Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Friday, July 27, 2012

Fikir-fikirkan La...



pict:JomIslam

Gunakanlah Akal Yang Allah Pinjamkan Kepada Kita Sebaik-baiknya(^_^)


22 jejari yang tajam menaip:

Yumida said...

nice kata2 tu sis..moga kita tergolongan dlm golongan itu

Leeza dayasari [santai leeza] said...

cute header.. like like.....

NoorVictory said...

Beruntung jadi orang mukmin kan kak? =)

Cik Nur said...

insyaALLAH..akan gunakan segala yang dipinjamkanNYA sebaik mungkin..

terima kaseh kerana mengingatkan nur.. :)

ieedaz @ mama_isha said...

Betul tu M! Same2lah kite manfaatkan akal yg dipinjamkn pd kite kan :-)

Chic Na said...

betul tu. gunakan sebaiknya. jangan sesekali disalah guna utk kejahatan.

QasehnyaRania said...

ya, betol tu ;D

Deqla manjew said...

apa tu yer? x dpt nk fikir2...sbb deqla x nmpk la pulok gmbr tu...hukhuk

Mrs Velentine said...

Tq for sharing

:: Mrs.Eady :: said...

insya Allah ~

Nyue said...

suka dgn kata ini..... :)

GreenJade said...

so true sis.. :)

(*halemak takde button like ler..hehehe)

hairy said...

guna kan akal sebaiknya kan...hehe

Tihara said...

alhamdulillah..seronok bw blog kawan2 ada pesanan yg bermanfaat ..time kasih :)

lelamaisara said...

sedapnye kata2 ni..:)

aReLaN said...

gunalah akal yang ALLAH berikan untuk kebaikan kan.hehehe

p/s : menetap di nogori, lahir melaka, tapi family sume menetap kat perak.

Dieyna said...

best kata2 tu...:)

~Sweet Honesty~ said...

sharing is caring la kann

ummu said...

cute nya hedar
thanks for quote.

are_lin@yu said...

betul tu guna akal sebaiknya ;-)..salam ramadhan dear ;-)

Wanieys said...

akal jgn disalah gunakan...salam 8ramadhan kak

9n0L4 said...

nice words. manusia ni sentiase kene beri kata kata semangat kan. ;)