Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, October 22, 2012

Atasi Insomnia & Merawat Bisul



Petua Mengatasi Masalah Tidur

Daun salad merupakan penawar kepada masalah insomnia atau gangguan tidur. Ia berupaya bertindak menenangkan dan melapangkan fikiran, sekali gus menghilangkan segala keresahan yang melanda. Amalkan memakannya selalu.


Petua Merawat Bisul

Pilihan 1: Ambil 2 biji bawang putih dan tampalkan ke atas bisul tersebut. Biarkan lebih kurang 5 minit. Kemudian bersihkan. Ulang sehingga nanah bisul itu terkeluar.

Pilihan 2: Ambil beberapa helai daun pandan dan di tumbuk sehingga lumat. Kalau boleh ambillah daun pandan yang telah tua. Kemudian, masukkanlah daun pandan yang telah lumat ke dalam uncang kain dan dibuat seperti bunjut. Tuam bisul tersebut dengan bunjut daun pandan itu. Lakukan seberapa kerap yang boleh.


p/s: Selamat Mencuba ^_^
Sumber: SINI

27 jejari yang tajam menaip:

Mrs Velentine said...

tq utk petua ni

Cik Nur said...

terima kaseh sudi berkongsi.. :)
senang je bahan nyer ye.. senang nak dapat.. :)

Nur farahiza said...

terima kasih , sekrg nie mmg payah fara nak todo

miz ruha said...

nice sharing M.. ^_^

tak selalu makan daun salad.. tapi setakat ni tiada masalah tidur...

kinara kinatara said...

owh..nice petua kak..kina penah kene bisul mase skolah dulu..adoi sakit gile...nak wat paper un x tenang:)

umialya said...

info yg menarik

LYAfrina said...

tq for sharing dear..
lya mmg ade problem utk tdo ni... blh la cuba..manatau kan dgn izin Allah dpt membantu

S! M4T4 C0KL4T said...

thanks 4 sharing...^^

Cik Ain said...

nice sharing sis ;)

Karukord Jagau's said...

saya jarang2 makan salad. nnt kita cuba..

Sue PeLik said...

terimas kasih untuk petua neh! huhuhu

C'Jai said...

terima kasih share petua ni M..kecik2 dulu akak selalu naik bisul lada kat betis...nasib baik tak menurun kat anak2...

Deq's Qienz said...

Nice sharing sis.

Dunia Wilma said...

Petua yang menarik ^_^
Lepas nie kalau Wilma susah nak tidur, Wilma akan banyak makan daun salad...

Chic Na said...

dulu pernah insomnia, skrg tidak lg. hehe.. petuanya, mintak keja banyak2 kat bos. huhu..

boni kacak said...

yang saya tau petua untuk menghilangkan bisul ialah dengan meletak taik hidung kat bisul tu...

Akh Joko said...

bagus sekali.. subhanalloh.. :)

fieda said...

petua best...
haaaaa....letak taik idung atas bisul..biar betul boni kacak....??

syiela said...

thanks atas petua.. setakat ni takde lagi masalah tu :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nice petua ni kak..thanks sharing k

Myra Jay said...

Owh kena makan salad banyak2 ye... ("~") TQ sharing :D

aku HaniAsyira said...

yg bisul tuh ayah sy penah cuba.. mujarab lah jugak..

yg insomnia tu hmm,, kalau ada masalah boleh try kan..

tima kacih share.. =)

Che Rosliza Che mat said...

tip yg menarik m...boleh try nanti...

wan nurul hezrina said...

wah yang merawat bisul2 berguna sbb merah kena bisul lak kat montot.huhu

izan mama mia said...

hah bagus petua ni,...err m ada petua bg anak tidur cepat tido malam??

9n0L4 said...

bawang putih mmg kuat die punye power. pedihhhhh aritu letak kat jerawat. hee.

Cik Aini said...

petua bisul..
stakat skrg ai x pnh lg jd bisul tp kawan ai tu selalu jd..lps ni kalo jd boleh google akak lah.hihihi