Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, December 18, 2012

Kenapa Perlu Ingat Mati?


Klik pict untuk tumbesaran 


Sekadar renungan kita bersama



*Wassalam*



Kredit : Mukabuku


p/s: Ya Allah kurniakanlah Husnul Khatimah disaat sakaratul maut  ku nanti




53 jejari yang tajam menaip:

dya bunga said...

thanks sharing..:D

Ayuni said...

mesti igt mati...

CikZaniff said...

thanks kak M utk info..peringatan utk semua..:)

Deqla manjew said...

sesgghnya mati itu pasti.. ya Allah, gerun baca tulisan kat batu nisan tu..

are_lin@yu said...

ingt mati buatkan kita insaf,ingin mnjadi yg terbaik,tkt mmbuat kejahatan sntiasa ingat Allah..moga kita semua diampunkan dosa dan sentiasa meningkatkan amalan utk bekalan di sana nanti

Kakzakie said...

Bila ingat mati kita pasti mengukur sejauh mana bekalan yg kita telah sediakan...

CeqGu said...

thanks M for the tazkirah...

trah zain said...

cabaran dunia skrg buat kita susah nak ingat mati.. cabaran2..huhu

nanieybarnieylurviey said...

thanks for sharing.. peringat bersama Kak :)

byk nk kena betulkan diri nih..

Sue-Rya Qistina said...

thanks for sharing. saling ingat mengingati :)

Cik Que said...

Nice sharing..^_^

kak nora said...

Mati itu PASTI...dunia fana ini hanya pinjaman...

Nyue said...

dalam hidup ini kita perlu ingat mati..kerna mati xmgira umur/pangkat atau apa2 sekali pun...

Deq's Qienz said...

tima kaseh ats prigatan yg diberikan

Lyeen De Syifa said...

Ramai yg alpa dgn kematian. walhal, kematian itu pasti berlaku. cuma cepat atau lamabat sahaja. Semoga kita sentiasa beringat..:D insyaallah.

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.

Chic Na said...

selalu je lupa ni. tq mengingatkan kak.

Riedaffya ibrahim said...

gud info..

MAZLIZA ABD RAZAK said...

peringatan yang bagus

Ct Noraishah said...

insyallah,amin..

jom join http://sna-aai.blogspot.com/2012/12/segmen-jom-up-follower.html

Wak Gelas™ said...

amin ya robbal alaminn.. yee

Cik Aini said...

amin
nice sharing kak
moga kita sentiasa ingt ttg mati..in Shaa Allah :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nice sharing kak...sentiasa ingat mati

Che Rosliza Che Mat said...

Ingat mati boleh menginsafkan kita..nice sharing..

Mrs Velentine said...

tq share

Nisah Idham said...

selalu ingat tentang itu, terima kasih ingatkan lagi pada kami :)

Tihara said...

kena kerap ber istighfar, amalkan zikir fatimah dan yang macam ust don pesan lepas solat...allahumma ajjirni minan nar...in shaa Allah moga kita mati dlm husnul khotimah..

Cik Ain said...

muhasabah diri ,nice sharing sis :)

aTieYusof Family said...

Sentiasa lah mengingati Mati..
moga kita tergolong dlm golongan itu..

Cik Nur said...

ameen..!
terima kaseh atas ingatan.. :)

Ratu Hatiku said...

Semoga kita semua pergi dengan Husnul Khatimah.. Amin...

boni kacak said...

ia adalah benda yang wajib kita ingat sentiasa... :)

eita said...

mati itu pasti..

Remy hazza said...

bila mengingatkan kematian..... terasa betapa kechilnya diri kita....

-meeSUPERGIRL- said...

tme kseh kak sb ingatkan :)

JS or Mrs.Lina said...

thanks for sharing...

Ena's Palace said...

mengingati mati adalah sunat..
takut la bila dipikir2 kan...amalan masih tak ckup!

Leeza dayasari [santai leeza] said...

yep.. klik gmbr utk nmpak lebih jelas.

Hatimi Tahirruddin said...

terima kasih kerana ingat mengingati... tusukan 300 pedang...adakah sy mampu nanti?

izan mama mia said...

tq m berkongsi..

intanfirdaus247 said...

Salam dear…terima kasih atas ingatan…

Kesuma Angsana said...

tq ingat mengingatkan ye mai

Cinta Misteri said...

Kalau kita ingat mati, kita tkkn buat keje2 yg keji, berbuat baik selagi bernafas, menginsafi diri selagi bernadi.

aizu's life said...

dgn ingat mati, kite jd takot utk buat dosa.. allah....

sHaRiNa eLyaNa said...

spuya kita lbh beramal n buat pahala..insyallah ada bekalan nnt

kinara kinatara said...

amin...kina pom doa begitu matikan daku dalam iman..:)

Myra Jay said...

Sebagai peringatan buat semua..

Mati itu pasti..

Dayana Bahar said...

huhu terima kasih perkongsian ni...

wan nurul hezrina said...

Ingatan buat nurul yg selalu lupa dan lalai.smoga Allah tetapkn iman supaya rgntiarga btaubt n ingat

9n0L4 said...

ingat mati kene slalu supaye kite ni tahu rase syukur. :)