Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Wednesday, October 10, 2012

Kemuliaan Orang Miskin



Kredit: Ahmad Raje



P/S: HAPPY BESDAY TO MAMA ARINA ^_^


Add caption

36 jejari yang tajam menaip:

Chic Na said...

mulianya mereka di sisi Allah.

Fendy said...

betol....byk kelebihan org miskin...

aizu's life said...

tp hakikat sbnr, ramai yg 'lari' dr golongan ni.. mgkn xrmai yg tau pasal ni kot :)
nice in4

are_lin@yu said...

nice..ayu bru thu sis ;-)

Dunia Wilma said...

Thanks for sharing it Sis :-)

Myra Jay said...

Untuk renungan bersama dan bermuhasabah.

dya bunga said...

biar miskin harta tapi kaya dgn amalan.

Nor Zilla Sensei said...

tu la sis..bab kata orang biar miskin harta jangan miskin ilmu dan adat.
ynag miskin lagi berhemah dr yang kaya. :-)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

thx u. terima kasih sharing..

kayyana said...

org yang kaya dengan harta benda takde masa untuk solat sebab sibuk mencari harta dunia.. seeloknya biarla kite kaya didunia dan kaya jugak diakhirat.. amin. thanks for the info.. - yana from GSF-

lelamaisara said...

oh..pernah gak dengar pasal ni...:)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kadangkala miskin itu lebih baik drpd kaya

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cubit2 utk khalish :)

fieda said...

mereka miskin di dunia tp insyaallah kaya DISANA..

ros_reeza said...

kena ambil perhatian ni :)

izan mama mia said...

adeh...gambar xkeluar lak...line tenat..ehe..

cHeRyNa PiReS said...

kalau jenis yg bagi jawapan hina,
"eh nak jadi miskin la macam tu"

tp mereka tak sedar setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan.

kita pertingkatkan diri je.

good advice:)

syiela said...

mulianya mereka

Masz Sidek said...

terima kasih atas perkongsian M...

hazwan hairy said...

nice sharing kak...baru tahu ni..hehe..klo buat2 mskin mmg xla kn..haha

Cik Nur said...

Lihat, betapa mulianya mereka nanti..

SubhanaALLAH..

IntaNBerliaN said...

seronok baca bila tulis, mereka lbh dulu msk syurga... betapa Allah sygkan kita...

Che Rosliza Che mat said...

Untung jadik orang miskin...

Kesuma Angsana said...

gd quote tq share ye

Mayang ABDUL RAZAK said...

hi salam kenal, dari bloglist KA, done follow, hit me back ya..

etuza said...

sorry baru ada masa ni ke sini..
agak bz. bersedekah lah kepada yg memerlukan...semoga ada hikmah dan pahala dariNya

Deq's Qienz said...

hapi besday boss

Deqla manjew said...

itu la.. biar miskin harta di dunia tp kaya amalan di "sana"....

Tihara said...

Ya Allah sedihnya kan..tgk lah org berpangkat, berkuasa and berharta skrg ni macam mana..agak2 kalo kita pangiil meke pakcik or makcik bukan dato or datin meke marah tak..kalo meke marah namanya masih cintakan dunia la tu..

Mrs Velentine said...

mmg mereka dekat disisi Allah..

Cik Aini said...

mulianya mereka disisi allah kan..
sesungguh kita sama sj disisi Allah xkira apa pangkat skali pun..

kak M..nk no tepon.hehhe

wan nurul hezrina said...

so kenapa harus dihina sedangkan dia mulia disisi Allah?

QasehnyaRania said...

Biar miskin harta tp kaya amalan..

9n0L4 said...

miskin je di dunia tapi kaya di akhirat. ;)

fieda said...

betul2...biar miskin di dunia asal tidak miskin di akhirat..

kinara kinatara said...

stuju:)