Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, November 16, 2012

Jumpa Blogger Lagi Tau ^_^v

Assalamualaikum dan masih tak terlambat rasanya M nak ucapkan Salam Maal Hijrah kepada semua Umat Islam sedunia..

Ramai yang dok tertanya-tanya sapa yang M jumpa baru2 ni..So, seperti yang M janjikan, mai M nak cerita kat hangpa na.. Baru2 ni, ada lagi rezeki M nak jumpa seseorang dalam dunia blogging ni selepas Cik Nur & Ai..

Insan yg M maksudkan tu adalah Acik Erna, pemilik blog Coretanku (http://mak3hero.blogspot.com/)

Ni la Acik Erna..sweet & lembut ja muka beliau 

Kami berjumpa kat Oriental Village..hi hi cam biasa la kan..lokasi tu memang tak jauh dari umah M dan sememangnya lokasi wajib bagi sesapa yg mai ke Langkawi ni..Jadi senang la kan nak buat temujanji..

Kata Acik beberapa tahun lepas dia ada gak berkunjung ke Langkawi ni.. Tapi masa tu M tak berbelog lagi so tak kenal2 lagi la ngan Acik..Macam2 cerita kami dok bergebang...dari bab2 anak sampai la bab2 kerja.. Ralit bergebang sampai Khalish dah merengek sakan nak makan eskrem ngan naik buaian kat Oriental Village tu..Ala cam biasa la aktiviti Khalish kat situ kan..

Lepas snap2 skit pict ngan Acik buat kenangan kat my blog ni, M pun minta diri nak bawa Khalish jalan2 makan eskrem n main buaian..Murah rezeki Khalish sebab Acik bagi saguhati kat dia untuk beli eskrem..Tq yea Acik..Memang Khalish makan sakan eskrem petang tu..

Jom terjah Acik kat http://mak3hero.blogspot.com/
Tak rugi kenal2 Acik ni tau..Ramah orangnya.

*Wasalam*

p/s: M masih lagi tertanya-tanya pada diri sendiri, Awat la Khalish jadi pemalu sangat masa jumpa Acik ni. Hmmmmm...heran betoi ni!


62 jejari yang tajam menaip:

Miss BaNu said...

wahh seronoknyer dpt jumpa blogger kan hehe

Cik Aini said...

wah..tmp biasa la kan..Oriental Village :) best kan bila kawan alam maya jd kawan realiti ;p

eh,Khalish jd pemalu eh..ms dgn Nur dulu tu dia malu2 jugak x?dgn acik Ai dia x malu lak..peramah lg kan..hahaha Khalish2,syg Khalish ni tau :)muah 5kali tuk Khalish :)

cerita best said...

Salam Ma'al Hijrah,dari pakjoe sori lambt ucap :)

adyna said...

Seronoknya jumpa blogger, khalish segan kot m hehe

Acik Erna said...

Assalam M..terima kasih sudi jiumpa acik dan terima kasih juga cenderahati dari M..tapi acik tak bagi apa2 pun kat M..maaf ye M.
ye la..dak khalish yang sangat comel dan encem tu boleh jadi pemalu sangat ngan acik..main cak cak balik tinag je..he he..

❤Kamsiah❤ said...

seronok,kan..dari bersembang di alam maya...kemudian berjumpa dialam nyata pasti tak cukup masa nak bercerita...

etuza said...

ala orang kampung kat sini susah lah nak jumpa bloger. kalau jumpa tankap muat gambar juga.....macam M

teratak hati said...

Best kan dpt jmpe kwn blogger..

Arina Shamsul said...

seronok juga duk kat langkawi ni kan dear..sbb ramai blogger yang datang bercuti,kalau kenal mesti leh jumpa..

bila la agaknya jodoh kita nak bertemu ni ye dear..hehehe.

ainnoraini said...

nnt klu gi langkawi lg boleh la kite jumpe plk yee...
mmg sweet je acik erna tu kann..

izan mama mia said...

ohh...nnt kalau lajak langkawi mesti nak jumpa m gak lah..hihihii...best laa kan...dok gebang realiti pulak..... :)

Jue Jaynee said...

hihkk ada harapan la kalu jue p langkawi ni

aTieYusof Family said...

Nanti klau pi Langkawi boleh jumpe juga kan?..hehe..dulu2 adalah sampai Langkawi..zaman2 study...la ni dah rasa jauh sgt nak pi..:)
klu mai Sabah, jgn lupe contact..:)

nanieybarnieylurviey said...

tunggu nani lak dtg Langkawi jumpa kak M. hehe... tpi ntah bile dpt ke sana.. :)

eima said...

pas ni leh jumpa aku plak kan ... ni nk balik kg ni hujung tahun ni ...hahaha

intanfirdaus247 said...

Wah best, nanti mudahan kita pulak dapat berjumpa…hehe..

Mrs Velentine said...

wah bestnye..oh ni yer acik erna...

