Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, July 09, 2012

Tanggungjawab Suami Isteri

Teliti Betoi2 ... Pastu Luahkan Pendapat Anda Ok..
*klik pic tu kl nak besarkan

Kredit Pict to: IslamImanIhsan




p/s: Bagi M ada juga tanggungjawab yang perlu digalas bersama-sama  ^__^

24 jejari yang tajam menaip:

Aine Ainun said...

ye....
kejasama tu sgt pentinng.....

are_lin@yu said...

kalau dulu mmg boleh mcm ni..skrg isteri kena kja untuk tlg suami..dah dapat tugas baru tu..hehe..kos makin meningkat cara hidup pn kna ubah sikit kan ;-)

hairy said...

sya bca tuk amik pglman..nk khwin lmbt g..hehe..

Kesuma Angsana said...

sangat2 berat nak dipikul tu sebenarnya !

Masha Meisters said...

nak sebok2 jugak eh,walaupun xkwen lagi...
mcm mak gan abah cmtu la...sebijik...
bapa ni memainkan peranan yang zahirnyer memg besar,mak pulak yang zahirnyer nampak kecil tetapi rasanye lebih rumit,lebih padat...
memg kedua2nya memg memainkan perana yang sgt penting dan besar tanggungjwabnyer :)

Zie said...

walhl tggjawap suami lbh besar.. Kenalh tlg isteri sama, bkn sng nk jaga ank dlm masa yg sama nk masak membasuh dll. Suami knalh bntu jgk.. Hukhuk

Zie said...

walhl tggjawap suami lbh besar.. Kenalh tlg isteri sama, bkn sng nk jaga ank dlm masa yg sama nk masak membasuh dll. Suami knalh bntu jgk.. Hukhuk

eima said...

tp klu nk harapkan semua suami tanggung perbelanjaan tu .... baik lah kita berkejasama membantu ..... itu lebih baik wlupun itu tanggjawab die ....

ieedaz @ mama_isha said...

betul tu M..kena ada kerjasama kite dgn suami baru aman damai rumah tangga,,ehhe :)

Cik Nur said...

masing2 punya tanggungjawabkan..

lelamaisara said...

kalau ada kerjasama dari kedua belah pihak...InsyaAllah aman rumah tangga..:)

Deqla manjew said...

kejesama tu mmg penting x kira dlm hubungan apa pun.... nice entri.. :)

dyabunga said...

dua2 ada tanggungjawab yg besar

لين Si Pipi Merah said...

assalammualaikum sis!

lynn ada tag sis kat sini...

http://ohgadisitu.blogspot.com/2012/07/1st-giveaway-my-shopie-paris-online.html

hadiah berupa dompet..cantik domoet tu..klu ada rezeki insyaallah.. mana tahukan rezeki sis kali nie.. :)

~Sweet Honesty~ said...

kalo dua2 saling bantu membantu, tlg menolong, inysaallah rumah tangga akan aman..

Raimi Syazwan ♌¹³ said...

Thumbs up! Nice info
Hamboi banyak benor tanggungjawab isteri ni yer..

| ♌¹³ |

Chic Na said...

kalau ikutkan sama berat je tanggung jawab suami @ isteri. tp kalau tolong menolong kan lg sweet. :)

Yana Libra said...

tolong menolong antara sama sendiri lagi baiklah..bagi suami isteri yang bekerja lah~ :)

Ivo Serentha and Friends said...

In Italy the best advice for a spouse is forced to work as much as possible within their family and not leave it all to his wife, but is not widely practiced some advice!

Good new week

Misya Mialen said...

X kisahlah sapa punya tugas lbh besar sbb dua2 pun kena ada tolak ansur give n take.itu barula namanya perkongsian hidup.satu hati 2 jiwa yg brsatu mmg akan dpt pahala.;)

IntaNBerliaN said...

pergi pasar beli makanan tu sy xbuat.. yg tu hubby buat sbb dia xbg... :-)

9n0L4 said...

bile kawen ni, sudah semestinya tanggungjawab bersama. tak boleh satu pihak aje. ;)

Wanieys said...

masing2 punya tanggungjawab :)

wan nurul hezrina said...

ringan sama dipikul berat sama dijinjing..barulah harmoni