim3 said...

Kecik2 dah tunjuk bakat tu,,,lepas nie kalu pak cik mselim3 rosak boleh panggil khalish betulkan...heheh(guruau aje).

mselim3

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

hahah mcm real jek die yg buat tu kn

Kakzakie said...

Anak kecik nie M sekali lihat dia terus masuk dlm ingatan. Lain kali dia tahu cuma kena pantau.

Suspek Utama said...

haha..panadai ke nak baiki tu si 'Macgyver' tu?haha..

Deqla manjew said...

hahaha... jgn digodek pintu motel yg kite nk dudok tu nnti dah ler..haha..tp sesuai dah tu ank lelaki jadi magyver!

Cik Que said...

wah...mesti dah besar nanti pandai baiki..ni kecik2 dh pandai tolong baiki..=D

man said...

dah pndi ye

are_lin@yu said...

wahh khalish pndai nk menolong dah naa..hehe

lelamaisara said...

fuyooooo..terer nye khalish..dah besar nanti nak jadi ape ni...heheh:)

izan mama mia said...

hiihhi...bagus anak lealki kn tolong ayah

Leeza dayasari [santai leeza] said...

wow... bukan main lagi erk. ok lah tu dh nampak dh tu.

★ aIsyaH ★ said...

hehe..rajin dia tolong abah dia..dgn bersemangat pulak tu..bgos la tu..hee..xD

mia izzati said...

anak laki memang camtu kot kak..mana leh lepas ngan spanar n seangkatan dengannyee...hehe

ieda said...

memang ada gaya mcGyfer lah MT ekeke .. x per2 biar dia biasa rajinkan diri tolong ayah dia .. hopefully dia akan kekal rjin bila besar kan ;)

Chic Na said...

ni mc gyver junior ni. rajin betul khalish menolong.

Tihara said...

as salam

mcgyver junior gitu kan khalish :)

Fendy said...

boleh dah ni...hehe

boni kacak said...

ada bakat jadi seseorang yang sukakan sesuatu yang amali.. nanti dah besar boleh try hantar dia kat sekolah2 yang tawarkan course automotif , elektrik atau motor ni

intanfirdaus247 said...

khalish yg ghajin tolong abah dia! hhehehe..anak yg baik

aku HaniAsyira said...

nilah dikatakan ada bakat terpendam dalam diri ni

Mieya Atiera said...

haha. comel je dia..

Dayana Bahar said...

tengah rajin tu.. baik layan je hehe

Solehah Shamsuddin said...

eh tombol tu mcm blm siap dipasangkan je

Hatimi Tahirruddin said...

wah Khalish....mcm puas je muka dia tu....haha

bagus2...kecik2 dah menunjukkan minat ni...boleh asah bakat utk kerjaya teknikal suatu hari nanti...

TiranaAduka said...

rem rem asap triumph kat sini. X de la sis..adoi..

nora said...

budak2 usia begini memang suka meniru perbuatan orang..diorang ingin belajar...takpe kalu yg baik..

Acik Erna said...

buat keje pun sambil senyum manis ye..

TiranaAduka said...

ada tulisan tentang bogel di post tirana aduka

TiranaAduka said...

jln2 tambh traffik.

nadia said...

untunggnyaaaaa~
kecik-kecik dah rajinnnnnnnnnnn ;))

Remy hazza said...

bersemangat dia nak tolong skrew kan..... positif tu kak....

miz ruha said...

kecil2 lagi nak jadi macgyver ye... :)

Cik Aini said...

hihihi
gud boy lah ank buah acik Ai nih..muahh tuk Khalish 5 kali :)

jaakechik said...

kecik mcm ni dah pandai tukang menukang, bagus2... pasni xde le pening2 nak upah2 org,

eita said...

sungguh2 berbakat...

jngan jhanam dah lah

shidaR said...

ewahhh boleh ke tu betulkn hehee :D

Cinta Misteri said...

Wah, baguih na M. Lepas ni ada apa2 masalah kt umah tu msti khalish dtg dulu hulur bantuan

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah khalish kecik2 lg dh tunjuk bakat ni eheeee

IntaNBerliaN said...

ank2 sebenrnya seronok bila dpt tolong kita kan..

sHaRiNa eLyaNa said...

smoga jd anak yg soleh ya :)

Mrs Velentine said...

berbakat nya dia..

Mrs Velentine said...

done colgate

Che Rosliza Che mat said...

kalah Macgyver hihihi

9n0L4 said...

nnt kat sekolah mesti minat bertukang. hee.