Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Saturday, July 28, 2012

Ketenangan Itu Milik Allah






pict:http://www.facebook.com/wanitasolehahbidadari

Salam Ramadhan wahai sahabat sekelian...

Sebagai manusia biasa, sememangnya kita akan berasa sakit hati dengan seseorang...Aku juga pernah berasa sakit hati dan menyimpan kemas perasaan itu di lubuk hati paling dalam..Namun semakin lama, perasaan itu cuma memakan diri sendiri dan luka itu semakin parah di hati ini..

Alhamdulillah...akhirnya selepas aku memaafkan insan yang telah 'menikam aku dari belakang' itu...hatiku tidak sakit lagi..perasaanku menjadi tenang..kehidupanku kembali riang...

Syukur Ya Allah kerana memberi petunjukMu kepadaku insan yang lemah dan penuh dengan kekhilafan..

*Wassalam*

p/s: Sekadar berkongsi pengalaman dan perasaan..Pohonlah pada Allah seandainya inginkan ketenangan..

26 jejari yang tajam menaip:

etuza said...

Benar, mengitaiNya adalah lebih baik dari asyik berdendam kesumat..tak baik tu untuk kesihatan. nice entry

Ain Syafieqa said...

Time kasih atas entri yg berguna di saat dilanda kekecewaan ni..InsyaAllah, sentiasa bergantung harap padaNya.. ^_^

Cik Nur said...

terima kaseh..
nur juga dalam proses untuk lupa kan sesuatu...

Cinta Misteri said...

Btul tu M... jgn di kenang org yg menyakitkan. ramai lagi yg sayang kat kita dan ikhlas dgn kita. Yg paling baik, ingatkan Allah s.w.t.

CiM ada menyimpan perassan sakit hati pd seseorg di ofis, tp CiM malas nak fikirkan dia. tengok muka dia pun tak sudi, apa lagi bercakap. Lebih baik ignore kan saja dia. Utk memaafkan....beum lagi :(

N.Aima K said...

saya faham perasaan M tu..pernah mengalami jg..alhamdulillah

Sue PeLik said...

SUSAH nak memaafkan tapi itulah perkara yang terbaik yang diperlu dilakukan kan :)

Arina Shamsul said...

:) saya suka entri ini dear :)

Chic Na said...

betul tu M, cik na pernah melaluinya juga. Alhamdulillah bila dah maafkan dia, rasa lagi tenang. :)

C'Jai said...

M..Sesungguhnya kemaafan itu DENDAM yang terindah...

Si Matatajam said...

@CIM: M pun dulu tak bleh tgk muka dia... Tapi bila dah maafkan.Alhamdulillah dah ok.. M rasa CIM cuba la untuk maafkan dia...

Si Matatajam said...

@Mama: Tq^_^... Sekadar berkongsi rasa..

Edy Fee said...

kalau maafkan org hati mmg jd lg tenang

Leeza dayasari [santai leeza] said...

yaaa untuk apa lah diingat sesuatu yg duka.

Deqla manjew said...

yep betul.. ikotkan ramai yg dah buat deqla skt hati..xpecially kwn baik sndri sggp bermusuh.. huh.. takpela, wat pe nk ingt pun..haihh..tp tertiba teringat pulok ni...hukhuk...

Cendol said...

mmg jgn diingat le yg menyakitkan hati.nanti bertambah sakit!!baik ingt Allah boleh mngadu ape yg sakit

C'Jai said...

M.....Dah ada keputusannya di link
http://ummuainries.blogspot.com/2012/07/dan-pemenangnya-ialah.html

izan mama mia said...

memaafkan bukan senang tapi sekali dilafazkan..hati tidak mahu lagi disakiti...
bila hati tenang fikiran pun lapang,...

jemarisuri said...

jadilah seorg pemaaf krn itu lbh baik dan insyaallah setiap kebaikan diberkani mendpt ganjaran dariNya...hanya DIA yang Maha Mengetahui...

Cik Aini said...

Ermm
bila bc entry M ni kan,rs tenang ckit hati..mmg hati tgh sakit skrg,rs mcm nk sj tanya org tu..apa yg dia x puas hati lagi?
tp sabar2..Allah tu ada,just wait n c kan M kan :)

~Sweet Honesty~ said...

entahlah..sweety susah nak maafkan orang..

Edy Fee said...

dtg komen lg

nohas said...

Forgive and forget..terutama di bulan Ramadhan yg penuh berkat ini..

mselim3 said...

kemaafan ada suatu yang terINDAH....

IntaNBerliaN said...

memafkan adalah yg terbaik sebenarnya kan :-)

wan nurul hezrina said...

buat apa nak ingatkan benda yang menyakitkan ati nak2 si dia yang dah tikam dr belakangtu.nurulpun pernah tapi memang payah nak maafkan..tapi nurul tak kenangpun cuma bila bila mmg takmo terserempak ngan depa...kalau bleh sampai bebila takmo dah jumpa org yang cenggitu

9n0L4 said...

ye betul. makin di ingat. makin sakit hati dibuatnye.