Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, December 17, 2012

Di Tahap Mana Ikhlas Kita

Klik untuk tumbesaran 

Yang Mana Satu Tahap Keihkhlasan Kita Kepada Allah?

Renung-renungkan



Pict: Mukabuku

25 jejari yang tajam menaip:

ain soofiyah said...

nk dapatkan ikhlas tahap kekasih;)

etuza said...

terima kasih kongsi info..wallahualam, nak yang pertama, kerana yang kedua dan ketiga tu terangkum dalam tahap pertama..semoga amalan kita diterima, moga juga blog kita punyai amala yang baik...

dya bunga said...

erm..thanks sharing

sal said...

haha..de tahap2nya..
semua mengimpikan penghayatan dan keikhlasan pd thp tinggi..

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

kak M, saye nak yg tahap kekasih tu,,

Yana Libra said...

yang bawah skali pun sy tak layak lg... :(

jaakechik said...

termenung kejap bila tgk entry ni. ~muhasabah diri.

Busyra Bt Takiyudin said...

post yg sngat bagus.. :)

Norhaizan hakim said...

Semoga kak zan tergolong dalam kumpulan tahap 1.

shasha yacob said...

in syah allah ingin berada di tahap kekasih hati allah :)

Hatimi Tahirruddin said...

terima kasih kerana perkongsian ini...

Penyuluh Perikanan said...

Kalau pillihan satu adalah seorang hamba Allah,karena tiada daya dan upaya kecuali hanya pertolongannya, dan yg penting melaksanakan perintah,menghentikan larangan, dikerjakan dg Iklhlas
entry yg bermanfaat
terima kasih

fieda said...

bagus entry ni..

mselim3 said...

terima kasih M atas ingatan nie, berpesan2 pada kebaikan...

mselim3

Deqla manjew said...

untungnya sape jadi kekasih Allah.. deqla sendiri pun masih tak layak jadi kekasih Allah...huhu

IntaNBerliaN said...

thanks share..

Chic Na said...

tak layak kot. :(

MAZLIZA ABD RAZAK said...

nice entry

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wani nk tahap kekasih..In Shaa Allah....

Remy hazza said...

keikhlasan dari hati.....

intanfirdaus247 said...

post yg bagus...saling ingat mengingati

Cinta Misteri said...

Tak tahu nk nìlai diri sndiri mcm mana...sbg peringatan, jgn menilai ssorg dr tahap dia berada.

sHaRiNa eLyaNa said...

nice info..kalau la boleh sha nak tahap yg atas sekali..in sha Allah

Dayana Bahar said...

perbaiki hati insya Allah...

9n0L4 said...

audit diri selalu kan m. :)