Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Saturday, October 13, 2012

Dialog Khalish & Ibu - Part 2


Situasi 1

Ibu: Khalish.....Nak makan nasi tak?
Khalish: Tak mau lagi..
Ibu: Bila nak makan ni..Tak lapaq ka?
Khalish: Bila perut Khalish bunyi nanti baru la Khalish lapar...Baru la Khalish makan..
Ibu: Huh! Ada saja jawapan tu....
Khalish: Hi hi ^_^

Situasi 2

Ibu: Khalish nak adik tak? 
Khalish: Tak mau...
Ibu: Pasai apa tak mau adik? Kan ada adik nanti buleh Khalish kawan2 ngan dia..
Khalish: Khalish tak mau adik..Khalish nak kakak..
Ibu: Errrrrrrr T__T

Situasi 3

Ibu: Khalish jangan makan cekelat dengan gula2 tau!
Khalish: Kenape Ibu?
Ibu: Nanti gigi Khalish rosak, lepas tu kena pi jumpa doktor gigi..Lepas tu doktor cabut gigi yang rosak..Sakit tau....
Khalish: Huuuuuuuu...Khalish takut..Khalish tak mau sakit..
Ibu: Kalau camtu jangan la makan cekelat banyak2..
Khalish: Baiklah Ibu..Khalish tak makan..Khalish jilat saje..
Ibu:???


p/s: Untuk pengetahuan kengkawan semua, Khalish ni bila bertutur dia memang guna bahasa baku campoq2 loghat KL..Semua tu sebab pengaruh kartun2 yg dia tonton tau..Kat umah ni M ngan my Hubby bertutur guna loghat utara..Tapi Khalish tetap guna bahasa Melayu baku..Khalish..Khalish ^_^



23 jejari yang tajam menaip:

Fendy said...

budak2 skrg kan...cartoon amat pentung

izan mama mia said...

ada saja jawapan dia yer buat mama dia terkedu..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

jawapan khalish... errrrrrrrrr buat ibunya terdiam seketika. petah bercakap.

Myra Jay said...

Hheeee, tersenyum baca jawapan Khalish.. :)

Acik Erna said...

assalam m..khalish memang bijak

E'in said...

bdk2 skrg dh makin bijak..

Cinta Misteri said...

Habaq kat khalish, takyah susah2 nak kaka, kat blog ni ada ramai kaka leh kawan...hehehe...

Anak CiM yg umur 5 tahun tu pun terpengaruh ngan katun alih bahasa kat astro tu. hurmmm ntah apa2 jer, macam pelik bila dia berbahasa baku, kadang buat kami tergelak.

*kanak2 punya soalan kita susah nak jawab, kanak2 punya jawapan kita tak terpikir nak jawab

kinara kinatara said...

hehehe..ngatkan xnaki makan terus..rupanya jilat je..hehehe:)

x kesama 2..
:)khalish2...

Cik Nur said...

Khalish nak kakak..kikikiki..mcm mana tu..hihihi..

khalish xmkn, khalish jilat je.. hahahaha....

tgelak nur sesorg ni kak..hehehehe.. :)


P/s: alhamdulillah,nur semakin sihat..walaupun suara serak2 ella lagi kan..hihihi.... kepala dah ringan sikit, tu yg boleh BW ni..hihih.. :)

terima kaseh akak.. :)

ieda said...

ekekek khalish pandai bercakap .. pandai buat alasan .. ekeke ;))

Cik Aini said...

kahkahkahkah
Khalish2..
suka la jwpan Khalish tu situasi no 3 tu..pandai :)

psst!yg situasi no 2 tu cemana nk jawab tu M?hahaha

Encik H said...

hahahahaha..part 'khalish nak kakak' tu memang lawak la....hahahahahaha

CikNana said...

ingtkan nie cite lawak.rupany c khalish..pintar btl eh..he

IntaNBerliaN said...

hahah kelakarlah khalish ni.. gera, je baca dialog dia.. hihihi

Ayumi Comot said...

khalish tu comel...

best ade anak kan kak? teringin ayu,huhu (padahal xkawen pun lagi:P)

QasehnyaRania said...

Nak kakak..hihi
ok la tu M..bhasa baku baguih..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hehehe ada2 jer jawapan dia kan....comel..petah cakap :)

ieedaz @ mama_isha said...

amboi..petah nye khalish berckp..comey je..hehe

wan nurul hezrina said...

kadang2 sampai tak terjawab der kitanie.hahaha

Chic Na said...

hehehe.. seronok la sembang ngan khalish ni. mesti rasa nak tergelak. ada je kan idea dia nak jawab. sama la potet cik na tu. huhu..

fieda said...

adohai....kelakar kan...sama gak dgn maira ni..byk berdialog sbb byk tgk katun...bercakap pun dh mcm katun jer..guna bahasa baku..

shuhadaothman said...

pandai khalish ckp. hehe. tgelak bce ^^

9n0L4 said...

kasi die tgk katun english pulak. nnt die speaking kot. :)