CikNana said...

bila kita boleh berjumpa kak M.hehe

★ aIsyaH ★ said...

wah..best nye dpt buat perjumpaan dgn blogger..~

dr dunia blog ke dunia luar..seronok2..xD

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

hehehe besnyer jumpe blogger ye=)

Nyue said...

bestnya...asyik cik M je jumpe blogger ni..ayat xpuas hati..hehehehe..

hope nty ad kesempatan nyue nk jumpe cik M :)

Che Rosliza Che mat said...

Asyik jumpa blogger jer mai hihihi

kinara kinatara said...

huhu..khalish jadi malu?maybe depa mak mentua kod...huhu...pandai2 je kina nyh kann..huhu:)

hazwan hairy said...

lma dh xjmp blogger..bru jmp 3org..haha

afzalsukasuki said...

hehe kadang2 kita perasan yang berselisih ngan kita tu blogger.. tapi bila was2 terus tak tegur.takut salah orang :D

Leeza dayasari [santai leeza] said...

waa baguslah gitu. yeah....

Chic Na said...

wah bestnya jumpa lagi. mmg oriental village tu jd tempat pertemuan eh. okla kalo p langkawi konfem cikna singgah situ. :)

MAZLIZA ABD RAZAK said...

syok kan, kak mai selalu jumpa rakan blogger..

Nur farahiza said...

wahh bestnyhe , dapat kenal lagi rapat :)

Kesuma Angsana said...

wah2 seronoknyer m!

mselim3 said...

alhamdulilah bagus lah selalu dapat jumpa rakan blog...dapat tambah kenalan kan...

mselim3.

Cik Nur said...

@Cik Aini ai, dgn nur dulu kitaorg jumpa kejap je..khalish tak malu2..hihihi.. :)

kira dah dua kali kak M jumpa blogger kat sini ek..

aizu's life said...

bile la agaknya kite nk jumpe ek.. heheh

Zie said...

wah ramailah yg boleh jumpa kalau ke Langkawi kan?

hehehe

C'Jai said...

Laaahai..M dah dapat jumpa acik ..patutlah baca kat blog acik..tengok kisah acik bercuti kat utara..jumpa M rupanya..

lelamaisara said...

wah best la ...saya baru dapat jumpe sorang kawan blogger ni...

Tihara said...

as salam

Ya Allah seronoknya...M dulu dapat mumpa kak erna ey..sweet moments ni :)

wan nurul hezrina said...

wahh wahh seronoknyer kak m...hehe eh muka kak m makin licin lah..guna mask ayu jual2 ek?

QasehnyaRania said...

salam maal hijrah juga;D

syioknya hangpa noh.. ;D

Aine Ainun said...

stakat ni saya x penah lagi jumpa blogger...
setakat dialam maya...
teringin jugak nak jumpa/terjumpa..=-)

Dok mane?

Aine Ainun said...

oh langkawi....
xberkesempatan lg saya nk ke langkawi, ade rezeki kita jumpa...=))

zino said...

salam kenal....

dan terjumpa zino juga kan kan .. hehe tapi zino belum pernah masuk ke blog ni..

ieda said...

seronoknya MT dah jumpe akak achik ! ;)

miz ruha said...

bestnya dapat jumpa blogger...

colgate oral care + hiShop untuk kak M.. =)

E'in said...

bestnye bestnye bestnye kak...

dr fantasi to reality...

bile nak jumpe ein plak? hehe

eita said...

mesti best duk menyembang kan

boni kacak said...

dunia blogger ni sangat2 luas kan sebenarnya.. kat mana2 kita boleh jumpa kawan blogger sebenarnya...

Cinta Misteri said...

Bestkn. Nnti klau CiM nk g langkawi, confirm cari M

Cinta Misteri said...

Tadi baru baca, Ai jumpa Ayu. Hurmmm jeles la

aku HaniAsyira said...

asyik jumpa menjumpai je kan.. seedih lah mcm ni.. =P

Cinta Misteri said...

Tadipun baru baca Ai jumpa Ayu. Hurmm jelesss..

Shasha Yacob said...

hamboii bestnya dpt jumpa. khalish tu ada hati dekat achik la tu. hihi

لين Si Pipi Merah said...

aiwah.... bila tiba masa kita together2 pulak ye? :)

Dunia Wilma said...

Bestnya Kak M dapat jumpa BFF (Blogger Friend Forever) :-)

baby comel said...

kak M jadi penyambut bagi mereka2 yg nak datang Langkawi ni.. mesti seronok kan akak dpt jumpa ramai blogger :)

ash said...

Mlalui blog pun dpt jumpa rakan seblogger :-)

By: djdanchef (djdanchef.blogspot.com)

Mia Liana said...

tentu seronok bila dah berjumpa dan bertentang mata dengan rakan di alam maya kan...

Dayana Bahar said...

Insya allah.. kita pun leh jumpa kan kan kan.. hehe

9n0L4 said...

asek m je jumpe bloggers ni. hehe. jelessss betul. ;)

done nuff. ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

jumpa blogger lg..bestnyer kak M..Untung dok langkawi hihihihi...

Eca Dwinky Asha said...

klu cuti2 dkt langkawi ble la jpa kak M :D

Deqla manjew said...

owh..jumpa blogger lagi... bestnyee...ni x sabaq nk p langkawi ni jmpe M ! haha