Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, July 24, 2012

Apa Pendapat Anda???





Sumber:Mbmdk


26 jejari yang tajam menaip:

~Sweet Honesty~ said...

hehe..kesian c bujang.. cari bakal pak mentua yg nak nikahkan anknya awk2 la yea..(^_^)

Yumida said...

betul tu sis..kesemua tu harus disegerakan..tp part no. 3 tu ada masalah kan zaman ni...samada kawen awal or lanjut pelajaran..mmg di lema...kesemuanya bergantung pd kematangan kita kan

jemarisuri said...

setuju la ngan entry ni...^^

Cik Nur said...

betullah tu, kalau dah ada calon, smpai masa kawinkanlah cepat2.. jgn tggu2... :)

LYAfrina said...

btl tu... perkahwinan adalah y tbaik dlm sesebuah hbungan..

Cendol said...

hahaha ade eh yg mcm tu.ntah ntah tak tau ape pndpt nk kasi..hehehe

aReLaN said...

payah gak bila ada orang tua camtu kan.tak bertempat lak jadinya.hmmm

Deqla manjew said...

bab kawenkan anak mintak tangguh pulok...haha..deqla paling setuju dgn yg no 1 dan 2.. no 3 tu..hurmm... ada betul jgk...kalo dah jodoh awal, bagus sgt dah tu...kawen pun satu ibadah.. :)

N.Aima K said...

kih kih kih sedih je enboifren bila tau cikgirlfren nak dikawinkan cepat.. duit x cukup lg nak msk meminang kekekeke..

Chic Na said...

yg ketiga tu setuju sgt. utk elakkan benda2 yg tak elok. ;)

etuza said...

DATANG TERJAH.
Rumahtangga kena kedua2 pihak bertanggungjawab. Lelaki jadilah ketua yang bijak..

aNiss :):) said...

wohooo. sokong yg ke3 tuu. nak tunjuk kat ayah laa. HAHA.
MOOD gatal! :DD

Cik Aini said...

semuanya btul..
yg pertama tu salah satu azam ai tau M,nk solat bila smp waktunya..selalu lmbt solat kalo kat opis.huhu

Wanieys said...

betul tu 3 perkara yg harus disegerakan...part 3 tu setuju kahwin kan satu ibadah

are_lin@yu said...

btul tu, ayu sokong..yg lain smua nak cepatkan.tp kahwin nk lmbt kan..huhu..jom nk kwinlah gini..hehe..salam 5 ramadhan dear ;-)

mselim3 said...

setuju entry ini, ibu bapa kena matang settle kan masalah anak2 dengan bijak tanpa ada emosi...

Nyue said...

suka dgn lawak ni...penuh dgn pengajaran :)

GreenJade said...

yg ke-3 tu mmg wajib lah tp kadang2 makbapak pulak yg selalu tak setuju..nak pulak ade orang lain menghasut..parah...

Masz Sidek said...

dalau dah ada calon... eloklah kawin...

hairy said...

hahahah..ayah dia tu serius nya..haha

lelamaisara said...

kalau ada calon tu kahwinkan aje ek..karang tak laku nak buek mcm mano...huhuuu

Deq's Qienz said...

kawen jgn tak kawen..gan kawen leh menambahkan umat tau..

wan nurul hezrina said...

yang ke 3 setuju..tapi kalau jodoh tak kemana tapikan bleh usaha=)tapi harap mak pak zaman laa nie toksahlah memilih sangat janji penting2 agama jaga

ieedaz @ mama_isha said...

Dr kuar dating tak tentu hala, baik kawen kan je :-)

IntaNBerliaN said...

no 1 2 tu setuju.. :-)

9n0L4 said...

begitu lah yg sepatutnya. nak respon sikit yg ke3 tu, berkahwin bukanlah ubat kuat untuk mengelak maksiat kemaluan seperti zina, ia hanyalah satu bentuk penyempurnaan tuntutan fitrah. NAMUN apabila fitrah sudah dicemari oleh NAFSU, kahwin TIDAK mampu mencegah maksiat, hatta berkahwin empat sekalipun. Yang mampu mencegah zina adalah IMAN DI HATI dan FIKIRAN. Jika itu dicapai, tanpa berkahwin, seseorang itu MAMPU jauhi maksiat. Puasa mampu mencegah maksiat bukan kerana tidak makan minum, NAMUN kerana keimanan seseorang itu bertambah, lalu kuatlah taqwa & fikiran akhiratnya. sekadar pendapat. ;)