Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, December 21, 2012

Blogger! Tolong Jauhi Sifat Tu..


Klik untuk tumbesaran 

Sekadar perkongsian..M pun bukannya baik sangat..Sekadar hamba Allah yang lemah dan penuh kekhilafan..Tapi kita sama2 berubah ke arah yang lebih baik..
Semoga hati ini dijauhkan dari ketiga-tiga sifat yang dibenci Allah swt tu..
Nauzubillahiminzalik

Pesanan ni bukan untuk blogger saja..Tapi untuk semua..

Yang baik datang dari Allah yang Maha Kuasa dan pastinya yang buruk dari diri M sendiri..

Wassalam

Kedit: FB


56 jejari yang tajam menaip:

Mohd Lokman Bin Ramli said...

sukakan kata-kata dan ingatan di atas itu.. ^_^

nanieybarnieylurviey said...

Terima kasih kak M kerna mengingati :)

Faizul Osman said...

nk tulis entry kat blog ataupun status kat fb kena berhati2... kalau tak boleh menambah dosa...

Chic Na said...

Nauzubillah. moga kita semua dijauhkan la.

Tihara said...

bagus reminder ni..alhamdulillah.
pokok pangkalnya..ingat Allah, insha Allah niat nak berdakwah lebih bermanfaat utk semua...
tanggapan manusia berbagai2..
hanya Allah yang tahu niat di hati kita :)

Ena's Palace said...

Moga dijauhkn sifat2 tu dlm ati kite semua...amin

wan nurul hezrina said...

Semoga nurul dijauhi dr sifat tersebut

IntaNBerliaN said...

Thanks M.. sama2 kita jauhinya..

CikZaniff said...

mnx dijauhkan sifat2 ini kann

zino said...

takut kalau ada sikap sedemikian..

boni kacak said...

hehe..terima kasih sebab mengingatkan :)

E'in said...

ins shaa Allah xkan mcm nie... huhu

Leeza dayasari [santai leeza] said...

setuju... sgt setuju... hiiii

Deqla manjew said...

Sama la..deqla pun bkn baik sgt...x cukup sempurna lg amalan..tp x slh utk saling mengingatkan...thanks M utk perkongsian ni.. ;-)

Norhaizan hakim said...

Terima kasih atas peringatan itu.

hnahdy said...

beringat untuk diri sendiri jugak.

the malay male said...

Terima kasih atas ingatan

intanfirdaus247 said...

perkongsian yang baik m..selamat malam M..rindu m..:)

Mimie Najib said...

takutnya..harap la tak begitu..

MAZLIZA ABD RAZAK said...

moga dijauhkan dari semua tu
tks sharing (",)

Hatimi Tahirruddin said...

mintak2 kita semua dijauhkan la dari sikap2 camtu....amin

Gieyana said...

tks for this sharing,...:-)

C'Jai said...

Saling ingat mengingati dan berpesan pesan...itulah perlunya sahabat...Terima oasih M..

Dayana Bahar said...

Semoga kita dijauhi sifat itu..

Ayu azmir said...

tq....

Wak Gelas™ said...

wak pon X fofuler jugakkk.., timekaseh mak M tuuu

adyna said...

ingat mengingati antara satu sama lain kan :)

etuza said...

sangat menasihati dan memberitahu..semoga kita jauh dari sifat ini...harap blog Pesona tidak keterlaluan unsur2 memudaratkan diri itu..tq M

Mia Liana said...

sentiasa berhati2.. tak mahu termasuk dalam 3 golongan di atas tu... huhuh

Che Rosliza Che Mat said...

Semoga kita semua jangan riak,takbur dan ujud...thanks kerana mengingati mai..

Ayuni said...

nk copy bleh?

redza said...

semoga kita semua terhindar dari sifat2 tersebut

miz ruha said...

terima kasih atas ingatan itu... sama2lah kita jauhi sifat2 tu...

done genting malaysia...

Nisah Idham said...

Kak M. terima kasih termindkan kami. InsyaAllah akan jauhi sikap takbur2 ni

\\ Izzah // said...

Setuju dengan entri ni , btw tag kak m http://rahasiabelogaku.blogspot.com/2012/12/giveaway-time-giveaway-by-sayaiylia.html

tirahzairi said...

urmmm....kdg2 gurauan kita pon ada yg menunjukkan tanda2 seperti di atas...wlpn xberniat kan

ieda said...

insyaallah dikk
sama2 kita berubah kearah kebaikan dan jauhi sifat2 seumpama ini ...

aminnnnnnnnnnnnnnnnnn

Myra Jay said...

Semoga kita semua dijauhi dengan sifat tersebut

krisnanto (OM Kris) said...

Alhamdulilah, terimakasih nasihatnya mbak,, salama balik dari indonesia,, nasihatnya sungguh berkenan buat saya, sekali lagi terimakasih :)

krisnanto (OM Kris) said...

Alhamdulilah, terimakasih nasihatnya mbak,, salama balik dari indonesia,, nasihatnya sungguh berkenan buat saya, sekali lagi terimakasih :)

Eny Abdullah said...

semoga kita tak tergolong dlm 3 golongan tu amin....

Cinta Misteri said...

Minta dijauhkn dr sifat2 spt itu dn semoga Allah melindungi kita dr mndpt kawan2 spt itu.

CiM pown tklh baik sgt, tp CiM sgt brharap agar kwn2 yg baik sering menegur dn tdk hanya duduk mndiam dnckp berlakang bila CiM trsalah laku.

nik ros said...

In shaa Allah. saling mengingati dan muhasabah diri :)

Solehah Shamsuddin said...

thanks akak sbb bagi peringatan ni.moga diri kita dijauhkan dari sikap di atas

ecah said...

peringatan yang berguna.. ecah datang follow kak m.. i'm trying 2 change.. jom sama2 jauhi sifat2 tu..

are_lin@yu said...

etuju..moga kita menjauhi perkara2 yg mungkar..amin..

deno said...

muhasabah diri... sama2 kita ingat :)

kinara kinatara said...

inta di jauhkan dari kita semua kan kak:)

Cik Aini said...

in Shaa Allah :)

tegur ai kalo akak nmpk ada sifat2 tu dlm diri ai tau..ai x marah :)

dya bunga said...

Terima kasih kak M kerna mengingati :)

Mrs Velentine said...

terima kasih atas ingatan...semoga kita dijauhkan dr perkara begini

Cik Nur said...

moga dijauhi....!

terima kaseh kerana mngingati nur akak...

LYAfrina said...

tq atas ingatan ni.. insyallah//.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ingatan yg baik ni kak..tengs sharing

shasha yacob said...

semoga dijauhkan dari sifat sifat ini :)

9n0L4 said...

baru je tgk kat blog kak nor. ;)