Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, November 23, 2012

Mysterious Pink Lake



Assalamualaikum dan salam Jumaat semua...

Hari ni M nak berkongsi ngan hangpa semua satu tempat unik di bumi Allah ni..




Tasik Hillier yang digelar sebagai Tasik Misteri yang berwarna merah jambu terletak di Barat Australia.. Warna  tasik tu la yang menjadi misteri kepada para saintis.. Saintis yang buat kajin ke atas tasik tu masih tak dapat kenal pasti punca kepada warna air tasik yg menjadikan ia merah jambu..




Tengok la warna ayaq tu..cam sirap bandung la..ha ha..


Pict kedit: SINI


P/s: Semuanya berlaku dengan kekuasaan Allah swt..ALLAHUAKBAR!

31 jejari yang tajam menaip:

Miss BaNu said...

wowwww pinknyer,ajaib kan

aizu's life said...

so ni la post yg terkeluar smlm?? hihi..
subhanallah.. indahnya ciptaan ALLAH..

Uzmaa Umar said...

Subhanallah.. tak pernah tau pulak ada tasik mcm tu. kat Aussie je pun. uishh teruja pulak nk pergi sendiri

the malay male said...

Kuasa Tuhan

IntaNBerliaN said...

Ya Allah... cantiknya..!!!

Mrs Velentine said...

subahanallah..indahnya

nik ros said...

cantik la tgk warna pink kan. Ya Allah, kuasa Allah semua ni

Nur farahiza said...

mmg macam air sirap bandung kak , subhanallah

are_lin@yu said...

subhanallah cantiknya tasik ni...salam jumaat k.M ;)

Jue Jaynee said...

hahaha betul cam sirap bandung la.

tapi mmg cantik kan

lelamaisara said...

cantik kan...nape die warna pink agaknye ek....

Tihara said...

as salam

macam2 ada kan..ada yg tasik color merah..ni pink pulak..Allahuakbar!

Cik Fie said...

wah ! betol ke ni ? cantik :)

Dalam Hati Ada Syaitan (!) Jom Baca/Komen Entri Ni :(

http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/11/dalam-hati-ada-syaitan-oo.html

Arina Shamsul said...

subhanallah....

kalau mama yg datang sini mama bawa gula...leh buat air bandung..kekeke.

Shasha Yacob said...

menakutkan pun ado, pasal tak nampak apa didalam . tapi nampak sgt indah, ciptaan allah katakan. :D

Gorgeous & Beautiful said...

serius ada tasik pink nie??....wah!!teringin lak pegi tgk tasik ni dgn mata kepala sndiri,,,huhu,,,

nanieybarnieylurviey said...

*roll eyes* Subhanallah Allahuakbar..
Semua berlaku atas kehendaknye.. Kun Fayakun.

Cik Aini said...

subhanallah
x terpikir dek akal kan kak..
sggh hebat ciptaan Tuhan :)

psst ! Warna peberet ai tu kak.hehe

Wak Gelas™ said...

wahhhh, wak pon tetibe terpegun tengok Hillier lake yg kaler pink nii..

"the most probable explanation according to some scientists involves the low nutrient concentrations and different types of bacteria and algae that are responsible for the lake's pink colour. The lake is one of the natural wonders of Australia.

The pink coloration of the lake water could be from a sea salt and nahcolite (sodium bicarbonate) deposit reaction as well as red halophilic bacteria in the salt crusts." - wikipedia

mia izzati said...

subhanallah...

izan mama mia said...

pink....i like.....suka...

QasehnyaRania said...

AJAIB
Semua kuasa ALLAH

Che Rosliza Che mat said...

Memang ajaib....Tapi itu Kuasa Allah...

9n0L4 said...

masha Allah. comelnye kaler pink. :)

C'Jai said...

p sana senang nk minum ayaq bandung kan M..heee

maszull said...

assalamualaikum M...memang menakjubkan sungguh...:)

Hatimi Tahirruddin said...

wah dekat betul dgn laut tu...rasanya kandungan garam tasik ni boleh membuatkan badan manusia terapung walaupun tak pandai berenang...

miz ruha said...

subhanallah... cantik..
kesian saintis penat nak fikir alasan saintifik...

Deqla manjew said...

wow PINK!! cantiknyeee...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

pinky...cantinyerrrrr

PinkUmmi said...

Ya ALLAH....speechless