Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Thursday, July 26, 2012

Perangai Baru Khalish





Habih my Khalish cerai-ceraikan mainan tu...
Salam Ramadhan kaum muslimin dan muslimat sekalian...
Apa cerita hari ni...M harap semua sihat dan tabah menjalani ibadah puasa..

Mai M nak cerita ngan hangpa semua pasai putera kesayangan M yang sorang ni.. Sapa lagi Khalish la.. Khalishla ni ada aktiviti baru yang dia giat dok jalankan.. ha ha..dah tengokkan pict kat atas tu.. tu la dia.. Skang ni Khalish suka bukak @ baraikan mainan dia. konon2 nak repair la kan.. tapi bila M suruh pasangkan semula..hu hu hu.."dah tak buleh la ibu" kata Khalish..

Dah banyak barang mainan Khalish yang dah jadi mangsa 'eksperimen'. Motor mainan yang kami hadiahkan masa besday Khalish pun dia dah 'repairkan'.Pict kat atas tu mainan yang terbaru  di'eksperimen'kan .Pastu dia minta mainan baru pulak.. Hai kopak la wallet Abah Khalish oiii..

Lepas ni tak tau la apa lagi yang Khalish nak buat plak....

*Wassalam*

p/s: Jangan la Khalish ni dok pi repair motosikal ibu plak...






24 jejari yang tajam menaip:

ieedaz @ mama_isha said...

teror bukak tp x teror psg blik yer khalish...mmg idea bernas utk dptkan mainan baru.hehee

:: Mrs.Eady :: said...

budak budak kannn :)

Cik Rongoks said...

khalish nak ibu beli mainan baru la tu. hihihhi

Wanieys said...

hihihi banyak akal la khalish ni..nanti srh ibu beli mainan lain nah

wan nurul hezrina said...

ooo org hebatnie esok2 kalish ni..takper skang takleh pasang esok2 mesti boleh

HanaNabihah said...

HIHI. khalish nk jadi engineer tu. =)

jemarisuri said...

ayooo ayoooo tak tahu...hihi

Cendol said...

hahhaa saje Khalish tu..budak2 kan..curiousity nye tinggi! hihi
kalo dah smpe pomen motor ibu tu,,aihh tak tau nk kata apaaa

Masz Sidek said...

khalish... khalish....

p/s : kak sy nak tanya ni... sy ada letak widget solat macam kat atas tu... tp dlm blog sy ada perkataan "Sila kemaskini kod URL laman anda" macam mana nak hilangkan ayat tu... sy dah kemaskini tp tetap ada...

are_lin@yu said...

perangai khalish macam adik ayu..hehe..salam 6 ramdhan dear ;-)

Deq's Qienz said...

budak² cmtuh la akak tera nak ceredik..hehee

buka posa plan nak masak aper arini??

Deqla manjew said...

means otak semakin berkembang..ada saja aktiviti yg nk dilakukan...

hairy said...

haha alamkkk rosak ! khalish...suruh mama bli lain..haha

Masha Meisters said...

hee...khalish nak wat puzle bajak loa mama :P

~Sweet Honesty~ said...

hehe..kalo khalish repair moto ibu,alamatnya nk kene siku la yea khalish tu..hhihihi

Kesuma Angsana said...

budak2 kecik macm tulah biasa nye

Chic Na said...

nak jadi engineer ni kot besar nanti. hehehe..

dyabunga said...

nnti dah besar blh jd mekanik..hihihi

etuza said...

alamak, dia nak minta beli yang baru tu agaknya ya..lagipun ada BONUS raya..hehe

Yumida said...

budak2 kannn..adik sy dulu pn camni gak..makcik sy belikan dia kasut yg de lampu warna warni bila dipijak tu..tetibe..dia kasi kerat kasut tu...dh la masih baru..mahai pulak kasut tu...semata2 nak ambik lampu berkelip dlm tu..hadoi..

Cinta Misteri said...

ada bakat jadi engineer...tapi, ok jugak dia cerai2 brg mainan dpd dia cerai2kan brg2 electric kat rumah tue.

Selamat bersahur :)

Cik Nur said...

normal kot m..budak2 mmg suka macam tu...
aktiviti macam tu boleh buat diorg bfikir sebenarnya..sbb rasa ingin tahu... :)

9n0L4 said...

nilah die budak yg normal. try and error lah dorang. ;)

QasehnyaRania said...

normal la budak lelaki buat mainan jadi ceng gitu..kononnya nak jadi mechanic la tu..hehe