Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, October 02, 2012

Lawak Lampu Suluh


Assalamualaikum kengkawan semua, mai M nak cerita ngan hangpa pasai satu lawak yang M telah baca tadi...

Lawak Lampu Suluh
Ahmad telah menjalani rawatan hampir 5 tahun di Hospital Bahagia. Dan
melalui pemeriksaan yang dijalankan menunjukkan Ahmad dah makin pulih. Dan
Dr buat keputusan untuk benarkan Ahmad pulang. Ahmad dipanggil untuk
pemeriksaan terakhir.
“Ahmad saya nak tanya satu soalan sebelum saya benarkan Ahmad pulang. Kalau
Ahmad jawab eluk saya benarkan Ahmad pulang..kalau tidak Ahmad akan tunggu
sini sedikit masa lagi” Terang Doktor pada Ahmad.
“Baik Doktor Ahmad sedia menjawab” jawab Ahmad dengan tenang.
Doktor mengambil Lampu suluh dan menyalakannya..dan dihalakan ke
dinding..(cahaya lampu tersebut berbentuk bulat didinding bilik Doktor).
“Awak nampak cahaya tu” tanya Doktor
“Nampak Doktor” jawab Ahmad tersenyum.
“Awak panjat dan tangkap cahaya tu Ahmad” arah Doktor tu pada Ahmad.
“Kat Dinding tu?” tanya Ahmad tersenyum.
“Ye laaa” jawab Doktor.
“Hi hi hi saya tak gila lah Doktor……tak nak lah saya buat..” jawab Ahmad
“mm..oklah Ahmad..awak dibebaskan hari ini…awak lulus ujian saya..” Doktor
berpuas hati.
Ahmad pun keluar dengan bag nya diiringi oleh pembantu kesihatan ke pintu
gate.
“Tunggu tunggu Ahmad” Doktor memanggil balik Ahmad.
“Kenapa Ahmad tak nak panjat dinding tu Ahmad?” tanya Doktor tu sebagai
soalan terakhir.
“Hi hi hi…Doktor ingat saya bodoh ker Doktor…..kalau saya
panjat…..saya pegang cahaya tu….Doktor tutup lampu suluh tu nanti..tentu
saya akan terjatuh…” jawab Ahmad selamba
“mm..Ahmad tidur sini setahun lagi lah yer Ahmad” kata Doktor pada Ahmad.
“Baik nya doktor…..” sukanya hati Ahmad.

Sumber:Disini Bermula

36 jejari yang tajam menaip:

kinara kinatara said...

orang gila rupanya...

wan nurul hezrina said...

haha mcm tau2 jer doktor2 ahmad tak bape nak sihat lagi..haha

aah m bleh buat paymen sbb mmg nurul ada simpankan lagi warna soft purple=)

dEdEQ dE wIshEs said...

HAHAHAHA .. HADOI .. CIAN AHMAD KENA TAHAN LAGIK SETAHUN ..

aku HaniAsyira said...

ni orang ila terlebih bijak ni.. heee~~

Sue-Rya Qistina said...

hahahaha..serius lawak!
tapi dlm lawak ni, terselit pengajaran yg tersirat buat kita. :)

Acik Erna said...

tak de rezeki ahmad nak dok luar nampaknya

Everything's Everythings said...

Hahaha xD
kita pun tak terfikir mcm tu kan? bijak tak bijak dia tu.. ^^

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

haahaa ahmad2 nasib ko la kena stay situ lg

lelamaisara said...

hahahah...masih perlu ditahan..:)

NoorVictory said...

Hahahaha~ ingatkan dia nak suruh pegawai kesihatan tuh plak tangkap doktor tuh. Hahahahahaaha

Arina Shamsul said...

hahahaha..very the vengong..

Chic Na said...

hihi.. lawak la ahmad tu. nasib baik tak sempat keluar.

Deqla manjew said...

hahaha.. sah2 gile lagi!! kesian doktor tertipu... hikhik

Karukord Jagau's said...

aisey man....aku komen kat mana td....huhuhuhuuu

izan mama mia said...

mcm mcm...

Cik Nur said...

hehehe...sabo jelah..kalau dah dah boleh balik ni...hihih

mselim3 said...

doktor kat hospital nie..kekadang kena jadi mcam orang skit jiwa gak, baru boleh jd doktor kat hospital sakit jiwa kan....betul x...

LYAfrina said...

hehe...
agaknyer..ahmad lg suka duk situ kot

Mrs Velentine said...

hahaha....mmg lawak

Wilma said...

Kesian Ahmad...
Kena tahan setahun lagi tu ^_^
Huhuhu...
Anyway, memang lucu la cerita nie...
Tersenyum2 jugak time baca entri nie...
Nak ketawa, nanti orang cakap "Gila macam Ahmad" plak...Hehehe...

are_lin@yu said...

hehe tumpang senyum jp ;-)

Zie said...

agaknya dok tu yg giler.. haha.... lawak tuh...

C'Jai said...

haha...memang lawak M..

dya bunga said...

hahaa..nasib ko lah ahmad

Deq's Qienz said...

Baca hspital bahagia tuh dah tahu amad gila..hukhuk sabo jelah

Ain Dzaya said...

hahaha..kesian ..siap ucap measeyy lagi sbb dapat stay...

IntaNBerliaN said...

hahhaha... pandai ahmad jwb yer.. hihii

fieda said...

kesian doktor terpaksa melayan org gile sampai dia pun naik gile..

boni kacak said...

hahahaha..belum baik lagi rupanya..hehehehehe

QasehnyaRania said...

pandai ahmad yer ;)
done hb ;)

ieedaz @ mama_isha said...

lawak tul! hahaha

shuhadaothman said...

hahaha. sian ahmad. xpe la. die pon hepi je tu kne dduk setahun kt hospital. hihi

Che Rosliza Che mat said...

tak betul rupanya....kikiki..lawak...

Cik Aini said...

hahaha..
baiknya doc tu kan..Ahamd pasti suka dok setaun lagi.hahaha

Yana Libra said...

hehe..ingatkan dah ok eh :p

9n0L4 said...

haha. sabor jelah. mental dh tak brape nk sehat. ;)