Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, October 08, 2012

Dialog Khalish & Ibu


Makin besaq..makin banyak pertanyaan Khalish ni..hi hi..
Ibu luv u so much sayang ^_^


Situasi 1

Khalish: Ibu, bila Khalish nak sambut besday lagi?
Ibu: Tahun depan la pulak sayang..Kan baru ja bulan lepas Khalish dah sambut besday..
Khalish: Alaaaa..Tak best la dah takdak besday lagi..Khalish nak sambut lagi besday ni..
Ibu: Hadoi!! Jenuh la ibu nak sambut kerap2 camni (monolog dalam hati )



Situasi 2

Khalish: Ibu, bila kita nak raya ni?
Ibu: Hari raya kan baru ja lepas..Tapi nanti kita nak sambut raya haji pulak
Khalish: Alaaaa..Khalish tak mau raya haji..Khalish nak raya biasa..
Ibu: Raya haji pun macam raya biasa la jugak..
Khalish: Tak mau raya haji..Khalish nak hari raya biasa jugak.
Ibu: ???

Situasi 3 ( Waktu Pagi )

Ibu: Khalish...mai Ibu bagi mandi...
Khalish: Tak mau la Ibu..Khalish sejuk..
Ibu: Alaa..Lepas dah lap ngan pakai baju nanti, tak sejuk dah la..
Khalish: Tak mau jugak..
Ibu: Kalau Khalish tak mandi la ni, Khalish nak mandi bila?
Khalish: Khalish nak mandi malam nanti..Malam tak sejuk....
Ibu: T__T

Ha ha..macam2 kan Khalish ni..Bebudak ni ada saja kerenah depa..Kadang2 M pun dah tak tau nak jawab apa bila dok berdebat ngan Khalish ni..


27 jejari yang tajam menaip:

are_lin@yu said...

tersenyum bca gelagat khalish..hehe

Sue-Rya Qistina said...

hahaha..comel je khalish ni tau.
kelakar je tgk gelagat dia. hehehe.
bijak sungguh budak2 skang ni kan :)

Acik Erna said...

assalam M..klau pasal raya..ngan birthday..memang jenuh..nak jawab..anak2 acik masa kecik dulu pun macam tu..seronok sangat ada kek dan hadiah

Dunia Wilma said...

Comelnya Khalish nie :-)
Budak2 memang macam tu Kak M...
Macam2 karenah dorang nie...
Tapi, merekalah penghibur kita waktu kita susah hati kan ^_^

kinara kinatara said...

comel2 je kerenah si khalish nyh..:)
hehehe..

Cik Nur said...

hehehe..dak comei ni bikin nur geram..!

haishhh..selamat la hari tu kejap je..kalau tak..tentu merah2 pipi dia nur picit...hihi..comei sgt..!

mmg tgk khalish ni budak bijak.. bgus dia byk tnya kak.. akak layankan je...hihi..

tapi je lah pun, kadang2 kita xtahu nak jwb ape dah kan..hihih

izan mama mia said...

hihihihi..amat memehami sbb dok lalui benda yg sama...jenuh dok fikir bila dok berdebat ngan anak umur cam anak2 kita ni..

LYAfrina said...

situasi 1 tu..sama mcm asya..asyik tnya je..smpai letih nk mjawabnyer.. dh gtau.. dh dekat nk birthday 4 thn... lps tu dia tnya lak... birthday 5 thn bila... nk terang lebih2 budak lg kan..

Arina Shamsul said...

hahahaha..bijak..bijak..

Mrs Velentine said...

hahahaha..bijak2 mlm mmg x sejuk tplepas mandi 2 tidur mmg lena sebab sejuk.cubit2 sini

Lelaki Ini said...

hahahahah
part last paling best!
malam tak sejuk..
adoyai khalish2!

IntaNBerliaN said...

hehhe.. mcm2 gelagat ank2 kan.. alisha xleh ckp lagi... xsabar nak tunggu alisha cakap terus.. :-)

IntaNBerliaN said...

klik2 utk khalish jugak :-)

C'Jai said...

hehe..macam2 khalish ni..panjang akai...tersenyum makcik bace ni khalish oiiiiii...

eita said...

seronok kan layan budak2 borak..

Che Rosliza Che mat said...

kikiki...kelakarlah khalish nie...

Chic Na said...

petah betul khalish ni bercakap.

cubit kak M. ;)

shidaR said...

hehee...tgelak sya bca dialog ni akak oii hehee ^_^

mselim3 said...

memang petah khalish nie...budak nak membesar kan...biasa lah 2,

mselim3.blogspot.com

aizu's life said...

khalish.. same name wit my nephew :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

bestnyer tgk gelagat khalish ni..pandai ckp yer dia :)

wan nurul hezrina said...

hahahah fening ibu nak jawab apa.malam nnt baru nak mandi sbb tak sejuk..hahah=)kelakar..

tang aya n buffday2 nampak sangat budak2 enjoykan time2=)

Deqla manjew said...

hahhaa.. bijak betol khalish jawab..dah mcm mengenakan ibu dia..hikhik...tang mandi malam tu tak menahan..padahal mlm pun sejuk...

Tihara said...

khalish anak yang bijak :)

fieda said...

mcm2 gelagat ye budak2 skrg ni..pandai berkata kata..

QasehnyaRania said...

Alhamdulillah..
Xlist setiap pertanyaan itu mmbuatkan si ibu ceria melayan kerenah si ank kan

9n0L4 said...

haha. kalau mandi mlm lagi la sejuk khalish oiiii. ;)