Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Wednesday, December 19, 2012

Siapa Lagi Kuat?

Tak guna badan sasa berketak sana sini tapi Solat Subuh tak larat dan liat nak bangun untuk tunaikannya. =.=
*Wassalam*

p/s: Tengah gigih balas jejak >_<

58 jejari yang tajam menaip:

Ieta Mat Sa'ad said...

betul tu :)

Abil Fikri Ahmad said...

Ada jugak yang malas solat subuh!? aiyaaa...

CikZaniff said...

sgt mendalam maksdunya..
fikir-fikirkan..:)

Nisah Idham said...

hahaha suke sangat dengan pic kat atas ni. sesuai sangatlah pada sesiapa yang berkenaan ... :)

thanks for reminder (^_~)

Yan Ty said...

Setuju2.

dya bunga said...

btl tu

Cik Aini said...

betoi2..
x guna muka ensem kalo perangai jahat kan..
erkkkk ada kena ngena ka.hahahha

miss fluffy said...

mendalam maksud tuh..hehe

lyza said...

Assalamualaikum
Betul la tu..apa guna gagah, klau selimut tu pun tkleh nk tolak ke tepi kan.. :D
Salam perkenalan.. terima kasih singgah my blog.. ^_^

lyza said...

Assalamualaikum
Betul la tu..apa guna gagah, klau selimut tu pun tkleh nk tolak ke tepi kan.. :D
Salam perkenalan.. terima kasih singgah my blog.. ^_^

Gieyana said...

likeee...:-)

hazwan hairy said...

hahahahaha kan dah kena :P

etuza said...

gambar menasihati...ambil hikmahnya...

jaakechik said...

M, jaa suka sgt dengan entry ni... hope jadi pedoman untuk semua!

aTieYusof Family said...

peringatan buat diri sy sendiri..
TQ for sharing M..:)

Chic Na said...

huhu.. betul tu. ;)

Ibu Lala said...

saya singgah sini ye...

the malay male said...

ingatan untuk kaum hawa juga :-)

Cik Nur said...

betoi2....
subuhlah waktu yg paling mencabarkan...

Hatimi Tahirruddin said...

eh dia kuat jugak tu...kuat tido....

Eedi Aziz said...

100% sokong

boni kacak said...

hehehe..betul tu...

fieda said...

ermm..tak guna la gagah perkasa kan kalau selimut yg ringan pun susah nak tolak tepi..sendiri mau ingat la..hihi

shidaR said...

nice sharing kak M :)

Hanny Abdullah said...

maksud yg mendalam..menjadi tauladan buat kita semua, ingat mengingati adalah sesuatu yg sgt mulia..

adyna said...

Btl2 setuju sgt mai

ahsfantasy24 said...

bila dah terbangun dalam waktu subuh tu,
tak elok dah dipanjangkan tidur :)

TiranaAduka said...

ok setuju
Jalan pg naik triumph bwak satu.
Hehe

Deqla manjew said...

hahaha... gagah luaran je tu... biarlah gagah dalaman jugak kan..ehh.. jgn pikir lain tau...hihi..mksd deqla gagah imannya.. :)

nadia said...

sangattttttt sampai ke hati cara penyampaian dia kan kak M.

Mrs Velentine said...

mendalam ni maksudnya

MAZLIZA ABD RAZAK said...

mungkin sebab badan sasa tu berat , sebabtu liat nak bangun hik..hik...

Wak Gelas™ said...

wak tengah gagahkan diri nak BW nii.. iHHkks

Nyue said...

tersirat sungguh kata2 itu..hehehhee

Myra Jay said...

Unuk renungan bersama... :)


**M, pasal sabun beras tu kena tengok ingredient, mungkin ada campuran Hidrokinon tu yg kulit jadi merah..

Nor Salmi said...

Setuju sangat. Kuat fizikal tak bermakna kuat juga imannya.

Cho Zila said...

betuller tu.. takat kuat fizikaljer tapi rohani hancur.. mesti semuanyer jadi hancur..
pernah dengar cerita malek noor..

Riedaffya ibrahim said...

sgt setuju//

are_lin@yu said...

setuju..berusah utk kekal bgn..kdg2 tlaps jgk..huhu

sal said...

hehe...hujan2 ni,selalunya liat nak bangun awal..

kesedaran dalaman penting..

Ratu Hatiku said...

Renung2kan... Selamat beramal :D

Cik Que said...

hihihi..maksud yg sangat mendalam..=)

Tihara said...

betui2..sangat setuju tu..muka lawa pun tak guna kalau malas2 camtu..nauzubillah

Deq's Qienz said...

aha kan.huhu sabo jelah

intanfirdaus247 said...

peringatan buat kita semua..tq m..huhu

N.Aima K said...

kih3x

Karukord Jagau's said...

betul3 :)

penyuluh perikanan said...

Org yg gagah adalah org yg mampu menahan rasa lapar namun tetap solat,..hehe..
nice post..

Kesuma Angsana said...

betul tu setuju2

shasha yacob said...

betul betul betul :)

Yana Libra said...

peringatan utk kita semua..huhu~ :)

izan mama mia said...

ada terbaca,..jangan utamakan tempat tido yg selesa sangat sbb nnt kita jadi terlalu lena hingga ssh nak bangun subuh

nanieybarnieylurviey said...

terbaik la kak..!!! so true!!!! :)

IntaNBerliaN said...

a'aa betoi tu.. :-)

Dayana Bahar said...

betul dah tu... huhu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ingatan tuk kaum hawa juga ni

wan nurul hezrina said...

Ingtan unt smua.tq kakm

9n0L4 said...

yg kuat juge adalah org yg tahu lawan marahnyaaaa. ;)